اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۹۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
وزیر نیرو:
با فعالیت سامانه جدید بارشی حدود 3 میلیارد مترمکعب آب وارد سدهای خوزستان می شود، اما سدها گنجایش ذخیره سازی همه این آب ها را ندارند.
شوشان : وزیر نیرو اعلام کرد: سدهای خوزستان در 5 روز آینده حدود 3 میلیارد متر مکعب، آب ورودی خواهند داشت.
رضا اردکانیان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر ، با اشاره به پیش بینی های هواشناسی درباره بارش های روزهای آینده، تصریح کرد : با فعالیت سامانه جدید بارشی در مدت 5 روز ، یعنی از 11 تا 16 فروردین ماه حدود 3 میلیارد مترمکعب آب وارد سدهای استان خوزستان می شود، اما سدها گنجایش ذخیره سازی همه این آب ها را ندارند و بخشی از آن باید رها سازی شود.
وزیر نیرو گفت: سدهای خوزستان توانایی نگه داشت یک میلیاد و 200 میلیون متر مکعب آب بارش های آتی را دارند اما مابقی آب های ورودی باید تخلیه شود.
اردکانیان افزود : بر اساس محاسبات و پیش بینی ها حدود یک میلیارد و 800 میلیون متر مکعب از آی های ورودی در هفته آینده باید رهاسازی شود که این امر به معنی جاری شدن حجم بالایی از آب در زمین های پائین دست سدهاست.
وزیر نیرو گفت: برای مدیریت این اقدام و کاهش خسارت های احتمالی نیازمند همکاری و یاری هموطنان عزیز خوزستانی هستیم و امیدواریم یا تمهیدات اندیشیده شده و کمک مردم با کمترین خسارت بتوانیم بیشترین استفاه را از مواهب این آب ها داسته باشیم.
اردکانیان با اشاره به هشدارها و اقدامات در نظر گرفته شده برای مناطق پائین دست سدها از ساکنین این مناطق خواست نسبت به تخلیه مناطقی که ستاد مدیریت بحران مشخص می کند، و نیز رعایت نکات ایمنی اعلام شده اقدام کنند.
وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنانش در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، به میزان بارش های سال آبی جاری اشاره کرده و گفت: خوشبختانه کشور ما پس از حدود نیم قرن خشکسالی، امسال ترآبی نسبی را تجربه کرده است.
اردکانیان با بیان اینکه بارش های امسال در 48 سال اخیر بی سابقه بوده است ، افزود: روند خشک سالی در کشور از حدود 50 سال گذشته رو به افزایش بود، بطوری که سال آبی 97-96 به عنوان خشک ترین سال در 50 سال اخیر ثبت شد.
وزیر نیرو گفت : از آغاز سال آبی جاری، یعنی از مهرماه 97 تاکنون میزان بارندگی ها تقریبا به اندازه متوسط بارندگی های سالانه در 50 سال اخیر بوده است.
اردکانیان این افزایش بارش را نسبت به متوسط 50 سال قبل 30 درصد عنوان کرد و افزود: بارندگی های امسال نسبت به سال قبل 145 درصد افزایش داشته است.
وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنانش در برنامه تیتر امشب جمعه شب به وضعیت سدهای کشور پرداخت و گفت: سدهای کشور در مجموع حدود 50 میلیارد متر مکعب گنجایش دارند که از سال آبی جاری، یعنی از مهرماه 97 تاکنون 35 میلیارد متر مکعب از ظرفیت کلی آنها پر شده است.
اردکانیان با بیان اینکه این رقم در سال قبل 12 میلیارد مکعب بود به سهم بالای استان خوزستان در ذخیره سازی منابع آبی کشور اشاره کرد و افزود: از 23 میلیارد متر مکعب افزایش ذخایر آبی پشت سدها که در سال آبی جاری ثبت شده است، حدود 18 میلیارد متر مکعب، سهم استان خوزستان بوده است.
وزیر نیرو گفت: این استان 10 سد بزرگ دارد که 80 درصد آنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده است و در مجموع 23 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب ظرفیت دارند.
اردکانیان افزود: به این ترتیب حدود نیمی از ذخایر سدهای کشور در استان خوزستان قرار دارد که علاوه بر ذخیره آب، در تامین برق و کنترل سیلاب ها نقش موثر دارند.
وزیر نیرو با اشاره به نقش موثر سدهای خوزستان در مهار سیلاب های اخیر، گفت: از 12 میلیارد متر مکعبی که در این روزها وارد سدهای خوزستان شده، حدود 9 میلیارد متر مکعب از آب های ورودی ذخیره شده و مابقی، طبق برنامه رها سازی شده است.
اردکانیان همچنین به افزایش بارندگی ها در سایر نقاط کشور، از جمله مناطق شرقی و مرکزی اشاره کرد و گفت: اگرچه نسبت به سال های گذشته بارندگی در یزد و سیستان و بلوچستان افزایش داشته اما نسبت به کل کشور، میزان بارندگی در این استان ها کمتر بوده است.
وزیر نیرو با اشاره به افزایش ورودی آب به هیرمند و نیز سد دوستی که مصب آنها در افغانستان است ، ابراز امیدواری کرد با تمهیدات اندیشیده شده و تلاش های مسئولان و مردم، بارش های آتی برای همه هموطنانمان پرخیر و برکت باشد و مواهب آن، بیش از خسارات ناگریزی باشد که در همه نقاط جهان رخ می دهد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
comment
0
0
comment سیل هم یک نعمت است، نعمتهای خدا را نادیده نگیرید

از فواید سیل: حضور میدانی آقایان خوش تیپ در بین گل و لای و خاکی بودن آنها

تغییر لباس شیک خود و پوشیدن لباس عادی که بتوانند خود را همچو مردم عادی بدانند

صدور بیانیه

حضور در مقابل لنز های عدسی دوربین های فیلمبرداری و خودی نشان دادن

تامین اعتبارات لازم و درخواست بودجه خاص جهت رفع بحران

تصاویر ماندگار و تاریخی بعنوان خدمات دهی و نقش آفرینی

نعمتهای فراوانی وجود دارد ولی نمیتوان همه را بیان کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار