اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳
شوشان - علی عبدالخانی :
شاید خیلی از خوانندگان بیاد داشته باشند که در گذشته ی نه چندان دور، عمده ی کسبه هر محل نه تنها از نوسانات احتمالی همچون کمیاب شدن برخی کالاها سوء استفاده نمی کردند و قیمتها را به میل خود بالا نمی بردند بلکه این قبیل کسبه نقش معتمد و اُمنای مردم را ایفا می نموددند. 

تعلق خاطر به شهر و روستا و مردم از مهمترین خصوصیات رفتاری کسبه ی گذشته ی نه چندان دور بود.

سیل خوزستان و نقاطی دیگر از کشور را درنوردید و نیاز سیل زدگان به کالاهای مورد نیاز و ضروری بشدت زیاد شد.

مردم ( تاکید می کنم‌ مردم ) بسیار زودتر از دولتِ صورت وضعیتی که خدا می داند چه میزان هزینه به نام سیل زدگان ثبت کرده است، پای کار آمدند و صحنه یا منظره ای زیبا از عشق و دلدادگی را به تصویر کشیدند یا به نمایش گذاردند.

در این فضای پر تلاطم که جوهر و حقیقت ایثارگونه و مثبتِ بسیاری آدمیان بر ملا گردید، بودند و هستند اشخاصی منتسب به بازار و حتی برخی منسوبان به بخش عمومی که از شرایط دشوار حادثه ی غم انگیز سیل نیز نگذشتند و بی رحمانه ترین شیوه های سوء استفاده از شرایط بوجود آمده را در پیش گرفتند.

روی آوردن شدید مردم و ستادهای امداد رسان به خرید ظروف یکبار مصرف، ظروف پلاستیکی، گونی، مواد بهداشتی، کنسرو و سایر مواد غذایی و... جهت ارسال به سیل زدگان باعث آن شد که برخی کاسب نماهای فرصت طلب، قیمت برخی اقلام مورد نیاز همچون ظروف یکبار مصرف را بعضاً تا هفتاد درصد و اقلام دیگر را به نسبتهای مختلف گران کنند.

نگارنده خود شخصاُ شاهد رشد غیر طبیعی قیمتها از سوی این تیپ از سوء استفاده کنندگان بودم که امیدوارم دستگاههای مرتبط به امر نظارت ( اگر چنین تشکیلاتی اصلاً وجود داشته باشد ) به این موضوع ورود کنند.
البته این موضوع یک تعمیم عام نیست و هستند کسبه و تجاری که تمام وجودشان عاطفه و تعلق خاطر به شهرها و روستاها و مردم زیاندیده بود و بشکل تاثیرگذار در صحنه حضور داشتند و کمکهای بسیار خوبی در این زمینه داشتند که باید از آنها تشکر و تقدیر نمود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار