اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶
مدیرعامل شرکت عمران‌شهر جدید رامین:
مدیرعامل شرکت عمران‌شهر جدید رامین گفت: به دنبال ایجاد فرصت هایی برای اشتغال ساکنین نیز هستیم و از حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در شهر با الویت جذب ساکنان استقبال می کنیم.


شوشان: شهر جدید رامین در بخش متمکن و توسعه یافته مرکز استان خوزستان و در محل دسترسی مناسب محورهای مواصلاتی استان در کیلو متر ۳۸ جاده اهواز – مسجد سلیمان و در جوار این جاده در شمال اهواز واقع شده است. بی شک با توجه به وضعیت جغرافیایی این شهر و همچنین طراحی ارتباطات مناسب برای این منطقه، رامین به زودی به یک شهر پرجمعیت تبدیل خواهد شد. 

البته در این بین عزم جدی مدیران استانی به منظور توسعه بخش های زیر ساختی این شهر جدید بیش از پیش احساس می شود. 

برنامه‌های بسیاری به منظور زیباسازی در شهر جدید رامین در حال انجام است، مدیران این شهر به دنبال این هستند تا رامین را به عنوان یک شهر سبز معرفی کنند؛ در همین راستا بر اساس برنامه‌ ریزی های صورت گرفته این شهر کاملا سبز و بدون دیوار ساخته می‌شود به طوری که تمام معابر و پیاده رو های آن پوشیده از درخت و فضای سبز خواهد شد.



به دنبال ایجاد فرصت های شغلی برای ساکنین هستیم

سامان اسدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید رامین ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: به مناسبت ایام دهه فجر چندین پروژه عمرانی با اعتبار 290 میلیارد ريال در این شهر کلنگ زنی و افتتاح شد. این پروژه ها شامل؛ یک بلوار به طول 500 متر، 256 واحد مسکن مهر با آماده سازي و كليه انشعابات آب، برق و گاز، یک مجموعه ده هزار نهالی به عنوان پارک جنگلی، آماده سازی معابر منازل مسکونی با تراكم كم و احداث پارک ورودی شهر و یک رستوارن سنتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی می شوند.

‎وی افزود: تلاش های بسیاری صورت گرفته تا بتوانیم حس آرامش و امنیت را برای ساکنین این شهر جدید فراهم کنیم. در این زمان مشکل خاصی در راستای تامین امنیت شهر نداریم و یک پاسگاه نیروی انتظامی نیز به زودی در منطقه مستقر خواهد شد.

‎مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید رامین با استقرار شبانه روزی یک پزشک در مرکز درمانی این شهر كه امروز به بهره برداري رسيد تصریح کرد: با استقرار این پزشک در مجموعه درمانی شهر رامین خدمات درمانی به صورت 24 ارائه خواهد شد. داروخانه و یک دستگاه آمبولانس نیز در این مرکز وجود دارد.

‎اسدی اظهار کرد: مدارس موجود در این شهر داير هستند و در خصوص و در بحث آموزشي مشكلي وجود ندارد. 

‎مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید رامین با اشاره به استقرار پنج سرویس به منظور رفت و آمد ساکنین به شهر ملاثانی عنوان کرد: تلاش های بسیاری صورت گرفته تا شرایط زندگی در این شهر جدید فراهم شود؛ در همین راستا به دنبال ایجاد فرصت هایی برای اشتغال ساکنین نیز هستیم و از حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در شهر با الویت جذب ساکنان استقبال می کنیم.



صد خانوار در معرض خطر، آماده اسکان در شهر جدید رامین هستند

کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز صبح  امروز در جریان بازدید از عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شهر جدید رامین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این 100 خانوار در حال حاضر در بافت فرسوده و پهنه های خطر اهواز ساکن هستند.

وی افزود: به محض آماده شدن مقدمات برای اسکان این خانوارها از سوی فرمانداری باوی و فرمانداری اهواز به این شهر انتقال پیدا می‌کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: شهر رامین از شهرهای جدیدی است که برای سرریز جمعتی کلانشهر اهواز و شهرستان باوی تاسیس شده است اما در سال‌های گذشته آن طور که باید و شاید به زیرساخت‌ها و راه اندازی آن توجه نشده است. 

وی با تاکید بر توجه دولت تدبیر و امید نسبت به راه اندازی شهر جدید رامین تصریح کرد: در بافت فرسوده اهواز و مناطقی مانند منبع آب معضلات و مشکلاتی مانند وجود منازل غیراستاندارد، رانش زمین، ساخت و سازهای غیرمجاز و... وجود داشته که وجود این چنین شهرها و ایجاد زیرساختهای مناسب برای زندگی در آن می‌تواند از بروز خطراتی پیشگیری بعمل آورید.

حاجی زاده گفت: عزم دولت و استان بر این است تا این شهر رونق پیدا کند و تعداد بیشتری خانوار در آن ساکن شوند.

وی ادامه داد: پس از حادثه رانش زمین در منبع آب چندین خانوار در منطقه مستقر شدند که برای آنها تا این لحظه امکاناتی چون مدارس، سرویس ایاب و ذهاب، نهالستان، بازارچه و دیگر امکانات نیز ایجاد شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به افتتاح مجموعه 250 واحدی مسکن مهر در این منطقه گفت: در حال حاضر نیز توجه به ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد زیرساخت های لازم از اهمیت ویژه ای برخوردار است که بدین منظور از پیمانکارهای حاضر در منطقه خواسته شده تا اهالی این منطقه را در اولویت بکارگیری قرار دهند.

 مطالعات شهر جدید رامین بر اساس مصوبه25 مهرماه 1367 شورای عالی شهرسازی برای جلوگیری از توسعه افقی شهر اهواز و پیشنهاد توسعه ناپیوسته شهر ، کنترل مهاجرت ، تاسیس مسکن مناسب در اراضی شمال منطقه اهواز آغاز که پس از انجام مطالعات سرانجام با شروع ساخت این شهر در ششم اسفندماه 1369 در زمینی به وسعت 2هزار و 400 هکتار با سقف جمعیتی 240هزار نفر موافقت شد.


















مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار