اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۰۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
ستادهای بحران در سراسر کشور به مثابه ی اتاق جنگ می مانند که باید افرادی متخصص، مبتکر، خلاق با رویکردهای مدرن و استاندارد حضور داشته باشند
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت : 
کاری که بنی صدر در اوایل دفاع مقدس در خصوص دو قطبی کردن امر فرماندهی جنگ بعمل آورد ما نباید آن خاطره تلخ را در مقابله با بحران ها در کشور تکرار کنیم و نهایتا سعی شود که تمام نیروها و امکانات در کنار هم دیده و تدارک بشوند.

با توجه به گستره ی سیلاب در اقصی نقاط کشور و پراکندگی حوزه های مقابله با آن، در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه در روزهای آتی، به نظر می رسد ما با تاسی از تجربه ی دفاع مقدس به مصاف بحرانهای فرا روی برویم که این چنین در سراسر کشور برابر دیدگان ما به مانند اوایل جنگ، جبهه های متعددی را گشوده است، در نتیجه براساس تجربه ی گرانسنگ جنگ تحمیلی، ما نیاز به بسیج نیروی مردمی بخصوص جوانان مبتکر و پرانرژی و تدارک امکانات و اقلام مورد نیاز داریم  و باید در این مورد خاص، مردم را آموزش بدهیم تا مواظب و مراقبت کنند که  ستون پنجم با جنگ روانی و انتشار شایعات به جبهه ی خود رخنه نکند.

البته، با توجه به افزایش شایعات در خصوص مسائل سیل، اطلاعات و اخبار دقیق مربوط به بروز حوادث احتمالی و هشدار ها و اطلاعیه های مربوط به آن را، مردم باید در سریع ترین زمان ممکن، فقط از طریق منابع رسانه ای رسمی معتبر دریافت کنند.

 ستادهای بحران در سراسر کشور به مثابه ی اتاق جنگ می مانند که باید افرادی متخصص، مبتکر، خلاق با رویکردهای مدرن و استاندارد حضور داشته باشند که با ارائه طرح ها و راهبردهای نرم و سخت افزاری خود تحت قاعده ی ماتریس مدیریت زمان و مکان همه ی راه حل های ساده و کم هزینه ی پیشنهادی _ابتکاری را مورد مطالعه قرار دهند و رابطه ی خود را با نخبگان، استادان دانشگاه، فناوران و مبتکران قطع ننمایند.

مثلا، مشاهده می شود که ما هیچ پیشنهادات ابتکاری تازه ای را در خصوص دفع و رها سازی مازاد دبی ورودی سیلاب ها از درون مخزن سدها گرفته تا در طول مسیر رودخانه ها، یعنی؛ بعد از سرریز سدها نداشته ایم و اصولا، متولین امر، یک همچون روزهای بحرانی ترآبی شدیدی را در پیش بینی های خود نگنجانده بودند که این چنین شهرهای کشور را در مقابل این قبیل بحران ها بی دفاع گذاشته تا زیرآب فرو بروند و خسارت مالی و انسانی نبینند.

ناگفته نماند، این بحران ها برای اهل خرد و حکمت از چند جهت قابل توجه و مداقه است .

۱- کل مملکت اعم از حاکمیت و مردم در هنگام بحران، مانند دفاع مقدس به خود می آیند و بخاطر حفظ موجودیت کشور و دفاع از جان و مال خود، جمع وجور می شوند و در این بحبوبه و قائله هاست که فرق تنبل از زرنگ، مبتکر از کودن، خودخواه از ایثارگر، فرصت طلب از وطنپرست معلوم و مشخص می شود.

۲- در هنگام بحران است که نقاط ضعف و قوت و راه های نرفته ی درست از راه های رفته نادرست، مشخص می شوند و حاکمیت و مردم هوشیار شده و می فهمند که در چه خواب خرگوشی بسر می بردند، بالاخص در مورد اموری که باید انجام می شد و کار خرابی ها و اهمال هایی که باید در شمال، غرب، جنوب و شرق کشور جلوی آنها گرفته می شد، آری، کارهای از قبیل ممانعت از برداشت بی رویه چوب از جنگلها، عدم احداث سدهای استراتژیک، توسعه آبخیزداری و آبخوان داری ها، فقدان به موقع اجرای لایروبی رودخانه ها که دقیقا، مقصران و کاهلان مشخص در مدیریت اجرایی و نظام رانتیری حاکمیت سیاسی دارند.

 آری، همان افراد، مقامات، ارگان ها و سازمان های دولتی که با اهمال، تنبلی، زمین، جنگل و دریا خواری مسبب این فجایع  در محیط زیست اقلیمی کشور شدند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
comment
0
0
comment چرادولت که همیشه ازپول این مردم به تمام دنیاکمک کرده.اکنون که نیمی ازمردم ایران سیلزده ودربحران هستند.از صلیب سرخ وجامعه جهانی تقاضای کمک نمی کند؟!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
comment
0
0
comment آنچه بیشتر از هر چیز باید مورد توجه باشد
احیا ی حریم رودخانه ها ست و پرهیز از ساخت و ساز در حریم و تقویت سیل بند هاست و جلوگیری از تخریب موانع طبیعی طغیان رودخانه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار