اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: در اثر سیلاب اخیر خوزستان بیش از 7 میلیارد تومان خسارت به تاسیسات آبرسانی روستایی در سطح استان وارد شد.

عادل حرباوی با اشاره به سیلاب اخیر استان اظهار کرد: بارش رحمت الهی طی روزهای اخیر بسیار مطلوب بوده و طی 10 سال گذشته و با گذشت یک دهه خشکسالی باعث افزایش ذخیره آب پشت سدها و در نهایت منجر به کامل شدن ظرفیت ذخیره آب در سدهای دز و کرخه شد.

وی ادامه داد: بارش های الهی تا آن اندازه بود که احتمال وقوع سیل در رودخانه ها افزایش یابد و بر این اساس با استفاده از تجارب گذشته تمهیدات و تدابیر لازم برای وارد شدن کمترین خسارات به بخش های مختلف اندیشیده شد.

حرباوی تصریح کرد: ذخیره سازی آب شرب توسط اهالی روستایی با اطلاع رسانی قبلی، حفظ آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه بحران و مشکل توسط مدیران و کارکنان مجموعه آبفا روستایی، برقراری کشیک و آماده سازی و تجهیز اکیپ های تعمیرات و نگهداری در سطح استان خوزستان، استقرار 60 دستگاه تانکر سیار، سرویس و آماده سازی دیزل ژنراتورها و بازدید میدانی از مناطق در معرض سیل از جمله اقداماتی بود که قبل از وقوع سیل توسط شرکت آبفار خوزستان صورت گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع این سیلاب تعداد 200 روستا با جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفر با مشکل بی آبی مواجه شدند و تعدادی از روستاها نیز در محاصره سیلاب قرار گرفتند.

حرباوی با اشاره به اقدامات مجموعه آبفاروستایی خوزستان اظهار کرد: این شرکت با اعزام اکیپ های تعمیرات و با خرید و نصب تجهیزات و الکتروپمپ و لوله گذاری مسیرهایی که سیل به تاسیسات آبرسانی آن ها خسارت وارد کرد باعث شد در کوتاهترین زمان ممکن تاسیسات وارد مدار شده و در حال حاضر همه تاسیسات و تصفیه خانه ها در مدار آبرسانی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به سیلابی بودن رودخانه ها و افزایش بیش از حد کدورت آب، آبرسانی به روستاها از طریق 60 دستگاه تانکر انجام می شود که علاوه بر آن تعداد 40 هزار آب معدنی یک و نیم لیتری نیز میان اهالی روستایی توزیع خواهد شد.

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان با اشاره به اینکه برای آبرسانی به روستاها هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، گفت: در اثر سیلاب اخیر میزان خسارت وارد شده به تجهیزات، خطوط انتقال، ابنیه ساختمانی و ایستگاه های پمپاژ بیش از 7 میلیارد تومان برآورد شده که مراتب در قالب گزارشی به مدیریت بحران استانداری خوزستان و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور منعکس شده است.

حرباوی گفت: در حال حاضر آبرسانی بصورت موقت و از طریق تانکر سیار و توزیع آب معدنی انجام می شود و با رفع نواقص و خسارات وارد شده، تاسیسات آبرسانی به روال سابق باز خواهند گشت.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ها و تدابیر لازم جهت پیشگیری از هرگونه رخداد و بحران در مجموعه آبفا روستایی اندیشیده شده و در زمان لازم با استفاده از تجربیات و با همت نیروهای این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
منبع: ایسنا
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار