اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
مدیر ستاد بحران ادارات تابعه آبفا اهواز تشریح کرد:
مدیر ستاد بحران بخش آب و فاضلاب ادارات تابعه شرکت آبفا اهواز اقدامات انجام گرفته در راستای حفظ پایداری تولید آب و دفع فاضلاب در شهرستان کارون را تشریح کرد.
سعید دشتی زاده با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در شهرستان کارون در راستای حفظ پایداری تولید آب و دفع فاضلاب اظهار کرد: جابجایی تابلوهای برق اسکله آبگیر تصفیه خانه آب شهدای شهرستان کارون، عایق‌بندی کابل‌های ورودی به تابلوهای برق اسکله آبگیر، اجرای عملیات خاکریزی اطراف اسکله آبگیر با هدف پیشگیری از ورود سیلاب به محوطه اسکله، پاکسازی ساعتی اطراف اسکله آبگیر جهت جلوگیری از تجمع اشیا، تنه و شاخ و برگ درختان و ... جهت عدم ایجاد آلودگی در محوطه اسکله بخشی از اقدامات انجام گرفته در این زمینه هستند.

وی افزود: تحویل روزانه پنج تانکر آب (آبرسانی) به منظور همکاری با اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان کارون، تهیه ۶ هزار بطری آب معدنی و آهک خام برای استفاده در اماکن اسکان سیل زدگان با هدف کمک به مرکز بهداشت شهرستان، جابجایی و انتقال دستگاه تامین برق اضطراری ۷۵۰ کیلووات ایستگاه آب خام به منظور جلوگیری از ایجاد خسارت به تجهیزات تصفیه‌خانه و جابه‌جایی و انتقال دو دستگاه الکتروموتور ۳۱۵ کیلووات به منظور جلوگیری از ایجاد خسارت در هنگام ورود آب به ایستگاه پمپاژ از دیگر اقدامات انجام گرفته برای پایداری آب شهرستان کارون در شرایط سیلاب است.

مدیر ستاد بحران بخش آب و فاضلاب ادارات تابعه شرکت آبفا اهواز تصریح کرد: خاکریزی اطراف تاسیسات مهم تصفیه خانه به منظور جلوگیری از ورود سیلاب با هدف پیشگیری از بروز وقفه در امر تولید آب شهرستان کارون یکی از مهمترین اقداماتی است که باعث شد تا آب این منطقه پایدار بماند.

دشتی زاده در ادامه اقدامات پدافندی در حوزه فاضلاب شهرستان کارون را عنوان و گفت: در راستای مواجه با بحران احتمالی فاضلاب در این شهرستان به نصب یک دستگاه الکتروپمپ شناور ۶ اینچ همراه با اجرای حدود ۱۰۰ متر لوله پلی اتیلن ۲۰۰ میلی متری در خیابان شکاره سه (ناصرآباد) اقدام کردیم که این عملیات در راستای پیشگیری از تجمع فاضلاب در این منطقه بود.

وی ادامه داد: نصب یک دستگاه کامیون پمپ تراک (شرکت ملی حفاری) در خیابان شکاره سه نیز یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته در همین راستا بود. همچنین یک دستگاه الکتروپمپ شناور ۲ اینچ نیز در محل بلوار ساحلی نبش کوی ناصر آباد جهت پیشگیری از ورود آب رودخانه به درون منازل این منطقه نصب شد.

دشتی زاده از انسداد دو عدد منهول خط انتقال فاضلاب در خیابان شکاره سه خبر داد و هدف از این امر را عدم ورود آب رودخانه به منازل اهالی دانست.

وی ادامه داد: نصب سه دستگاه الکتروپمپ شناور ۲ اینچ در خیابان‌های ۱۰ الی ۱۳ شهر کوت عبدالله از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای مهار پس زدگی فاضلاب با افزایش حجم و دبی رودخانه کارون است.

مدیر ستاد بحران بخش آب و فاضلاب ادارات تابعه شرکت آبفا اهواز خاطرنشان کرد: انسداد خروجی فاضلاب ۹ خیابان منتهی به رودخانه، نصب یک دستگاه الکتروپمپ شناور ۴اینچ در بیمارستان سینا جهت تسریع در دفع فاضلاب و افزودن سه دستگاه مکنده فاضلاب در مدت بحران سیلاب در راستای مهار پس زدگی فاضلاب در معابر شهری نیز اقدامات مهم دیگری هستند که توسط آبفا اهواز انجام گرفته است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار