اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان مطرح کرد:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به ضرورت پرداختن به محرومیت‌زدایی و توسعه اجتماعی خوزستان با محوریت صنایع، گفت: باید صنایع در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به کمک ما بیایند و پروژه‌هایی جهت محرومیت‌زدایی اجرا کنند.


به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، محمدصادق کریمی‌کیا در نشست اطلاع‌رسانی دومین سمینار بین‌المللی CRS که امروز (30 بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم برگزاری این سمینار برای مدیریت حوزه اجتماعی و فرهنگی فتح ‌بابی باشد. همه اعضای شورای اجتماعی و فرهنگی خوزستان جهت حضور در این سمینار دعوت شده‌اند تا بتوانیم اهداف مورد نظر را پیگیری کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: عدم رعایت پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی در سال‌های متمادی در خوزستان موجب شده است با وضعیت کنونی مواجه شویم.

کریمی‌کیا بیان کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و شرکت‌های مستقر در خوزستان به عنوان منبعی برای سیاست‌گذاری جهت تغییر وضعیت مناطق محروم و محرومیت‌زدایی استفاده کنیم.

وی با اشاره به ضرورت پرداختن به محرومیت‌زدایی و توسعه اجتماعی خوزستان با محوریت صنایع، گفت: قرار است در کنار اعتبارات دولتی هم‌افزایی ایجاد شود و صنایع در این حوزه به کمک ما بیایند و پروژه‌هایی جهت محرومیت‌زدایی اجرا کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان هدف از برگزاری این سمینار را رسیدن به وحدت رویه خواند و بیان بیان کرد: این سمینار محفلی برای ارائه طرح‌های شرکت‌ها است تا بگویند در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی چه اقداماتی در حال انجام است. 

کریمی‌کیا تصریح کرد: قرار نیست هر شرکت از ظن خودش مسئولیت اجتماعی را تعریف کند و بر اساس آن برنامه تدوین کند و در منطقه‌ای که خودش دوست دارد خدمات ارائه دهد. گاهی در حوزه اجرای پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی دچار نقص هستیم. یعنی در برخی مناطقی که امکان توسعه ندارند یا در این زمینه مشکل وجود دارد بدون شناخت جوامع محلی خدمات بی‌بها ارائه می‌دهیم و در تشدید حاشیه‌نشینی تأثیرگذار می‌شویم.

وی تصریح کرد: امیدوارم پس از برگزاری این سمینار به سند توسعه‌ای خوزستان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برسیم تا تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و تعریف برنامه انجام شود و صنایع بر اساس برنامه‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی کار کنند.

کریمی‌کیا با اشاره به تعامل بین صنعت و جوامع محلی، گفت: این موضوع سال‌ها در کشور و در خوزستان حقیر مانده است. گاهی جوامع محلی صنعت را مزاحم می‌دانند و یا انتظار دارند نیروی بومی را در صنایع به کار بگیرند که این موضوع موجب شده است ارتباط بین جوامع محلی و صنایع شکل نگیرد که امیدواریم برگزاری این سمینار محفلی برای تعامل بین شرکت، صنعت و جوامع محلی باشد تا بتوانیم موضوع توسعه پایدار را در خوزستان رقم بزنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: همچنین موضوعات پژوهشی در این سمینار مطرح می‌شوند تا متوجه شویم روند اجتماعی و فرهنگی در چه سمت و سویی هستند و بر این اساس این موضوع برنامه‌ریزی بلندمدت و کوتاه‌مدت را داشته باشیم.

کریمی‌کیا عنوان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته طرح‌های توسعه‌ای را با زمینه‌های اجتماعی به سرانجام می‌رسانند. اگر طرح عمرانی انجام شود اما متناسب با بافت فرهنگی و اجتماعی نباشد شرکت دچار مشکل خواهد شد.

کریمی‌کیا گفت: سیاستی در دنیا وجود دارد که به طور مثال بر اساس طرح عمرانی نفت می‌توانیم شهرکی احداث کنیم و کارکنان در این محل باشند اما آیا شرکت و صنعت می‌تواند به طور کامل ارتباط و تعامل اجتماعی را با جوامع محلی قطع کند؟ بنابراین مطمئنا اگر نیروی انسانی که یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های کارایی در یک شرکت است با جوامع محلی ارتباط برقرار کند اگر جوامع محلی دچار آسیب باشند به نیروی انسانی نیز سرایت خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه خوزستان در حوزه شیوع مصرف مواد مخدر رتبه نخست کشور را دارد که بخشی از آن در حوزه صنایع و کارگری است، ادامه داد: در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی مثل مواد مخدر در وضعیت کارکنان صنایع آمار ما خوب نیست. آمار نشان می‌دهد که در حوزه کارگری و صنعت شیوع مصرف مواد مخدر وجود دارد که این مساله ناشی از تفکر جدایی‌گزینی نیروی انسانی شرکت و قطع ارتباط با جوامع محلی و عدم ورود به مشکلات محلی است. مطالعات در حوزه صنایع و نیروی انسانی صنعت نشان می‌دهد که هیچ شرکتی نمی‌تواند با جوامع محلی تعامل نداشته باشد. توسعه جوامع محلی موجب افزایش کارایی شرکت خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: اهداف ما از برگزاری این سمینار رسیدن به توسعه پایدار طبق شاخص‌های کشوری و جهانی است. در این سمینار از مدیران تأثیرگذار کشور دعوت می‌کنیم. کارگاه‌های تخصصی نیز خواهیم داشت تا از ظرفیت دو چهره بین‌المللی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: با برگزاری این سمینار از روز بعد در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی کار نمی‌شود بلکه قرار است گفتمان‌سازی کنیم و همچنین در نهایت یک برنامه برسیم تا بر اساس این برنامه ظرفیت پراکنده‌ای که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در صنایع خوزستان وجود دارد متمرکز شود و از آن برای توسعه استان استفاده کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: مسئولیت اجتماعی موضوع تازه‌ای است که در وزارت کشور و شورای اجتماعی در حال پیگری است. به دلیل اینکه در خوزستان صنایع زیادی وجود دارد، خوزستان در این موضوع پیشگام است. همچنین ظرفیت صنایع خوزستان با استان‌های همجوار قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه خوزستان جزو نخستین استان‌هایی است که صنعت در آن وارد شده است، افزود: گفتمان‌سازی در حوزه مسئولیت اجتماعی در دولت در حال پیگیری است.  
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار