اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
وفایی:
اسنوکر باز ایرانی می‌گوید بردن نفر اول رنکینگ جهانی به اندازه موفقیت در این مسابقات ارزشمند بود.
حسین وفایی اسنوکر باز ایران چند روزی است که مورد توجه ویژه رسانه‌ها قرار گرفته است. او در مسابقات اوپن اسنوکر ولز توانست عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد و با شکست مارک سلبی نفر اول اسنوکر جهان شگفتی‌ساز شد. اتفاقی که برای بسیاری از ایرانیان خوشایند بود. هر چند حسین وفایی در مرحله نیمه نهایی برابر نیل روبرتسون اسنوکر باز مطرح استرالیایی نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به فینال بازماند اما عملکرد کلی او بسیاری از علاقه مندان به این رشته را امیدوار کرد که این اسنوکر باز ۲۴ ساله ایرانی آینده روشنی را پیش رو دارد و در صورت حمایت و تمرینات مناسب می‌تواند به آرزویش که تبدیل شدن به مرد شماره یک اسنوکر جهان است برسد.

عملکرد خوب این اسنوکر باز بهانه‌ای شد تا با او گفت و گویی داشته باشیم. وفایی در ابتدا به مسابقات اوپن اسنوکر ولز اشاره کرد و به ایسنا گفت: این مسابقات یکی از مسابقات رنکینگ سالیانه تور حرفه‌ای‌ها بود که بزرگانی چون مارک سلبی، سالیوان، نیل روبرتسون و… حضور داشتند. خیلی مسابقات خوبی بود. خوشحالم که با صعود به نیمه نهایی توانستم مردم کشورم را خوشحال کنم. هیچ حسی بالاتر از این نبود که برای دومین بار وارد نیمه نهایی شوم و اعتماد به نفسم را به دست بیاورم، تا بتوانم در آینده هم خوب بدرخشم و سطح اسنوکر ایران را به دنیای این رشته نشان دهم.

حس خوب شکست نفر اول اسنوکر جهان

این اسنوکر باز که در مرحله یک هشتم نهایی مارک سلبی نفر اول جهان را شکست داد به حس خود از این پیروزی اشاره و بیان کرد: کل این مسابقات یک طرف بردن مارک سلبی هم یک طرف است. به نظرم شکست این اسنوکر باز کار راحتی نبود. خیلی خوشحال هستم که توانستم او را ببرم. چون همه به من می‌گفتند این یک تست بزرگ است و اگر می‌خواهی روزی نفر اول شوی باید او را ببری. خدا را شکر می‌کنم که توانستم او را ببرم و به خودم اثبات کنم که می‌توانم قهرمان جهان شوم.

بدون مربی، اسپانسر و حمایت فدراسیون کار می‌کنم

وفایی در مورد تمرینات آماده سازی خود برای حضور در مسابقات مختلف گفت: مربی ندارم و تمریناتم را به صورت شخصی انجام می‌دهم. قبل از اینکه به مسابقات ولز بروم روزی هفت، هشت ساعت در ایران تمرین می‌کردم تا آمادگی لازم را به دست بیاورم. امکاناتی که در ایران دارم با انگلیس خیلی متفاوت است. علاوه بر این اسپانسر هم ندارم و تمام هزینه‌های تمرین و کارم را از جیب خودم می‌دهم.

وی افزود:‌ هرچند رابطه‌ام با فدراسیون بیلیارد خوب است اما متأسفانه با توجه به قوانین کشورمان وزارت ورزش و جوانان حمایت از ورزشکاران حرفه‌ای این رشته را قبول نمی‌کند و معتقد است این ورزشکاران نباید حمایت شوند. در صورتی که کاملاً اشتباه است و حرفه‌ای‌ها نیازمند حمایت بیشتری هستند. اما الان اینگونه است و نمی‌توان کاری کرد.

می‌خواهم نفر اول جهان بشوم

این اسنوکرباز خوزستانی گفت:‌ در رنکینگ ۳۷ جهان قرار دارم و فکر می‌کنم با توجه به نتایج مسابقات ولز تا رتبه ۲۹ هم برسم. در تاریخ بیلیارد ایران ورزشکاری نداشتیم که در بین ۳۲ نفر برتر جهان قرار گرفته باشد. در ایران اولین نفری هستم که رتبه ۳۷ را دارم. اما برای آینده برنامه دارم که بتوانم اسنوکر را از دست کشورهای خارجی بگیرم و اول جهان شوم که این اتفاق هم می‌افتد. می‌خواهم ابتدا بین ۱۶ نفر برتر دنیا قرار بگیرم و سپس نفر اول دنیا شوم.

بیلیارد هزینه‌ای جز تمرین ندارد

وی ادامه داد:‌ بیلیارد رشته‌ای پرهزینه نیست. نسبت به رشته‌هایی چون تنیس یا گلف که ورزشکار باید هر چند وقت یک بار تجهیزات خود را نو کند، در بیلیارد می‌توان یک چوب خرید و تا آخر عمر از آن مراقبت کرد. این رشته هزینه‌ای جز تمرین کردن ندارد.

وفایی در پایان عنوان کرد: باید از مردم ایران تشکر کنم که خیلی به من انرژی دادند. به سختی شبکه‌هایی را پیدا کردند تا شاهد بازی من باشند. دست تک تکشان را می‌بوسم.

به گزارش ایسنا، مسابقات جهانی اسنوکر حدود دو ماه دیگر در انگلستان برگزار می‌شود و ۱۶ اسکی باز برتر در جدول اصلی حضور دارند. از نفر ۱۷ تا ۱۲۸ باید در مرحله مقدماتی بازی کنند تا ۱۶ نفر دیگر هم به جدول اصلی راه پیدا می‌کنند. حسین وفایی نماینده ایران در این مسابقات خواهد بود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار