اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
شوشان - ایمان مومن / موسسه آموزش عالی آزاد ویژگان :
یکی از الزامات مدیریت بحران طراحی سناریو های مختلف از وقوع بحران در شهرهای مختلف و پیش بینی بدترین شرایط قابل اتفاق و برنامه ریزی جهت اقدامات پیشگیرانه موثر و آماده سازی نیروهای امدادی، سازمان های مردم نهاد، بسیج، ارتش، سپاه و مردم برای مدیریت شرایط خارج از کنترل به منظور کاهش خسارات و عدم سردرگمی در امداد رسانی ها می باشد. 
طراحی سناریو بر اساس مدل های شبیه سازی اتفاقات صورت می پذیرد. بطور مثال اگر سیل شیراز و یا استان گلستان از قبل شبیه سازی شده بود، علاج واقعه قبل از وقوع امکان پذیرتر بود و باعث مرگ هموطنان مان نمی شد. 
شبیه سازی سناریوها از طریق سیستم های هوش مصنوعی کامپیوتری و یا ماکت سازی امکان پذیر است . بنابراین با توجه به ناکارآمدی سازمان های عریض و طویل پدافند غیرعامل، سازمان مدیریت بحران و وزرات خانه های متولی، عدم پیشگیری خسارات جانی و مالی سیل در استان فارس و گلستان قطعا نشان دهنده بحران مدیریت در کشور بوده و مردم آگاه و فهیم کشور عزیزمان کاملا این درک را داشته ، که بهتان های نهاد مختلف همچون دولت و سپاه برعلیه هم در اتفاقات اخیر جهت مهندسی افکار اجتماعی و به حاشیه بردن ناکارآمدی و بحران مدیریت در کشور می باشد. 
ضمن ابراز خرسندی از اطلاع رسانی های گسترده بابت احتمال وقوع سیل در حاشیه رودخانه های استان خوزستان و تخلیه تعداد زیادی از روستاها به منظور پیشگیری، امید است با شبیه سازی و پیش بینی بدترین اتفاقات در سناریوهای پیش رو ، بهترین تصمیمات اتخاذ ، اقدام و اطلاع رسانی شود . 
بحران مدیریت را جدی بگیریم
11/01/98 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار