اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۴۳۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
شوشان - دکتر محمد سرکوهکی :
سوء مدیریت وساختار بیمار مدیریت در خوزستان بعنوان غنی ترین ایالت در دنیا  دیگر از شکل طبیعی خارج شده است
بگذارید از یک مقدمه آغاز کنم ؛ خوزستان از نظر منابع و فرصت ها ؛ غنی ترین استان در جهان است . استانی که بیشترین نفت و گاز در جهان ؛
 بیشترین خاک زراعی درجهان؛
 بیشترین رودخانه درجهان؛
 بیشترین سدها درجهان؛
 بیشترین کارخانه های فولاد و سیمان در جهان ؛ 
بزرگترین زراعت نیشکر وصنایع جانبی درجهان؛ 
بیشترین پتروشیمی در جهان؛
 بیشترین حوضچه های ماهی و میگوی گرمابی و سردابی در جهان و.....
را دارد ؛ چطور می شود که این همه عقب مانده و محروم است!
بگذارید چند نمونه مثال بزنم :
سال 1378 بودجه طرح مترو پنج شهر اصفهان و شیراز و تبریز ومشهد اهواز تصویب شد . مترو چهار شهر راه اندازی شده ؛ اما اهواز هنوز در مرحله تونل زدن قرار دارد وبجز یکی دوسال گذشته فعالیت چشمگیری نداشته است!!!
مهم ترین موضوع جهان زباله و محیط زیست است . تمام کلانشهر ها بازیافت زباله را اجرا کرده اند و هیچ دفن زباله ای ندارند اما خوزستان در حد محروم ترین مناطق هنوز در حال دفن زباله است. البته در دوره جدید  و شورای پنجم اولین حرکات علمی در خصوص بازیافت درحال انجام است!
در بخش نیشکر ؛ باصنایع جانبی آن میشود بخش کشاورزی کشور را نجات داد؛ اما بروید و پیشرفت صنایع جانبی را بررسی کنید.
کارخانه های خوزستان مانند سیمان و فولاد یکی یکی در حال ورشکستگی هستند .
استاندار نیز نه تنها اقدام موثری برای توسعه استان و برنامه ریزی وسازماندهی دراستان نکرده ؛ بلکه در حال روزمرگی مدیریتی و چانه زنی در تقسیم مدیریت های استان برای حفظ خودش است! که اوج ناهماهنگی مدیریتی در استانداری را میشد در آبگرفتگی اخیر در استان دید!
خوب؛ خوزستان که قاعدتا می بایست قبل از همه مترو اش راه می افتد و قبل از همه زباله را بازیافت میکرد چرا از همه کشور عقب تر است!
ما غنی ترین ایالت دنیا هستیم. 
خداوندمتعال در حق ما کوتاهی نکرده است ؛ بلکه؛ دولت با انتخاب  این مدیران غیر متخصص ونالایق برا ی نبض اقتصادی ایران ؛هم در حق خودش جفا کرده ؛ هم کشور و هم (مردم خوزستان)

مگر این همه منابع نباید مدیریت شوند . با کدام ساختار و کدام مدیران!
اصلا نگاهی به مدیران خودمان و استان های دیگر بیندازیم که هر روز هم انتخاب مدیرانمان رانتی تر و غیر منطقی تر میشود!!!
ما خودمان در حق خودمان جفا میکنیم .
چه در انتخاب نمایندگانمان و چه در سرسپردن به انتخاب مدیران غیر متخصص!!! بروید ببینید در بعضی استان ها به محض انتخاب یک مدیر غیر متخصص و بی تجربه ؛ نخبگان چه قیامتی به پا می کنند!
اما دراستان ما بیشتر مواقع پیمانکاران و دلالان حرفه ای رانتی بیسواد مدیران را تعیین می کنند!

وقتش نیست اعتراف کنیم ساختار مدیریتی بیمار و رانتی ؛غیر متخصص و گعده ای (باندی) خوزستان؛ عامل همه این عقب ماندگی ها و بدبختی ها است!؟
در انتها از همه نخبگان  سیاسی استان تقاضامندم ضمن معرفی مدیران نالایق؛ راهکار و مکانیزمی برای اصلاح ساختار مدیریتی و کنار گذاشتن مدیران ناتوان و غیر متخصص و اصلاح روش انتخاب نمایندگانمان ارائه نمایند ودر همین راستا در چند روز آینده گزارش مفصل و کاملی از عملکرد وناکارامدی های مدیریت ارشد استان ارائه خواهم داد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
سبحان الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
comment
0
0
comment متاسفانه در دانشگاه علوم بزشکی جندی شابور اهواز تعداد مدیران و روسای ضعیف که بدون ضوابط و معیار علمی و بدون سوابق کاری در سطح رییس دانشکده و مدیر گروه های آموزشی منصوب می شوند کم نیستند.
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
comment
0
0
comment متاسفانه در دانشگاه علوم بزشکی جندی شابور اهواز انتخاب رییس دانشکده ها و مدیر گروه ها که باید بر اساس شایسته سالاری باشد و قویترین اقراد به این مدیریت ها منصوب شوند . وقتی که اوضاع این است که می بینیم و نه از شایسته سالاری خبری است و نه از انتخاب افراد با وجدان کاری بالا و سوابق عالی . دیگر از جاهای دیگر چه انتظاری داریم . والسلام
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
comment
0
0
comment معاون آموزشی دانشگاه علوم بزشکی جندی شابور با شعار توسعه کیفی اموزشی این معاونت را گرفت . ولی در این دو سال همچون معاون امورشی گذشته دانشگاه هیچ عملکردی از ایشان دیده نشده است و همچون گذشته دارای روزمرگی و بی برنامگی است .
comment
الا بذکرالله تطمئن القلوب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
comment
0
0
comment در علم مدیریت اصطلاحی بنام کوتوله سالاری است در مقابل شایسته سالاری . و هم اکنون شاهد کوتوله سالاری در تفویض مدیریت ها در این دانشگاه هستیم.
comment
حسین علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
comment
0
0
comment سلام علیکم . با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان. اینکه مدیر باید دارای وجدان کاری و نعهد و تخصص بالایی باشد موافق هستم . دیگر اینکه در انتصاب مدیران باید سوابق کاری نیز مورد توجه قرار گیرد تا سوابق کاری عالی ای داشته باشد. دیگر اینکه در ابتدای کار از مدیر برنامه خواسته شود و ضمننا در طی دوره مدیریت مورد ارزشیابی واقعی قرار گیرد . متاسفانه تا موقعی که به مدیران امتیازات بالایی مثل حق مدیریت های بالا و غیرو اعطا شود و مورد ارزشیابی دقیق قرار نگیرد و دست مدیر برای هر کاری باز باشد و بتواند بخوبی از مقام خود در جهت منافع شخصی سواستفاده نماید . همه بدنبال گرفتن بست و مقام هستند و هیچکس نمی گوید که من شایسته این بست نیستم. چیزی که در محیط کار شاهد هستیم و خواهندگان بست و مقام فراوان هستند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار