اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: اگر اعتبار ساخت کلاس‌های کانکسی تامین شود تا پیش از مهرماه 98 در استان، مدرسه کانکسی نخواهیم داشت.
علی قربانی در شورای آموزش و پرورش استان که امروز (18 اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع 400 پروژه در اداره‌کل نوسازی مدارس استان در حال انجام است. همچنین 300 میلیارد تومان اعتبار دولتی و 130 میلیارد تومان اعتبار خیرین در سال 97 داشته‌ایم.

وی افزود: در مقدار اعتبارات دولتی در کشور، استان اول هستیم. همچنین تنها اداره‌کلی هستیم که دارای 14 نمایندگی نظارت هستیم. ما چارت اداری برای شهرستان‌ها نداریم و نیازی هم به چنین چارتی نداریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان تصریح کرد: تعداد مدارس تخریبی مسجدسلیمان از نُرم کشوری بیشتر است. میانگین کشور 30 درصد است ولی در مسجدسلیمان 60 درصد مدارس فرسوده هستند.

قربانی با اشاره به اینکه در توزیع اعتبارات برخی شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: در اعتبارات خیرین در کشور اول هستیم. در سال تحصیلی 97 – 98 ، 30 میلیارد تومان اعتبار جذب نشده از خیرین داریم. 28 پروژه در مناطق محروم اهواز داریم و مناقصه مدرسه استثنایی باوی نیز 25 اسفندماه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مدارسی احداث شده است که دانش‌آموزی در آن‌ها وجود ندارد. باید مکان‌یابی مدارس به درستی انجام شود. در باوی هشت مدرسه برای جایگزین شدن به جای مدارس کانکسی، احداث شده است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: هنوز 120 کلاس کانکسی در استان وجود دارد. اگر اعتبار ساخت کلاس‌ها تامین شود، تا پیش از مهرماه 98 در استان مدرسه کانکسی نخواهیم داشت. خواهشمند هستیم مناطق، کانکس‌ها را پس از ساخت کلاس تحویل دهند تا دوباره از آن‌ها به عنوان کلاس استفاده نشود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار