شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴

شوشان: مدیرکل مسکن و شهرسازی استان خوزستان در بازدید از شهرک سلمان فارسی شهرستان رامهرمز و حضور در همایش بازدید متقاضیان مسکن مهر این شهرک گفت: مردم در مقوله مسکن مهر باید به 2 نکته اساسی فرصت و چگونگی استفاده از فرصت توجه ویژه داشته باشند،

به گزارش شوشان، مهندس نصراله دهقانی با بیان این مطلب که یکی از برنامه های اصلی و محوری دولت که همواره مورد پیگیری قرار گرفته خانه دار شدن مردم بوده است، افزود: طی 30 سالی که در مجموعه مسکن و شهرسازی بوده ام هیچ گاه بدین شکل با هزینه های بالا در جهت خانه دار شدن مردم با قیمت مناسب نبوده ام. این در حالی است که این حرکت در راستای فرمان امام انجام پذیرفت. وی ادامه داد: شواهد نشان می دهد که بعد از این دولت بدین شکل موضوع مسکن پیگیری نخواهد شد و یا اگر هم مورد توجه قرار گرفت با این گستردگی که اکنون وجود دارد نیست. بنابراین مردم باید از فرصت پیشروی خود بطور جدی استفاده کنند. دهقانی با اشاره به اینکه در طرح مسکن مهر بخش اعظم هزینه ها توسط دولت تامین شده است،گفت: مردم می توانند با کمترین هزینه صاحب خانه شوند، خانه هایی که به لحاظ کیفی و کمی در شرایط مطلوب و قابل توجهی قرار دارند که برای رعایت این مهم بازرسی ها و نظارت ها بطور مرتب نیز انجام شده است.

وی یادآور شد:مهندسین و پیمانکاران شهرک سلمان فارسی در جهت آرامش و راحتی مردم نکات روز را در نقشه و زیبایی خانه ها رعایت کرده اند همچنین در طراحی هایی که انجام شد نکات آب و هوایی منطقه نیز مورد توجه قرار گرفته است. با این حال از مردم نیز انتظار می رود تا در جهت پیشرفت کار مشارکت و آورده خود را افزایش دهند.

در ادامه این همایش فرماندار شهرستان رامهرمز با بیان اینکه مسکن مهر بهترین هدیه دولت به مردم است، گفت: دولت تاکنون پا به پای مهندسین و پیمانکاران طرح جلو آمده و از هیچ گونه حمایتی در جهت پیشرفت کار دریغ نکرده است. به همین علت امید است شهرستان رامهرمز و متعاقب آن شهرک سلمان فارسی به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

سید رحمت اله حسنی ادامه داد: متقاضیانی که در این شهرک سهم دارند، به فراخور پشرفت در کار مشارکت کنند. اما برای تسریع در کار و اتمام آن باید مردم آورده های خود را زودتر پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرک سلمان فارسی متعلق به شهروندان رامهرمزی می باشد، گفت: کلیه خدماتی که ارایه می شود برای آسایش و راحتی مردم می باشد و بزودی اگر کلیه زیرساخت های مورد نیاز مانند آب، برق، گاز، تلفن و ... بطور کامل توسط دستگاه های اجرایی در شهرک تحویل شود، رشد و پیشرفت چشمگیری را شاهد خواهیم بود، بنابراین انتظار می رود مساعدت متولیان امر بیش از پیش افزایش یابد.

معرفی شهرک سلمان فارسی شهرستان رامهرمز

مدیریت عمران شهرک سلمان فارسی با اشاره به ویژگی های شهرک سلمان فارسی گفت: سلمان فارسی اولین شهرک 2100 واحدی در 2 فاز با مشارکت بخش خصوصی می باشد. از اساسی ترین نیازهای جامعه مسکن بوده که با توجه به جوان بودن جمعیت ایران این نیاز روزبه روز مشکلاتی را برای مردم و دولت بوجود آورده است.

خدابخش کاید نژاد ادامه داد: به لطف و عنایت خداوند متعال دولت نهم و دهم پس از به روی کار آمدن به ریاست جناب آقای دکتر احمدی نژاد و با یک تصمیم قاطعانه و مردم پسند پروژه ای را در افکار عمومی پروراندند که ثابت نمود دولت پشتیبان خوبی برای مردم در زمینه مسکن خواهد بود. با دستور مقام منبع ریاست جمهوری و تصویب مجلس و حمایت بی دریغ رهبر معظم انقلاب طرحی به نام طرح مسکن مهر به ثمر رسید و در ابتدا با تشکیل تعاونی های مردمی این موضوع در دست اقدام قرار گرفت. به مرور در طول سال های اخیر حتی اقشار مردم در شهرهای کوچک نیز باور کردند که می توانند با صرف هزینه ای اندک و با خارج شدن از دست عوامل و دلالان که تهیه مسکن را برای مردم سخت کرده بودند و حمایت دولت خدمتگذار صاحب سقفی برای خانواده های خود باشند. لذا با درخواست بیش از پیش مردم و استقبال آنان باز هم دولت تصمیم گرفت به این پروژه وسعت بیشتری داده و با مشارکت بخش خصوصی مسکن مهر را تبدیل به انبوه سازی نماید که اکنون چه از طریق رسانه های ملی و مشاهدات عینی شاهد ساخت میلیون ها مسکن بوده ایم. کاید نژاد با بیان این مطلب که رامهرمز نیز امروز افتخار می کند که توانسته در پروژه مسکن مهر مشارکت کند و پیشرفت هایی را بدست آورد، گفت: یکی از این پروژه ها در شهرستان رامهرمز در حال اجراست که در ابتدا به دلیل نبودن زمین کافی و مساعد جهت شهرک سازی دولت را با مشکل مواجه کرده بود. اکنون با افتخار اعلام می داریم که ما هم توانسته ایم شهرکی را بنیان نهیم که در فاز اول قادریم 2100 واحد مسکن تقدیم ملت عزیز ایران نماییم. لذا امیدواریم همچون گذشته شاهد حمایت های بی دریغ مقام محترم وزارت راه وشهرسازی بوده و با دستورات لازم موانع را برطرف سازند.

وی افزود: مراحل صدور پروانه تاسیس شهرک شهرک پس از توافقات بعمل آمده با اداره کل مسکن و شهرسازی استان خوزستان قطعه زمینی با مساحت 70 هکتار مشخص و به منظور احداث شهرک در شهرستان رامهرمز در نظر گرفته شد وبعد از مصوبات استانی و به تبع آن تصویب در شورای عالی شهر سازی و معماری جهت انجام مراحل قانونی در کمیسیون های ستاد شهرک سازی موضوع مطرح وپس از اخذ کلیه مجوزات لازم پروانه تاًسیس 6760/89/ص مورخ 11/11/89 در فاز اول به میزان 35 هکتار صادر گردید.

* فاز یک : 2100 واحد مسکونی و خدمات اداری ، آموزشی

* فاز دو : 280 پلاک ویلائی دوبلکس با طراحی نوین معماری و شهرسازی

شرح موقیت جغرافیای طرح کالبدی و مطالعات

1 - پارک ها و فضاهای سبز با کاشت بیش از 200،000 اصله درخت

2 - احداث مرکز تجاری با مساحت 100،000 متر مربع (زیر بناء)

3 - احداث بازار سنتی با وسعت 8000 متر مربع (زیر بناء)

4 - کارخانه گچ خوزستان

5 - پتانسیل بالای کشاورزی استان خوزستان

6 - فاصله 300 کیلومتری تا استان فارس

- 250 کیلومتری تا استان کهگیلویه و بویر احمد

- 250 کیلومتری تا استان چهارمهال و بختیاری

7 - متمایز شدن این شهرک :

- نبود باغ شهر در تمام جنوب کشور

- عدم وجود مرکز خرید با وسعت بالا در جنوب کشور

- جذب سرمایه های داخلی و خارجی با احداث مرکز تجاری با توجه به پتانسیل جذب برندهای خارجی و داخلی

- نزدیک بودن به صنایع تبدیلی و کشاورزی

8 - طراحی باغ شهر با 280 پلاک مسکونی با طرح دوبلکس

9 - عرض باغ شهر مرکز اصلی با طراحی چهار باغ 118 متر و درخت های اصلاح شده متناسب با محیط

10 - استادیوم ورزشی 5000 نفری

11 - فاصله تا بندر امام خمینی و ماهشهر و پترشیمی های ماهشهر 90 کیلومتر

12 - فاصله تا مرکز نفتی استان از مرکز شهر 70 – 90

13 - کارخانه سیمان خوزستان

مشخصات فنی شهرک سلمان فارسی

1 - طراحی زیبای شهری با در نظر گرفتن کلیه اصول شهر سازی و معماری نوین

2 - تاسیسات و تجهیزات زیر بنایی و رو بنایی فنی و شهری نوین

3 - دارای فضاهای مذهبی ، فرهنگی ، ورزشی ، اداری ، انتظامی ، درمانی ، خدمات

4 - سیستم فاضلاب و برق ، شبکه آبرسانی و گاز رسانی طراحی شده نوین

5 - دارای سازه های بتنی طراحی شده بر اساس آیین نامه زلزله 2800

6 - بتن ریزی با دستگاه های تمام اتوماتیک اجرا می گردد

7 - سبک سازی سقف ها با استفاده از بلوک های سقفی سبک پلی استایرن نسوز و دیوارهای پیرامون و پارتیشن های داخلی از بلوک سبک می باشد

8 - نمای زیبای سنگی

9 - استفاده از درب و پنجره دو جداره (upvc)

10 - درب های ورودی ضد حریق

11 - پارکینگ جهت کلیه واحد

مراحل آماده سازی

کایدنژاد ابراز داشت: عملیات آماده سازی شهرک به مساحت 35 هکتار پس از تهیه و تصویب نقشه های فاز اول و دوم آماده سازی با اجرای عملیات زیر سازی معابر حدود 12 کیلومتر و زیر بلوک های مسکونی حدود 15 هکتار با حجم خاکبرداری وخاکریزی حدود350.000 متر مکعب در قالب تفاهم نامه سه جانبه آماده سازی توسط مدیریت عمران شهرک صورت گرفته است.

اجرای عملیات ابنیه

مدیریت عمران پروژه مسکن مهر در شهرک سلمان فارسی با اشاره به اینکه در فاز اول ب واحد مسکن مهر عملیاتی خواهد شد گفت: بر اساس تفاهمنامه سه جانبه 10421/16 مورخ 30/04/89 فی مابین اداره کل مسکن استان ،بانک مسکن و مدیریت عمران شهرک (انبوه سازان برج راه) تعداد 1050 واحد از سهم سازمان در قالب مسکن مهر قرار داد منعقد گردید ونظر به اینکه پروانه تاسیس شهرک در مورخ 11/11/89 صادر شده بود عملیات ساخت واحد های مسکونی نیز در این مرحله با وجود مشکلات عدیده آغاز گردید که بنا به ضرورت و فوریت در اجرایی شدن مسکن مهر و نزدیکی به پایان سال 89 و به جهت تسریع در امور پرداختی تسهیلات ، مقرر گردید در مرحله اول 400 واحد عملیاتی گردد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اداره کل مسکن و شهرسازی ناظر و راهبر در این پروژه بوده و هست، گفت: جا دارد از حمایت های همه جانبه اداره کل مسکن و شهر سازی استان خوزستان، استانداری خوزستان، و در سطح کشوری شورای عالی شهر سازی وزارت مسکن و شهرسازی کمال تقدیر و تشکر را بعمل آورد.

 







نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار