اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خوزستان:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از تشکیل کارگروه‌های مادران شهدا، همسران شهدا، خواهران و دختران شهدا به صورت سازمان یافته و هدفمند خبر داد.
سیده فرانک موسوی در ششمین جشنواره تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت که امروز با حضور مادران و خانواده‌های شهدا در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی اسوه‌های صبر و مقاومت و گذشت، تجلیل از آنها و الگوپردازی برای دختران و زنان جامعه امروز ماست. ما در شرایطی قرار داریم که دشمن به شکل‌های مختلفی در حال نفوذ است. در جنگ سخت دشمن کاری از پیش نبرد چون شما اسوه‌های صبر و مقاومت دوشادوش مردان و فرزندان خود در جبهه‌ها حضور یافتید.

وی گفت: نسل جوان ما باید بدانند پشت آرامش و امنیت امروز، گذشت‌ها و شهادت‌ها اتفاق افتاده است. یکی از سیاست‌های ما در امور بانوان، پرداختن به نقش زنان در  دوران انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن است. تشکیل کارگروه‌های مادران شهدا، همسران شهدا، خواهران و دختران شهدا به صورت سازمان یافته و هدفمند در دست اقدام است. هدف از این کار ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و زنده نگه‌داشتن ارزش‌ها و تقویت آنها در جنگ نرم امروز است.

موسوی گفت: همچنین به دنبال آن هستیم تا سردیس شهدای زن شاخص استانی را ساخته و به منظور معرفی الگوهای مقاومت در معابر شهر نصب کنیم؛ با شهرداری جلساتی در این باره گرفته شده و مستندهایی نیز از این الگوهای مقاومت به همت صدا و سیما در دست تولید است چون این مستندها برای ما حرف‌ها برای گفتن خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، همچنین حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی‌والا مشاور خانواده نیز در این مراسم با بیان اینکه تمجید از بانوان ضرورت دارد، چرا که بانوان ما در زندگی خانوادگی خیلی از خود مایه می‌گذارند، گفت: در این مجال چند نکته خطاب به مادران و بانوان خواهم داشت؛ نکته اول این است که قبل از اینکه دیگران از شما تجلیل کنند، از خودتان تجلیل کنید. قبل از اینکه دیگران قدرتان را بدانند، قدر خود را بدانید. احساسات و عواطف خود را روی هم تلنبار نکنید. خطابم به مادران شهداست. راحت گریه کنید و احساسات خود را نشان دهید. اشکالی ندارد مادر شهید هم گاهی گلایه کند. این گلایه بوی محبت می‌دهد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به خواسته‌هایتان از روش‌های ضعیف و سخیف استفاده نکنید. برخی زن‌ها فقط اشک می‌ریزند. آیا اشک سلاح زن است یا عزت‌نفس او؟ این مادران شهید آیا با اشک به اینجا رسیده‌اند؟ زن با گریه به خواسته‌هایش نمی‌رسد. در ارتباط با خدا گریه کنید ولی در ارتباط با همسر، فرزند و برادر اظهار ضعف نکنید.

این مشاوره خانواده تصریح کرد: انتظارات عاطفی خود را از آقایان پایین بیاورید چراکه مردها قدرت محبت کردن ندارند. پسر شما یا همسر شما اگر محبت خود را ابراز نمی‌کند به جهت آن است که قدرت آن را ندارد و نکته دیگر این است که با مردها در زندگی خود رقابت نکنید و به جای رقابت رفیق آنها باشید. تا جایی که می‌توانید مراقب باشید به مردها وابسته نباشید. اگر مادر شهید به پسرش وابسته بود، پسرش شهید نمی‌شد. اینها وابسته به خدا بودند و با خدا معامله کرده‌اند. وابستگی در جامعه زن یک بیماری است. با همسر، فرزند و برادر خود انس داشته باشید اما وابسته نباشید. تا می‌توانید شخصیت خود را حفظ کنید و از مادران شهدا عزت‌نفس، مقاومت و قدرت معنوی دریافت کنید.

در ادامه این مراسم فردوس مجدیان، خواهر دو شهید دفاع مقدس به بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و پس از آن، تعدادی از کتاب‌های دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

«امن‌ترین جای دنیا» نوشته مرجان درودی، «آغاز یک انتظار» و «روزی که به شهرم بازخواهم گشت» نوشته مهرنوش گرجی، «خاطره‌ای برای تو» با روایت زهرا استادزاده و تدوین فاطمه چراغ‌پور، «برایت می‌نویسم» نوشته فاطمه عالی‌نژاد و تصویرگری خجسته رستگاران، «ظهر سرخ اسفند» نوشته مهرنوش کلانترهرمزی، «لیلاهای سرزمین من» و «فرهنگ اعلام شهدای زن خوزستان» نوشته بتول دوست‌علیوند عناوین این آثار هستند.

همچنین تجلیل از مادران ۴۰ شهید، نویسندگان دفاع مقدس و خبرنگاران فعال این حوزه پایان‌بخش این برنامه بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار