اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
قصه گوی خوزستانی در چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی رضوی اصفهان به عنوان نفر برگزیده معرفی شد/ عکاس خوزستانی منتخب «رواق منظر» شد

قصه گوی خوزستانی در چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی رضوی اصفهان به عنوان نفر برگزیده معرفی شد.

به گزارش شوشان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، رویا بهادری مربی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با قصه‌ «معجزه‌ نخلستان» رتبه برتر بخش آزاد چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی رضوی را به خود اختصاص داد.

همچنین در این بخش محمد علی قنبری فرد با قصه‌ «چاووشی» از استان اصفهان و محمود محمدی با قصه‌ «مسافر غریب» از استان مرکزی دیگر برگزیدگان این بخش بودند.

بر اساس این گزارش هیئت داوران این جشنواره متشکل از اسدالله شکرانه، ملک چیذری و منیژه خانی در بخش مربیان به ترتیب حروف الفبای استان‌ها، مریم امینی با قصه‌ی برنج لنجان از اصفهان، ساغر لطفی‌نژاد با قصه‌ زائر از تهران، وحید خسروی با قصه‌ مسجد گوهرشاد از استان کرمانشاه و هیوا ملکی با قصه‌ دریا از استان کردستان را به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.

در بخش قصه‌گویان نوجوان و قصه‌گویان بین‌المللی تمام کسانی که به مرحله‌ نهایی راه یافته‌اند به عنوان برگزیده، جوایز خود را دریافت کردند.

داوران جشنواره در بیانیه‌ خود آورده‌اند جشنواره قصه‌گویی رضوی، فرصت مغتنمی است تا بخش بزرگی از باورهای مردم ایران و جغرافیای شهادت حضرت امام رضا (ع) با تمام حوادث و اتفاقات و رویدادها و باورهایی که در ذهن و زبان و قلب مردم جای دارد بازگو شود، به قصه درآید و در گوش و جان کسانی بنشیند که مشتاق گسترش فرهنگ رضوی هستند.

آن‌ها معتقدند که قصه‌های دینی دست‌مایه‌ای است که بی‌تردید می‌تواند در بازآفرینی‌ها و بازنویسی‌ها به خلق قصه‌هایی بی‌انجامد که در زبان نوشتاری، خواننده را به عمق باورها، احساس‌ها و عواطف و اندیشمندی بکشاند و در زبان گفتاری، شنونده را همراه با راوی به ریشه‌ها و بنیان‌های فکری و عاطفی نزدیک کند.

شناخت جایگاه احساس و عاطفه با گستردگی آن در نقل حوادث دینی و تاکید بر منبع شناسی و رعایت امانت‌داری از منابع از نظر زبان و اندیشه از جمله توصیه‌های داوران به شرکت‌کنندگان در جشنواره بود.

عکاس خوزستانی منتخب «رواق منظر» شد

نخستین جشنواره عکس «رواق منظر» از خرداد ماه شروع شد و هشتم شهریور ماه به کار خود پایان داد.

بخش‌های موضوعی اين جشنواره شامل سردرهای نوشتاری با مضامین قرآنی، ادعیه و اشعار و...، سردرهای منقش به طرح‌واره‌های ایرانی ـ اسلامی و بخش ویژه شامل سردرهای با مضامین مربوط به امیرالمومنین علی (ع) بود.افشین بختیار، علی‌رضا قهاری، داریوش محمدخانی، آرش حمیدی و کوروش یزدانی بعد از داوری 1221 اثر رسیده از سراسر کشور 56 نفر را برای مرحله نهایی انتخاب کردند که از خوزستان سید مدیار شجاعی‌فر موفق شد به این مرحله راه پیدا کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار