اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
مدیر کل شیلات خوزستان گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 24 هزار قطعه بچه ماهی آب شور در صیدگاه‌های شهرستان آبادان رهاسازی شد.
نبی الله خون میرزایی با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، اظهار کرد: همزمان با این ایام عملیات رهاسازی 24 هزار قطعه بچه ماهی در صیدگاه‌های شهرستان آبادان انجام گرفت. 

وی ادامه داد: هدف از رهاسازی این تعداد بچه ماهی آب شور در صیدگاه های شهرستان آبادان، حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی و تداوم اشتغال صید و صیادی در منطقه است و از این رو این اقدام با هماهنگی بخش های مختلف اجرایی شد. 

مدیر کل شیلات خوزستان تصریح کرد: اداره کل شیلات استان برای سال آینده نیز برنامه هایی را در بحث رهاسازی بچه ماهی ها در دستور کار خود دارد. ادامه عملیات رهاسازی بچه ماهی شانک و صبیتی و پایش و ارزیابی تاثیر رهاسازی بچه ماهی بر بازسازی ذخایر آبزیان و میزان صید از دریا از جمله این برنامه ها هستند.

خون میرزایی ادامه داد: از دیگر برنامه های شیلات خوزستان، استقرار سازه ها و افزایش زیستگاه‌های مصنوعی، برگزاری دوره های آموزشی صید مسولانه و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی، از طریق رهاسازي گونه های با ارزش و تجاری است.

خون میرزایی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای جامعه صیادان عنوان کرد: سرفصل این دوره های آموزشی، نقش آبزیان در تامين امنیت غذایی جامعه، اشتغال جامعه صیادی و مضرات صیدهای مخرب و غیر مجاز است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار