اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
در دیدار وزیر بهداشت با مجمع نمایندگان خوزستان؛
خوزستان گرفتار موضوعات خاصی مانند وقوع ریزگرد ها، آتش سوزی هور و وقایع پس از جنگ است که مردمش با انواع بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند و حالتی اورژانسی دارد.

شوشان : یک روز پیش از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیر بهداشت، دکتر نمکی سرپرست این وزارتخانه به همراه همکاران ستادی اش در کمیسیون انرژی مجلس میهمان مجمع نمایندگان خوزستان بود تا سیاست های دوره کاری خود را شرح داده و از نظر نمایندگان خوزستان بهره جوید. در این نشست همچنین دکتر شریعتی استاندار و دکتر حاجتی معاون برنامه ریزی نیز به نمایندگی از مدیران اجرایی شرکت داشتند.

این نشست به ریاست قاسم ساعدی رییس مجمع نمایندگان خوزستان و نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس برگزار شد که در ابتدا وی سخنانی از جایگاه خوزستان در اقتصاد ملی کشور و نقش تاریخی این خطه و همچنین محرومیت های این استان عنوان کرد و خواهان رسیدگی دکتر نمکی به وضعیت بیمارستانی و بهداشت و درمان خوزستان پس از رای اعتماد شد.

مهندس پاپی زاده نماینده مردم دزفول نیز با اشاره به زمان بررسی بودجه سال آتی و همزمان شدن آن با تغییرات وزارت بهداشت از سرپرست وزارت بهداشت خواست تا از بودجه جا نماند و برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی خوزستان تلاش نماید.

جلیل مختار نماینده آبادان نیز خواستار تکمیل و تجهیز بیمارستان ها در حوزه انتخابیه شد و درباره صندوق های بیمه گزار نیز عنوان داشت : ما به تجمیع صندوق ها نگاهی نداریم بلکه تفکیک را قبول داریم.

دکتر همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه وعضو کمیسیون بهداشت و درمان نیز بیان کرد : دکتر نمکی به واسطه سال ها حضور در وزارت بهداشت همه مراحل ترقی سازمانی را طی کرده اند و بر مسایل وزارتخانه احاطه کامل دارند. وی افزود : دکتر نمکی تاکنون از رییس شبکه بهداشت تا معاون وزیر بوده اند و کار بودجه را نیز به شکل تخصصی انجام داده اند و همراهی کاملی با نمایندگان داشته اند.

یوسفی گفت : در 40 سال بعد از انقلاب همه وزرای بهداشت و درمان پزشک بوده اند و ایشان اولین داروسازی ست که بر این جایگاه قرار می گیرند و هیچ گاه در بخش خصوصی کار نکرده اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد : با توجه به اینکه طرح تحول سلامت مهم ترین برنامه کشور است اما همین طرح نیز می تواند بخاطر مسائل بودجه ای به پاشنه آشیل کشور تبدیل شود که ضرورت دارد فردی مسلط به نظام بودجه ای کشور آن را مدیت نماید که این کار از دکتر نمکی ساخته است.

دیگر نماینده خوزستان حبیب الله کشت زر وکیل مردم بهبهان نیز عنوان کرد : از اینکه دکتر نمکی در شرایط سخت اقتصادی قبول مسئولیت کرده اند نشان از روحیه بالای وی دارد. وی خواستار تعامل دولت و مجلس در حوزه درمان کشور شد و خواستار توجه سرپرست وزارت بهداشت به موضوع حمایت از بیماران صعب العلاج و نیز ریشه کن شدن «پدیده زیرمیزی» شد.

مهندس جواد کاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه هم با تشریح وضعیت متفاوت خوزستان با دیگر استان ها عنوان کرد : خوزستان گرفتار موضوعات خاصی مانند وقوع ریزگرد ها، آتش سوزی هور و وقایع پس از جنگ است که مردمش با انواع بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند و حالتی اورژانسی دارد. به دلیل توجه ناکافی و عدم سرمایه گزاری مطلوب شاهد راه اندازی بیمارستان هایی پس از چند دهه هستیم که توجه کمی و کیفی بیشتری را از طرف وزیر آینده می طلبد.

الباجی گفت : توریسم درمانی موضوع حائز اهمیتی برای خوزستان است که می تواند به ایجاد درآمد فعالان حوزه درمانی و گردشگری کمک نماید که خواستاریم به تقویت زیرساخت های استان در این باره توجه ویژه نمایید.

عسگر ظاهری عبده وند نماینده مردم مسجدسلیمان و لالی و هفتکل و اندیکا نیز به عنوان دیگر نماینده خوزستانی حمایت این مجمع پر تعداد و سنگین مجلس را از وزیر پیشنهادی بهداشت مطرح کرد و بر مطالبات دیگر نمایندگان خوزستانی صحه گذاشت.

در بخش دوم این نشست نیز دکتر نمکی سرپرست وزارت بهداشت و درمان نیز ضمن اعلام تشکر از نظرات و حمایت مجمع نمایندگان خوزستان به بیان سیاست های خود پس از تصدی سمت وزارت پرداخت.

وی به تجربه خود در نوشتن بودجه اشاره کرد و گفت به عنوان مدیر دوره نفت 6-7 دلاری می دانم که سال آینده سال حداقل منابع درآمدی نامعلوم و حداکثر منابع مصرفی معلوم خواهد بود لذا برای فدا شدن در راه کشورم آمده ام. وی که با نام بردن از خوزستان و شهدای این دیار منقلب شده بود گفت : از شهدا خجالت می کشم که عافیت طلبی کنم و می دانم که روزهای سختی را در پیش داریم که باید نهایت تلاش مان را برای عبور از این دوره بکار ببریم.

وی به بیان خاطراتی از دوره کاری خود دردفاع مقدس گفت : هیچ گاه یادم نمی رود که مهاجران جنگ زده خرمشهری از کودک تا پیر«تیفویید» گرفته بودند و در تب می سوختند و با تجویز داروهایی توانستیم بیماری آنان را آرام کنیم و سپس اردوگاه هایی در چهارصد دستگاه اهواز و علم الهدی در شوشتر را برای اسکان آنان تدارک دیدیم.

وی عنوان کرد : به همکاران خود گفته ام که طرح های نیمه تمام دوره وزارت دکتر قاضی زاده هاشمی را مانند چک ضمانتی بر عهده خود داریم که پرداخت کرده و ادامه شان دهیم و به شدت مقید به اجرایی کردن طرح های نیمه تمام دوره قبل هستم. در طرح مهم سلامت با اینکه کسی از بخش خصوصی کمک نکرد و ما می بایست بدهی های دوره نفت 130 دلاری را در دوره نفت 30 دلاری می دادیم اما دم نزدیم و طرح را حمایت کردیم، الان هم طرح را دنبال می کنیم اما باید یک سری فاکتورهایش اصلاح شوند تا طرح اقتصادی گردد.

وی گفت : معتقدیم که سیستم ارجاع پزشک خانواده و بسته های مهم را باید حمایت کنیم و به سمت کاهش پرداخت از جیب بیماران برویم، بیماران صعب العلاج را حمایت بیشتری می کنیم و در تامین پزشک برای مناطق محروم می کوشیم.

دکتر نمکی ضمن اعلام این مطلب که به استان های کمتر برخوردار توجه خواهیم کرد گفت : پس از سفر به مسجدسلیمان و دیدن امکانات قدیمی این شهر تا 2 روز نتوانستم غذا بخورم لذا مطمین باشید اولین سفر استانی من بر اساس این برنامه ها و علایق به خوزستان خواهد بود.

وی گفت : اهل تعامل و نیازمند به تعامل با مجلس هستم. تجمیع مجازی صندوق ها را دنبال می کنم اما اعتقاد  ندارم که ساختارها را در هم ادغام کنیم اما برای افزایش توان در خریدهای راهبردی این ساختارها باید در کنار هم باشند تا قدرت چانه رنی شان بالا برود ضمن اینکه نباید خریدار و فروشنده در یک مجموعه باشند.

گزینه وزارت بهداشت در آخر عنوان کرد که با کمک دکتر شریعتی استاندار خوزستان نقشه راهی را برای توسعه زیرساخته ای استان تنظیم خواهیم کرد.

در پایان جلسه هم دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان از مجمع نمایندگان خوزستان تقاضا کرد علاوه بر دادن رای به دکتر نمکی از ایشان در صحن علنی در روز رای اعتماد نیز حمایت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار