اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۹۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
شوشان : معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت سد دز و کرخه مطلوب نیست، گفت: حجم خالی دز ۲۶۲ میلیون مترمکعب و حجم خالی سد کرخه ۵۲ میلیون است؛ درسد کرخه ورودی آب بیش از خروجی آن است.

حمیدرضا لشکری معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با حجم ورودی و خروجی آب سدهای استان اظهار کرد: ورودی سد دز ۱۲۳۴ میلیون مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن ۱۸۰۰ میلیون مترمکعب بر ثانیه است.

وی افزود: ورودی سد کرخه ۸۹۸ و خروجی ۷۷۵ میلیون مترمکعب بر ثانیه که ۷۱ میلیون مترمکعب آن سمت ایلام (تونل دشت عباس) می‌رود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: ورودی گتوند علیا ۱۲۶۴ و خروجی آن ۱۳۰۰ میلیون مترمکعب بر ثانیه و ورودی سد مارون ۲۳۱ میلیون مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن ۴۵۰ میلیون مترمکعب بر ثانیه است.

لشکری در رابطه با تأثیر حجم رهاسازی آب در رودخانه کارون بر روی رودخانه دز بیان کرد: در مقطعی که رودخانه دز و کارون به هم ملحق می‌شوند زمانی که رهاسازی از کارون کمتر باشد چون سطح رودخانه پایین می‌آید رودخانه دز به‌راحتی جریان پیدا می‌کند.

وی افزود: اما در زمان سیلاب که رهاسازی آب در دو نزدیک به هم تخلیه می‌شود سطح آن‌ها تقریباً نزدیک به هم است به همین دلیل در نقطه‌ای که دو رودخانه دز و کارون تلاقی پیدا می‌کنند از سرعت آن‌ها کاسته می‌شود؛ البته همچنان خروجی سد دز بیش از سد کارون است.
لشکری با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت سد دز و کرخه مطلوب نیست، عنوان کرد: با توجه به اینکه ورودی سدها بالا است حجم خالی دز ۲۶۲ میلیون مترمکعب و حجم خالی سد کرخه ۵۲ میلیون است؛ درسد کرخه ورودی آب بیش از خروجی آن است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
comment
0
0
comment میزان ورودی و‌خروجی سدها رو براساس میلیون مترمکعب بر ثانیه نوشتید که اشتباه است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار