اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
"بسم الله الرحمن الرحیم"
شوشان : وقوع حوادث غیر مترقبه در همه نقاط جهان امری اجتناب ناپذیر است، اما چگونگی برخورد با این حوادث، محتوای قضاوت ها رادر خصوص کنش های ساختارهای توسعه مند تشکیل می دهد.اینکه با آمادگی شروع به پیش گیری هایی بشود. یا پس از وقوع ،زمینه های لازم برای برخورد منطقی و کافی مهیا شده باشد.این مطالب نشان از این‌دارد که حوادث را اگرهمیشه نتوان کنترل کرد،ولی مدیریت کردن آن امری شدنی است.

اما‌همه حوادث در یک رده جمع نمی گردد، بارش باران و جاری شدن‌سیل در برخی از نقاط شهری و روستایی و مناطق عشایری،اولا قابل پیش بینی و ثانیا قابل پیش گیری است و درصورت وقوع هم قابل کنترل است تا به وقایع تلخ منجر نشود. مهم این است که در این باره، تابع برنامه های بایسته باشیم. 

به کار گیری تمام نیروهای موجود برای کمک رسانی و سرعت دادن به این‌کار و گسترده کردن شعاع کمک ها و کیفی کردن اقدامات کمک کننده، در اولویت کارگزاران باید باشد. 

ورود نهادهای مردمی و خیریه ها به کمک دیگر بخش ها از الزامات برخورد با حوادث است.نهادهای مردمی نمی بایست منتظر درخواست ها و مجوزها ،وقت را از دست بدهند. سرعت در انجام کار و اقدام به موقع، کمک سازنده است .در غیر این صورت هدر دادن نیرو و توان است.

در مدیریت بحران، اصل مهم،تصمیم گیری های سریع و کیفی برای پایین آوردن میزان خسارات ،با اولویت اصلی خسارات جانی است.برای کم‌کردن خسارات جانی،هر تصمیمی قابل دفاع است و اهمال در این حوزه،نابخشودنی است.
اقدامات پس از وقوع نیز می بایست دارای ویژگی هایی باشد که در بالاترین وضع، بهره را به آسیب دیدگان برساند.

ورود فوری و به موقع شرکت های بیمه  برای انجام تعهدات ضروری است.در این شرایط نبایست با موانع اداری جلوی توسعه خدمات فوری را گرفت.

تداوم خدمت رسانی توسط نهادها به ویژه هلال احمر،برای مدتها باید برقرار باشد تازندگی مردم آسیب دیده به شرایط عادی نزدیک بشود. 

بانک ها و موسسات مالی نهایت کمک خود را باید برقرار کنند،از جمله پرداخت تسهیلات بلند مدت با بهره های کم و همچنین تسهیلات بلاعوض و تمدید زمان بدهی های معوق و...

کارگزاران مربوطه بخش آب و انرژی می بایست هرچه سریعتر به تهیه یک برنامه تخصصی مدیریت سیل در بخش های گوناگون اقدام نمایند.

دولت و دیگر نهادها باید این نکته را در نظر داشته باشند که اگر قرار است هزینه‌هایی را برای بناهای از بین رفته در نظر بیاورند، بهتر است به صورت اصولی مکان نمایی های تازه ای را داشته باشند و اسکان آسیب دیدگان در محلات آسیب پذیر پیشین نباشد، چون این آخرین سیل نیست و بهتر است درمان درد به صورت قطعی صورت پذیرد. 
ازمردم عزیز درخواست می کنیم با نیروهای امداد رسان نهایت همکاری را داشته باشند تا بشود از الام و آسیب ها کاست و کمک ها را توسعه بخشید.
حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه خوزستان، ضمن ابراز همدردی با کلیه آسیب دیدگان سیل در کشور، و به ویژه در خوزستان،امادگی دارد،همچنانکه مشغول یاری دادن‌به آسیب دیدگان است،توان سازمانی خود را در اختیار کارگزاران قرار دهد تا متمرکز تر خدمات خود را ارائه نماید.ونیزاز همه مردم در خواست می کند به یاری آسیب دیدگان شتافته  و در این‌مسیر بامسوولان همکاری نمایند. همچنین  از کارگزاران کشوری و محلی در خواست می کند تا همه توان خودرا در به کارگیری امکانات صرف کنند و همچنین از معرفی سهل انگاران و کوتاهی کنندگان در انجام وظایف، پیش و در زمان حادثه و پس از آن، لحظه ای درنگ نکنند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی،منطقه خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار