اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۸۳۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
شوشان - هوشنگ نوبخت:

سالهاست که کاسه ی چه کنم چه کنم به دست گرفته ایم که با بحران خشکسالی و ریزگرد و تالاب های خشک و درختان بی آب چه کنیم؟  انگار در این استان خدا خوب کرده ی بشر ظلم کرده، قحط الرجال اندیشه و مدیریت است.

تا جایی که من خبر دارم بعد از صدها جلسه و همایش و کنفرانس و اتاق فکرهای کم فکر، دست به دامان خدا شدیم از برای بارش بلکه کمی از فشار رسانه ها و افکار عمومی بر اینهمه بی تدبیری کاسته شود.

خدای عزیز و مهربان هم که سالها بر جلسات پوشالی ما همچون دیگر امورات مان ناظر است وقتی دید که استان و محیط زیست و ماهی ها و خرماها و بلوط هایمان دارند از دست می روند، مهربانی اش را به رخ ما و طبیعت کشاند و به قول رئیس جمهور به ابرها فرمان داد که به خوزستان نگاه کنند و کمی به حال زارش بگریند تا گونه های ساحل کارون کمی خیس شود و ماهی ها به یمن فصل بهار دستمال بازی شان را به رخ کوسه ها بکشند.

آری، دعای مؤمنان و لطف خدا و بارورکردن ابرها توسط سپاه و هل هله کوسه ی بچه ها و... دست به دست هم داد تا بعد از سالها شاهد بارش های پدر دار زمستانی باشیم.

و حالا حکایت، بحران دیگری است. و باز هم جلسه و باز هم همایش و باز هم شورای تامین که با این هجمه ی باران و سیل چه کنیم؟

و من از ملت شریف ایران و مردم خوزستان استدعا دارم که دیگر بار دست به دعا ببرند و به مدیران بحران استان کمک معنوی کنند و از خدا بخواهند که روزی یک ساعت و نیم ببارد آنهم بصورت نم نم که مبادا سدهای خوزستان پر شوند و دریچه ها باز شوند و روستاها و مزارع به زیر آب بروند.

از خدای تبارک و تعالی هم می خواهیم که این فضولی های انسانی و اظهار نظرهای غیر کارشناسی را بر ما ببخشد و این توان را به ما مردم و مسئولین خوزستان بدهد که به دانش مدیریت در بحران ها دست یابیم تا در خشکسالی و باران اینهمه دچار مصیبت نشویم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
comment
0
0
comment مطلب جالب، ساده، تلخ و طنزی است که امیدوارم به گوش آنان برسد که باید.
comment
عبدالهی از شوشتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
comment
0
0
comment با تشکر از آقای نوبخت و شهامت گفتارشان / به یک مورد اشاره نشد و آنهم اینکه مدیریت بحران ما تنها هنرش تعطیلی مدارس است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
comment
0
0
comment آقای نویسنده کمی انصاف داشته باش. جوری حرف میزنی که انگار اولین باره سیل میاد. و هیچ جای دیگه تو دنیا خبری از سیل نیست. کمی اخبار خارجی هم ببینی بد نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار