اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: همایش بین‌المللی زبان، گفتمان و منظورشناسی در سه روز برگزار می‌شود و در این همایش بیش از 200 مهمان خارجی و داخلی حضور دارند.
علیرضا جلیلی‌فر امروز (10 بهمن‌ماه) در حاشیه افتتاحیه پنجمین همایش بین‌المللی زبان، گفتمان و منظورشناسی که در دانشگاه شهید چمران اهواز در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این همایش با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و انجمن معلمان زبان انگلیسی استان خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود. در این همایش بیش از 200 نفر از سراسر کشور و خارج از کشور شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این همایش در سه روز برگزار می‌شود، افزود: بیش از 100 سخنرانی در این همایش برگزار می‌شود که از این تعداد، چهار سخنران کلیدی، به سخنرانی می‌پردازند. همچنین پنج کارگاه آموزشی برگزار می‌شود و فردا نیز حدود 100 پوستر برای حاضرین ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: تاثیر همایش فقط در روزهای برگزاری همایش نیست، بلکه تاثیر درازمدت بر جامعه علمی دارد. تاثیراتی که این همایش در این چند سال داشت، این بود که توانستیم ارتباطات بین‌المللی دانشگاه را افزایش دهیم. مدعوین به این همایش، سفیران ما بودند و از این طریق توانستیم تفاهم‌نامه‌هایی امضا و آن‌ها را عملیاتی کنیم، به نحوی که چندین دانشجوی دکتری به کانادا، استرالیا، آمریکا، اسپانیا، هلند و کشورهای دیگر اعزام کردیم  و این دانشجویان توانستند از فرصت‌های مطالعاتی یک‌ساله و شش‌ماهه استفاده کنند. ما از این طریق توانستیم بسیاری از پایان‌نامه‌های دکتری را جهت‌دار کنیم که این از بزرگترین دستاوردهای این همایش بین‌المللی است. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص گفتمان و تاثیر آن بر جامعه دانشگاهی، عنوان کرد: آموزش زبان انگلیسی در ایران تحت عنوان یادگیری واژه‌های زبان یا آواهای زبان، تلقی می‌شود که این بخش کوچکی از زبان است و باید بدانیم که در شرایط فعلی چگونه از زبان دوم استفاده کنیم. ما در این همایش سعی کردیم نقش زبان را در جامعه، فرهنگ، سیاست، نگارش دانشگاهی و استفاده عامیانه آن بین مردم بررسی و نقش‌های زبانی که فراتر از دستور نگارش و زبان است را به جامعه علمی معرفی کنیم.

جلیلی‌فر در ادامه گفت: در این همایش اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده‌اند. اهداف درازمدت تاثیر درازمدت دارند و با دوام هستند که می‌توانند خطوط علمی را ترسیم ‌کنند. اما دستاورد‌های کوتاه‌مدت این همایش باعث ایجاد انگیزه میان دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می‌شود که خوشبختانه به این هدف رسیده‌ایم. همایش بین‌المللی زبان، گفتمان و منظورشناسی در سطح جهان شناخته شده است و معمولا بسیاری از افرادی که در این همایش شرکت می‌کنند، هر ساله حضور دارند. این نشان‌دهنده‌ی دستیابی به اهداف درازمدت این همایش است. 

وی بیان کرد: 200 مقاله از مجموع بیش از 400 مقاله پذیرفته شده‌اند که موضوع بیشتر این مقالات در حوزه گفتمان و منظورشناسی است. 50 درصد این مقالات شفاهی ارائه می‌شوند و مابقی به شکل ارائه به صورت نمایش و پوستر هستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار