اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
شهردار اهواز خطاب به مدیران شهری:
شهردار اهواز خطاب به مدیران شهری گفت: برای پیشرفت پروژه‌های شهر تلاش مضاعفی کنیم.

منصور کتانباف در جلسه شورای اداری که با حضور معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد گفت: بر اساس پیش بینی ها یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه جریان باران زایی را در کل کشور خواهیم داشت که در همین زمینه بخشی از شهرهای استان ها فوق بحرانی، بخشی بحرانی و بخشی عادی است.

شهردار اهواز افزود: طبق پیش بینی ها، دزفول فوق بحرانی، اندیکا و لالی بحرانی است  و رودخانه کارون به واسطه بارندگی های هفته های قبل و پیش بینی اینکه سدها گنجایش ذخیره نداشته باشند هم اکنون از بارندگی های قبل تا امروز مکرر در حال تخلیه و رهاسازی آب مخازن سدها هستند که آثار آن در اهواز  نیز قابل مشاهده است. در بخشی از ساحل نیز،  فضای سبز به زیر آب رفته است.

وی افزود: شاید شرایط اهواز بحرانی نباشد اما باید شهرداری اهواز به عنوان یک نیروی واکنش سریع  آمادگی جهت اعزام نیرو و امکانات برای کمک به نقاط بحرانی و فوق بحرانی درون استان را داشته باشدتا  بتوانیم به هم وطنان و هم استانی های مان کمک کنیم  تا در این بارندگی ها کمترین آسیب را ببینند.

شهردار اهواز ادامه داد: از آنجاییکه عمده تخلیه فاضلاب به صورت تحت فشار درون رودخانه ها است. همه لوله هایی که باید فاضلاب را در رودخانه تخلیه کنند الان زیر تراز آب هستند  لذا در محدوده شهر قطعا دچار مشکل خواهیم شد زیرا وقتی لوله ها زیرتراز آب باشند، فشار آب ، جریان را برعکس می کند و آب را به محیطی که مردم زندگی می‌کنند بر می گرداند. علاوه بر آب رودخانه، آب فاضلاب به محیط زندگی مردم بر می گردد. اکنون نیز تقریباً ۱۰۰% مجاری تخلیه ی فاضلاب به رودخانه زیر تراز آب است. نیروها به نوعی تقسیم شوند که خسته نشوند تا بتوانیم حتی روز بعد از بارندگی، شرایط را به سمت مطلوبیت پیش ببریم. قطعاً در این فاصله بارندگی و چند روز بعد، آسفالت نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

وی گفت: با توجه به شرایط آب و هوای فعلی اهواز و اینکه بهترین مرکز تفریحی مردم رودخانه کارون و پارک های رودخانه ای است و با توجه به اینکه بخشی از حصارها به سرقت رفته و بخشی از آنها نیز دچار مشکل شده است. نصب تابلوی خطر و نزدیک نشوید، شنا نکنید همه اینها ضروری است.

وی در خصوص استقبال از  نوروز نیز گفت: کلیه مناطق ۸ گانه  باید گزارش دهند که برای استقبال از بهار چه فعالیت ها و تمهیداتی دارند و تاکنون چه فعالیت هایی را شروع کرده اند؟ در زمینه آسفالت نیز اصلا قراردادی منعقد نشده و معاون فنی و عمرانی باید در این امر تعجیل و قرار داد منقعد کند. چیزی حدود ۵۰۰ هزار متر مربع در مناطق مختلف زیرسازی آماده داریم و در ملاشیه هم آسفالت آن نزدیک به اتمام است.

کتانباف خطاب به مدیران شهرداری تاکید کرد: فرصت باقیمانده بحث آسفالت به عنوان یک مطالبه عمومی حتما انجام شود و در کنار آن پروژه هایی مثل مجموعه فرهنگی ورزشی الغدیر سرای محله مناطق ۱ و ۳ و ۵ و ۶ را به اتمام رسانده تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

شهردار اهواز گفت: رنگ آمیزی جداول، شریان ها و محورهای اصلی سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها حتماً باید انجام شود و هیچ دلیلی از کسی پذیرفته نیست. سال گذشته در ایام نوروز در پارک نماز جماعت برگزار شد و امسال هم همان کار تکرار می شود. طبق گزارش‌ها، اکنون نمازخانه واقع در پارک لاله  در حد خوب و عالی و پارک شهروند در منطقه ۳ باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین در این جلسه عبدالنبی شیربیگی را به عنوان مجری طرح های عمرانی و پروژه های عمرانی فرهنگی ورزشی منصوب کرد و خطاب به مدیران گفت: در حوزه های مختلف که متصدی کار هستید بویژه در حوزه عمران باید کمک کنید که پروژه‌ها را به پیش ببرید تا  سرمایه‌گذاری که در زمینه اجتماعی فرهنگی ورزشی صورت گرفته، به نحو مطلوب مدیریت شود.

همچنین در این جلسه ویژه برنامه های دهه فجر و فاطمیه، برنامه های استقبال از بهار، وضعیت آسفالت و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار