اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳
شوشان - حسن سلیمانی:

انواع دیپلماسی:

دیپلماسی قایقرانی 

 جوهره دیپلماسی قایقرانی نشان دادن قدرت برای دستیابی به اهداف سیاست خارجی است. این نوع دیپلماسی نام خود را از کلمه "gunboat" دریافت کرد - (یک کشتی کوچک با یک مهمات توپخانه ای.) اساس دیپلماسی قایقرانی به رسمیت شناختن کامل مشروعیت استفاده از نیروی نظامی برای دستیابی به اهداف سیاست خارجی است.

دیپلماسی دلاری

این نوع دیپلماسی شامل استفاده از روش های اقتصادی (مثلا وام) برای دستیابی به اهداف دولت است. این نوع دیپلماسی راز بقا اقتصادی کشورهای کوچک و تسلط بر بانک های بزرگ خارجی و شرکت های صنعتی است. در این مورد، دلار به معنای واقعی کلمه نقش گلوله یا سلاح را در دست دیپلمات ها بازی می کند.

دیپلماسی آرامش

ماهیت این نوع دیپلماسی آرامش است، یعنی عدم تمایل به تشدید و یا تحریک تضادها و تنش هایی که بین کشورها وجود دارد. مانند دیپلماسی انگلیس و فرانسه در آستانه جنگ جهانی دوم زمانی که آنها سعی در مقاومت در برابر آرمان های تهاجمی هیتلر داشتند.

دیپلماسی عمومی

این دیپلماسی  متفاوت از دیپلماسی سنتی است که توسط افرادی با تخصص خاص (دیپلمات ها، سیاستمداران) انجام می شود. دیپلماسی عمومی ابزاری است که دولت یک کشور تلاش می کند تا از طریق آن بر مردم کشور دیگری تأثیر بگذارد. 

دیپلماسی مردمی

دیپلماسی مردمی در معنای وسیع کلمه به معنی یک روند تاریخی پیوسته ارتباطات، دانش متقابل، نفوذ و غنی سازی فرهنگ ها و مردم است.

دیپلماسی میانجیگری 

یکی از ابزارهای حل مسالمت آمیز اختلافات میان دولت ها از طریق یک سری از مذاکرات با مشارکت یک دولت سوم و بر اساس شرایطی است که دولت سوم برای طرفین مشخص می کند.
 
دیپلماسی اقتصادی

 حوزه خاصی از فعالیت دیپلماتیک مدرن است که رفع مشکلات اقتصادی  هدف آن است و ابزار مبارزه با مشکلات اقتصادی، همکاری در روابط بین الملل است. فعالیت های دیپلماتیک را متمرکز بر افزایش صادرات، جذب سرمایه گذاری خارجی و مشارکت در سازمان های بین المللی اقتصادی می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار