اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
مسئول موسسه تفحص سیره شهدا گفت: دو هزار تشکل فعال مردم نهاد در حوزه ایثار و شهادت در کشور شناسایی شده است.

به گزارش شوشان، حجت الاسلام حسین جوشقانیان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: فعالیت این تشکل ها از ده تا صد درصد در حوزه دفاع مقدس، جهاد و شهادت است.

وی با بیان اینکه تلاش ما در راه اندازی این شبکه ملی ساختاری، سازمانی و فکری است، افزود: مجموعه های های مردم نهادی که از جاهای مختلف در حوزه دفاع مقدس مجوز گرفتند در این شبکه ملی جمع خواهند شد و با نگاه راهبردی خود به فعالیت های تبلیغی خواهند پرداخت.

جوشقانیان با اشاره به اینکه سردار باقرزاده دو سال گذشته، تعداد شهدای موجود در خاک عراق را هفت هزار شهید اعلام کرد و گفت: در این مدت برخی ها تفحص شدند و به کشور بازگشتند، اما قریب به شش هزار و۵۰۰ شهید ما در خاک عراق هستندکه به تناسب با بررسی به کشور بازخواهند گشت.

وی با اشاره به این ه در حال حاضر تشکل های خودجوش متعددی با محوریت دفاع مقدس در سراسر کشور مشغول فعالیت های تبلیغی هستند، گفت: ساماندهی و هدفمند کردن برنامه های این تشکل با محوریت سیره شهدا از جمله مهم ترین اهداف تشکیل شبکه ملی فعالان عرصه دفاع مقدس است.

جوشقانیان با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموعه های خودجوشی در عرصه های مختلف اعم سایبر، هنر، روایت گری و رسانه با محوریت دفاع مقدس به فعالیت مشغول هستند، تصریح کرد: این مجموعه ها نیازمند همگرایی، همسویی، همفکری و همپوشانی هستند تا کارهای موازی صورت نگیرد و هزینه کاهش یابد و راندمان کار افزایش یابد.

مسئول موسسه تفحص سیره شهدا با اشاره به اینکه در جبهه انقلاب اسلامی تلاش و زحمت زیاد صورت می گیرد اما در برخی این فعالیت ها شاهد خروجی مناسب نیستیم، افزود: وجود موازی کاری در حوزه فعالیت های مربوط به دفاع مقدس مهم ترین عامل عدم دستیابی به اهداف مناسب و از پیش تعیین شده است.

وی از آغاز شناسایی تشکل ها و مجموعه های فعال در عرصه جهاد و شهادت در کشور خبر داد و گفت: پس از پایان یافتن مرحله رصد و شناسایی فعالیت های اجرایی این شبکه ملی آغاز خواهد شد که با برنامه ریزی های صورت گرفته تا هشت ماه آینده در مرحله اجرا قرار خواهد گرفت.

جوشقانیان به منظور شرکت در یادواره شهدای نردبان شهادت به مازندران سفر کرده بود.

برچسب ها: شهید ، ایرانی ، تفحص ، شوشان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار