اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان خبر داد:
رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان از انتشار فراخوان ثبت‌نام هشتمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويي در مرحله استاني، ويژه دانشجويان استان خوزستان، خبر داد.
سيدعليرضا علوي با اعلام اين خبر، گفت: مسابقات ملي مناظره دانشجويان با هدف رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو، زمینه‌سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان، ایجاد انگیزه در جامعه براي گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی، آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت جذاب، قابل پذیرش و اثربخش و تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند، از سوي معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به برگزاري هفت دوره مسابقات در سنوات گذشته، افزود: هشتمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويي اكنون در مرحله استاني به صورت همزمان در استان‌هاي كشور و از سوي سازمان دانشجويان جهاد دانشگاهي در حال برگزاري است و فراخوان مرحله استاني، ويژه دانشجويان دانشگاه‌هاي استان خوزستان نيز از سوي معاونت فرهنگي سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان منتشر شده است.

علوي تصريح كرد: جهاد دانشگاهي، به عنوان نخستين نهاد برگزاركننده مسابقات مناظره در ايران، از سوي شوراي هماهنگي فرهنگي دانشگاه‌ها، مسئول برگزاري مسابقات مناظره دانشجويي است و تلاش بر اين است كه سطح برگزاري مسابقات نيز باكيفيت و با رعايت اخلاق مناظره باشد.

رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان در خصوص نحوه برگزاري مسابقات، گفت: مسابقات به صورت گروهی برگزار می‌شود و هر گروه متشکل از ۴ نفر عضو دانشجو (در کلیه مقاطع) و یک سرپرست یا مربی است كه بايد عضو هیأت علمی و یا از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان باشد. در زمان برگزاري مسابقه، 2 نفر از اعضاي گروه به عنوان مناظره‌كننده، شركت مي‌كنند و 2 نفر ديگر، وظيفه پشتيباني محتوايي از هم‌گروهي‌هاي خود را بر عهده دارند.

وي ادامه داد: زمان هر مسابقه در مجموع ۳۲ دقیقه است که هر گروه یک فرصت ۶ دقیقه‌ای براي طرح مساله، دو فرصت ۳ دقیقه‌ای براي دفاع و یک فرصت ۴ دقیقه‌ای براي نتیجه‌گیری در اختيار دارد. هر مسابقه توسط ۳ داور قضاوت می‌شود كه داوران نيز بايد عضو هيات علمي دانشگاه باشند. مسابقات به صورت حذفی است و این شیوه تا رسیدن به ۲ گروه برای مسابقه‌ نهایی ادامه مي‌يابد.

رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان در خصوص موضوعات مناظرات، گفت: موضوعات مسابقه توسط شورای علمی تصویب شده و به قید قرعه برای هر مسابقه تعیین مي‌شود. جایگاه هر گروه در نقش مخالف یا موافق در صورت امکان با توافق گروه‌ها با یکدیگر و در غیر این صورت به قید قرعه تعیین می‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه مهلت ثبت‌نام در مسابقات تا 30 فروردين‌ماه 1398 است، افزود: مسابقات ارديبهشت‌ماه سال 98 برگزار مي‌شود و علاقمندان به شركت در اين مسابقات مي‌توانند پس از انتخاب 4 نفر عضو و سرپرست گروه، با مراجعه به سامانه ثبت‌نام به آدرس http://conf.jahadp.ir نسبت به تكميل فرم ثبت‌نام اقدام كنند. همچنين دبيرخانه استاني مسابقات با شماره تماس 33338863-061 آماده پاسخ‌گويي به سوالات است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار