اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
رئیس دانشکده علوم پزشکی در نشست با اصحاب رسانه؛
در دوره انقلاب اسلامی نسبت به قبل آن، 10 سال امید به زندگی در مردم افزایش یافته است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک بیمارستان در شوشتر وجود داشت که زیرنظر اهواز با محدودیت های پزشکی مختلف کار می کرد.
در نشستی با اصحاب رسانه شوشتر، رئیس دانشکده علوم پزشکی این شهرستان دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان را پس از انقلاب تشریح کرد.


به گزارش پایگاه خبری شوشان، دکتر فرهاد ابول نژادیان گفت: در دوره انقلاب اسلامی نسبت به قبل آن، 10 سال امید به زندگی در مردم افزایش یافته است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک بیمارستان در شوشتر وجود داشت که زیرنظر اهواز با محدودیت های پزشکی مختلف کار می کرد.

وی اظهار کرد: در شوشتر قبل از پیروزی انقلاب هیچ شبکه نظام مند بهداشت وجود نداشت و حتا از لحاظ دارو، تنها 2 داروخانه در کل شهرستان با جمعیت 80 هزار نفر وجود داشته است، که با مشکلات متعددی به سختی برخی داروها به روستاها منتقل می شد.

وی در خصوص تبدیل این وضعیت به نقطه کنونی بیان داشت: در حال حاضر با توجه به گذشت این مدت زمان از انقلاب اسلامی، به تدریج وضعیت بهداشت و درمان شوشتر موجب شده تا دانشکده علوم پزشکی این شهرستان کاملاً مستقل فعالیت و سال به سال با کیفیت بهتری به مردم شریف خدمات رسانی کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر ادامه داد: از سال 1393 که طرح تحول نظام سلامت آغاز شد، همکاران ما تلاش های بسیاری برای بهبود وضعیت داشته اند. هتلینگ بیمارستانها، بخش های اطفال، nicu، خانه های بهداشت و... از جمله این هاست که قابل تقدیر است.

دکتر ابول نژادیان اذعان کرد: از سال 95 که دانشکده مستقل شده، انتظارات مردمی جهت جبران کمبودها افزایش یافت و موجب این شد که اتفاقات خوبی مانند راه اندازی سی تی اسکن، ام آر آی، سنجش تراکم استخوان، اورژانس مجهز بیمارستان خاتم الانبیاء و ده ها پروژه دیگر رخ داده و رضایت نسبی عمومی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اورژانس بیمارستان خاتم الانبیاء خاطرنشان ساخت: در گذشته بیماران به صورت پایش نشده و با روندی به دور از شان مردم عزیز، پذیرش می شدند. اما اورژانس جدید با 1390 متر مربع و 21 تخت مجهز و با کیفیت بالا خدمات بسیار خوبی به مراجعه کنندگان ارائه می دهد.

وی افزود: قبل از سال 1395 شوشتر تنها 19 پزشک متخصص داشت اما هم اکنون 54 پزشک در تخصص های گوناگون در حال فعالیت اند. همچنین قبل از آن با توجه به کمبود بخش nicu مرگ و میر نوزادان پس از تولد آمار نامناسبی داشت، اما پس از اضافه کردن تخت های این بخش آمار از 10/9 به 7/8 رسیده است که آمار کشوری 8 می باشد.


وی اضافه کرد: در 6 ماهه اول سال 1397 نیز این آمار شرایط بسیار مثبتی داشته و آمار به 5/5 رسیده است، که باید از همکاران مان در مجموعه بیمارستان و بخش ها تشکر ویژه ای داشته باشیم. 

وی در بخشی دیگر از این نشست در رابطه با برنامه های آتی دانشکده علوم پزشکی گفت: درمانگاه m.s و درمانگاه دیابت به زودی در مرکز پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار و سرطان راه اندازی خواهند شد. همچنین یک مرکز رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان خاتم الانبیاء برنامه ریزی شده که اجرا می شود. بخش کلینیک فوق تخصصی نیز 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا 4 ماه آینده انشاءالله تکمیل خواهد شد.

وی افزود: بخش روانپزشکی یکی از نیازهای اساسی ماست که در صورت راه اندازی گام بزرگی خواهد بود. برای ساخت این بخش، به زودی مناقصه برگزار و کار اجرای آن آغاز خواهد شد. ساختمان گاما اسکن هسته ای هم به پایان رسیده و به زودی دستگاه آن وارد کشور شده و نصب آن انجام می شود.

ابول نژادیان اضافه کرد: در بیمارستان الهادی هم در نظر داریم اورژانس خوب و در خور شانی با توجه به مراجعات زیاد مردمی و قرار گرفتن در هسته مرکزی شهر احداث کنیم که امیدواریم بتوانیم این مورد را خیلی زود شروع کنیم.

وی در خصوص شعیبیه که اولین بیمارستان محلی کشور در آنجا افتتاح شده بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی مردم منطقه شعیبیه همین بیمارستان بود که به لطف خدا فعالیت خود را از بهمن ماه آغاز کرده و نیروهای خدماتی آن کاملاً بومی هستند. در نظر داریم در ماه های آینده درمانگاه های تخصصی را نیز در آنجا فعال کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: در حوزه مدیریت غذا و دارو نیز، کمیسیون ماده 20 که پس از استقلال دانشکده در شوشتر تشکیل شده است، مجوز داروخانه شبانه روزی دکتر خداداد زاده را صادر کرده و هم اکنون شوشتر دارای 3 داروخانه شبانه روزی است. به زودی در روستاهای همجوار داروخانه هایی که مجوز گرفته اند نیز شروع به کار خواهند کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در پایان بر توسعه گردشگری سلامت تاکید کرد. وی همچنین از خیرین حوزه سلامت قدردانی ویژه ای داشت و در خصوص راه اندازی بخش مهم جراحی قلب در بیمارستان خاتم النبیاء همکاری آن ها را لازم دانست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار