اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۱۴۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
رییس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور گفت : سوء مدیریت در حوزه دز و کارون کاملا مشخص و غیر قابل بخشش است.
شوشان : مسعود اسدی رییس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور اظهار کرد: در حوزه دز و کارون اشتباه مدیریت بحران و شخص استاندار خوزستان در افزایش عمق مشکلات بسیار تاثیرگذار بود.
وی افزود: سیلاب بهمن ماه را با حداقل خسارت پشت سر گذاشتیم و باید در اسفند ماه نیز نسبت به ادامه رها سازی آب از سد دز اقدام میشد و خروجی آب در رود کرخه افزایش می‌یافت. با توجه به افزایش باران‌های بهاری و برفی که در بالا دست منابع آبی کرخه، دز و کارون مشهود بود باید در روخانه های دز و کارون خروجی سد ها افزایش می یافت اما این اتفاق نیفتاد.

دلیل سیل خوزستان اشتباه استاندار است
وی تصریح کرد: بعد از سیلاب 20 بهمن تا سیل بعدی در اسفند ماه حجم روخانه ها کم شد و آب را با این هدف که خسارت به بخش کشاورزی کم شود پشت سد ها نگه داشتند. اگر آن زمان خروجی سد ها را روی 1500 مترمکعب بر ثانیه تنظیم می کردیم مجبور نبودیم اکنون بر روی 3350 بر ثانیه را تجربه کنیم.
رییس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور در پاسخ به اینکه چرا خروجی سد ها به موقع افزایش نیافت، گفت: به زعم استاندار با این کار خسارت کمتری به کشاورزان وراد می‌شود اما باید میدانست با یک خسارت حداقلی در آن زمان می‌شد جلوی فاجعه ای که امروز در حوزه دز ایجاد شده، را گرفت. این امر صراحتا به دلیل سوء مدیریت شخص استاندار خوزستان است.
وی تصریح کرد: از دادستان و دستگاه قضایی نیز میخواهیم که دلیل کاهش خروجی سد در استان( قبل از وقوع سیل) را مورد بررسی قرار دهند.
اسدی گفت:حجم آب رودخانه ها قبل از وقع سیل به حدی کم بود که تداعی فصل تابستان برای مردم ایجاد شده بود.
رییس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور گفت: سوء مدیریت در حوزه دز و کارون کاملا مشخص و غیر قابل بخشش است. این خسارتی به استان و کشور وارد شده است نه تنها از طریق دستگاه های متولی بلکه باید از طریق دستگاه های نظارتی و بازرسی نیز مورد بررسی قرار گیرد.
حضور دولتی‌ها برای کمک به سیل زدگان محسوس نبود
اسدی اظهار داشت: نیروهای سپاه و ارتش درکمک به کشاورزان سیل زده سنگ تمام گذاشتند.استاندار خوزستان اجازه بروز واقعیت برای مسئولانی که از تهران به استان خوزستان برای بررسی واقعیت می آیند را نمیدهد و به صورت گزینشی عمل و به طور مرتب اعلام میکند که اوضاع تحت کنترل و مدیریت است.
وی تصریح کرد: در کمک رسانی به خوزستان نیز به غیر از سپاه و ارتش که تمام توان خود را برای کمک به مردم به کار گرفتند حضور دولتی ها در عرصه بسیار نا محسوس و ضعیف بوده است.
وی افزود: این اظهارات استاندار خوزستان باعث شده است که بسیاری از کشاورزانی نیز که درحاشیه رودخانه ها هستند به هشدارها توجه نکنند که این امر بسیار خطرناک است.
130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان به زیر سیل رفته
رییس نظام صنفی کشاورزی استان خوزستان گفت: سوء مدیریتی که دولت در برخورد با سیل کرده، اشتباه فاجعه بار تاریخی است.
وی اظهار داشت: با وجود این شرایط از کشاورزان میخواهم که به اظهارات مسئولان در این شرایط توجه و با آنها همکاری کنند زیرا در شرایط فعلی وقت گله و گله گذاری نیست.
اسدی اظهار داشت: حدود 130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان به زیر سیل رفته و از شرایط برداشت خارج شده است.
رییس نظام صنفی کشاورزی استان خوزستان با بیان اینکه جامعه کشاورزی استان اعتمادی به وعده های استاندار خوزستان ندارند، گفت: استاندار در وعده های قبلی خود به کشاورزان این وعده را داده بود که آنها به دلیل خشکسالی به آنها خسارت پرداخت می شود اما به تعهدات عمل نشد و جامعه کشاورزی کشور اعتماد خود را از دست داد.
منبع : تسنیم

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱۰
comment
comment
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
comment
0
1
comment آقای اسدی همه جا فقط خوب انتقاد میکنه و مرد عمل و پایکار نیست.این سیل و این حجم آب رو هیچکس تجربه اش رو نداشته.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
comment
0
0
comment کارشناسان سیل خوزستان را از چند ماه قبل،پیش بینی و گوشزد کرده بودند،اما استاندار وقعی به اطلاعات ارائه شده نگذاشت،و موجب فاجعه ای بررگ برای بخش وسیعی از ساکنان مناطق استان خوزستان شد،بگونه ای که سیل زدگان شاهد از بین رفتن تمام زندگی و مایملک خود هستن ،تاسف بارتر اینکه رئیس جمهور،آقای جهانگیری، واعظی در بازدید از مناطق سیل زده و بجای پاسخگویی و مؤاخذه استاندار ضعیف و ناتوان خود و معذرتخواهی از مردم سیل زده به تعریف و تمجید از این فرد ناتوان و [...] که موجب ضرر و زیان به مردم و مملکت شده است،می پردازند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
comment
0
0
comment آقای اسدی خودت چکار کردی مگر خودتم جز مسوولین این مملکت نیستی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
comment
0
0
comment فقط می خواستی بنویسی یک چیزی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
comment
0
0
comment این آقای استاندار همیشه خوابه!!! محبوب قلبها استاندار سابق آقای مقتدایی .
comment
رضا زائر سلیمانی
|
United States
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
comment
0
0
comment استاندار خوزستان بیش از انکه به فکر رفع فقر بیکاری مقابله باسیل ویرانگر و حداقل رساندن خسارات ناشی از ان باشد . بیشتر به فکر مهره چینی حزبی بود و متا سفانه چوب این انتصاب غلط را مردم و کشاورزان که به فرمده حضرت امام (رض) سرمایه این کشور هستند متحمل شدند. امیدوارم با انتصاب استانداری متعهد و متخصص و به دور از افکار به قول رهبری ابی یا قرمزی تسکینی بر الام و دردهای این مردم ستمدیده شود که در رفیع ماه گذشته فریاد زدند استاندار بی کفایت نمی خواهیم
comment
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
comment
0
0
comment انصافا درست مگه
آخه یک پزشک چه به استاندار
comment
بالیاوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
comment
0
0
comment سلام و درود
اگر خوب بخوانیم صحبت های این شخص رو به حقانیت این حرف ها میرسیم
وقتی که چند ماهه بحث سیل جدی است چرا به اینجا کشاندند این مساله رو
و تائید می کنم که عامل این همه محنت و زجر مردم همین [...] و کابینه اش هست
comment
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
comment
0
0
comment ضعف مدیریت و اطلاع رسانی سازمان آب و برق کاملا مشخصه وقتی چند تا صاحب پیچ معرفی رستوران در اینستاگرام رو به جای خبرنگار به جلسات دعوت می کنند که خود [...] که بلد نیست سوال کنه از اونها میخواد سوال بپرسند،نتیجه ش این استرس و دوگانگی مردم و ... میشه
comment
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
comment
0
0
comment وقتی صحبت از یک ابربحران میشه، نه شما کاره ای هستی و نه استاندار!
بهتره یه سر به صحبت های کارشناسان هواشناسی بزنی آقای اسدی!
باران های بهاری قابلیت پیش بینی 100 درصدی ندارند
بارش بی سابقه باران در 50سال اخیر،خانه سازی در مسیل رودخانه،عدم لایروبی درسال های اخیر و.... و اظهارنظر غیرتخصصی علت اصلی هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار