اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
فرمانده سپاه:
فرمانده سپاه پاسداران گفت: شب گذشته که خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم ایشان نگران مردم خوزستان بودند و از تمام مسئولان خواستند به یاری مردم مناطق سیل زده بشتابند.
سرلشکر محمد علی جعفری عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از سد کرخه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به سیل و بارش باران شدید در بالادست، اگر سد کرخه نبود تمام مناطق غربی جلگه خوزستان به زیر آب می رفت.

وی گفت: ورودی آب به این سد به بالاترین حد ممکن رسیده و در صورت نیاز برای جلوگیری از خسارت احتمالی به این سد، دبی آب خروجی سد کرخه باید مقداری افزایش یابد.

** ظرفیت خدمت رسانی سپاه به نقاط سیل زده افرایش می یابد

وی ادامه داد:نیروهای سپاه و بسیج تا آخرین لحظه و با تمامی ظرفیت خود به مردم سیل زده خدمت رسانی کرده و در روزهای آینده بر خدمات خود می افزاید.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: سیل در بالادست سد کرخه فروکش کرده و امید است به زودی این مشکلات برطرف شود.

سرلشکر جعفری بیان کرد: سپاه پاسداران و بسیج خادمان مردم بوده و تا هر زمانی که نیاز باشد وظیفه خود می دانیم، برای امنیت و آسایش مردم تا آخرین لحظه در کنار آنها باشیم.

هشدار آماده باش سیل ناشی از طغیان همه رودخانه های خوزستان از سوم فروردین جاری اعلام شد و استاندار خوزستان نیز از 11 فروردین در این استان حالت فوق العاده اعلام کرد.

رییس جمهوری، معاون اول وی، وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اطلاعات، کشور، ورزش و جوانان و دادگستری با سفر به خوزستان ضمن بررسی وضیعت سیل در این استان امکانات وزارت خانه های مربوطه را برای کمک به مردم استان بسیج کرده اند.

سد کرخه در شمال خوزستان واقع است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ای ویژه با حضور معاون اول رییس جمهوری و برخی اعضای دولت، رییس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان کل ارتش و سپاه، فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی، نیروی انتظامی و بسیج، مسئولان ستاد مدیریت بحران و دستگاه های امدادی و کمک رسان، گزارش آنان درباره آخرین وضعیت مناطق آسیب دیده از سیل و اقدامات انجام شده برای اسکان سیل زدگان، رسیدگی به مشکلات مردم و تصمیم های اتخاذ شده به منظور جبران خسارات را دریافت و رهنمودهایی ارایه کردند.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار