اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۱۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
مدیران استان اهمیت جاده اهواز، هفتکل، ایذه به لردگان را دریابند/ توسعه شمال شرق خوزستان در گرو نیاز ویژه به این مسیر است
با یک بررسی دقیق در خصوص این مسیر می تواند دریافت، نقش آفرینی محور اهواز ، هفتکل، ایذه به لردگان در خصوص حمل بار و مسافر استان خوزستان بسیار فراتر از اتصال به دو استان فلات مرکزی کشور است.
شوشان - محمد قنبری :
در خصوص اهمیت محور تراتزیتی اهواز ، هفتکل ، ایذه به استانهای فلات مرکزی مطالب جامع و فراوانی نوشته شد.

 تصوری که از این محور در خصوص تراتزیت حمل کالا و مسافر وجود دارد این است که با عبور از شهرهای جنوبی و مرکز استان خوزستان و پیمودن شهرهای شمال شرق استان در امتداد مسیر خود چندین شهر از استان چهارمحال بختیاری و اصفهان را می پیماید تا به اصفهان وصل شود.

با یک بررسی دقیق در خصوص این مسیر می تواند دریافت، نقش آفرینی محور  اهواز ، هفتکل، ایذه به لردگان در خصوص حمل بار و مسافر استان خوزستان بسیار فراتر از اتصال به دو استان فلات مرکزی کشور است.

به دلیل شرایط اقلیمی استان های یزد و کرمان هم اکنون بخش قابل توجه ای از میوه و تربار و محصولات کشاورزی این استان ها از طریق مرکز میوه و تربار شهرستان دزفول و با ارسال از مسیر نفت سفید ، هفتکل ، ایذه و در امتداد با عبور از اصفهان و نایین به این استان ها ارسال می شود. 

همچنین با نزدیک بودن این مسیر به بندر امام خمینی (ره) هم اکنون بخش قابل توجه ای از کالا برای ارسال به استان های سمنان و خراسان رضوی و بالعکس با  ارسال از مسیر هفتکل و ایذه و در امتداد با پیمودن مسیر اصفهان به طبس ، کالاها از بندرامام خمینی  برای ارسال به این استان انجام می گردد.

اهمیت محور  هفتکل ، ایذه به لردگان فارغ از تمام این قابلیت ها زمانی مشخص می شود که هم اکنون این مسیر به عنوان دومین محور و گلوگاه عبوری استان خوزستان برای اتصال به تهران محسوب می شود.

در بحران سیل اخیر در  استان لرستان و شهرهای شمال غرب خوزستان که بخش قابل توجه ای از محور اهواز ، شوش به اندیمشک و خرم آباد زیر آب رفت تنها مسیر شریانی خوزستان برای عبور و مرور به تهران محور هفتکل و ایذه بود.

متاسفانه با وجود اینکه سال هاست طرح مطالعاتی چهار باند کردن این محور از  سه راهی غیزانیه تا شهرستان لردگان در استان چهارمحال بختیاری به اتمام رسیده ولی تنها بخشی از این مسیر چندصد کلیومتری چهار باند شده است.

با یک نگاه میدانی به این محور مهم  می توان دریافت بیشترین نیاز برای ارتقاء کیفی این جاده در محدود شهرستان های هفتکل ، باغملک و ایذه  است. چرا که حد فاصل سه راهی غیزانیه تا قبر سید جاسم دارای عرض بسیار کم و در کنار آن آسفالت مسیر به طور کامل در حال از بین رفتن هست.

 همچنین کندی اجرای پروژه در چهار باند کردن از خروجی شهر هفتکل تا ورودی شهر باغملک و در کنار آن عدم وجود استاندارد در محورهای فرعی شهرستان هفتکل بخصوص در مسیر نفت سفید به هفتکل و هفتکل ( سه راهی نمره یک) به رامهرمز و همچنین پیچ های تند و عرض کم در حد فاصل ایذه ، دهدز به لردگان نیاز به نگاه ویژه به محورهای این سه  شهرستان را دو چندان می کند.

مدیران استان باید اهمیت جاده اهواز ، هفتکل ،ایذه به لردگان را دریابند چرا که بحران سیل اخیر در استان  لرستان و خوزستان و در کنار آن با توجه به نزدیک بودن مسیر اندیمشک به مرز  و بسیاری موارد دیگر... استراتژیک بودن مسیر هفتکل ، ایذه به لردگان را نشان می دهد.

 نداشتن برنامه زمان بندی صحیح  برای اجرای پروژه چهار باند کردن مسیر مذکور  از طرف وزارت راه و شهرسازی و در کنار آن عدم تزریق به موقع منابع مالی برای پرداخت به پیمانکاران برای سرعت بخشیدن به طرح از مشکلات اصلی پیش رو اجرای این پروژه ملی است که نیاز می باشد نمایندگان شهرستان های مذکور اهمیت این محور شریانی را بیش از پیش توجه داشته باشند و برای تسهیل در چهار باند کردن آن تلاش کنند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
comment
0
0
comment چرا به این مسیر بها نی دهند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
comment
0
0
comment واقعا جاده اهواز به باغملک ایذه -دهدز تااصفهان جاده فرا ملی هست و بیشترین محور تریلرها از این جاده استفاده میشود و از لحاظ استراتیژیک بسیار حساس هست محور اهواز باغملک ایذه دهدز به اصفهان .و تقریبا۸۰درصد بارها و معادن و خوراک پتروشیمی ها از این جاده استفاده مشور،ولی متاسفانه توجه ای به این مسیر نکردند راه وشهرسازی استان!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار