اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد در اهواز؛
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در رسانه به نگاه نو، واکاوی و آسیب‌شناسی نیاز داریم زیرا رسانه‌ها باید دنیای جدید رسانه را بشناسند.
محمد خدادی در نشست با رسانه‌های خوزستان که امروز دوشنبه (2 اردیبهشت‌ 1398) در اهواز برگزار شد اظهار کرد: من گله‌ای از خودمان دارم. ما رسانه‌ها به همه سرویس می‌دهیم به جز خودمان. رسانه‌ها درباره عملکرد همه به جز خودشان در حوادث اخیر نوشتند. رسانه در سخت‌ترین روزهای سیل، جنگ و ترور کار کرده است. 
  
وی افزود: اگر قرار بود پول مشکل رسانه را حل کند عمان، بحرین و کویت باید برترین قدرت‌های رسانه‌ای دنیا می‌شدند اما چرا هند و پاکستان از نظر حرفه‌ای بودن رسانه ایجاد می‌کنند؟ در کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس رسانه‌ای نمی‌بینید که صدایش به جایی برسد. 
  
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در زمینه مشکلات موجود در شرایط فعلی ما باید به دنبال حل مشکل کاغذ و تغییر شرایط باشیم که هستیم. ما تمام تلاش خود را در این زمینه می‌کنیم. در چند هفته گذشته بخشی از یارانه‌ها در زمانی که کسی فکر نمی‌کرد واریز شد. 
  
خدادی تصریح کرد: من کاملا نسبت به مشکلات آگاهی دارم و کشور را می‌شناسم. ما باید از این فضا که بگوییم رسانه آنلاین، چاپی، یا فضای مجازی خوب است یا بد خارج شویم. تقویت رسانه‌های چاپی موجب تضعیف رسانه‌های مجازی نمی‌شود. همین طور برعکس. در جهان امروز مساله عرضه و تقاضا مطرح است. هر رسانه‌ای جای خود را دارد. مگر با آمدن تلویزیون، رادیو یا سینما رسانه حذف شد؟ در گذشته ما مسگری داشتیم. در دنیای امروز مسگری باید در کار خود تغییراتی دهد تا رونق خود ر از دست ندهد. نمی‌توانیم بگوییم فرد مسگر باید برود کار دیگری انجام دهد. 
  
وی خاطرنشان کرد: دوران ما دوران تغییر کارکرد رسانه است. ما باید با هوشیاری مطالعه و روش‌های این کار را پیدا کنیم و ساختارهای لازم را ایجاد کنیم. مردم می‌توانند آب را از شیر آب بخرند اما آب معدنی می‌خرند. چرا مردم دیگر روزنامه نمی‌خرند؟ حتما نقصی در کار وجود دارد و ما باید این را بررسی کنیم. 
  
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گوشزد کرد: ما برای این کشور خون داده‌ایم. قرار نیست کسی از بیرون بیاید مشکل ما را حل کند بلکه ما باید خودمان آن را حل کنیم. در مساله اقتصاد رسانه، اگر یارانه رسانه افزایش پیدا کند آیا همه مشکلات ما حل می‌شود؟ به محتوای رسانه نیز باید توجه شود. ما 200 روزنامه داریم که کل تیراژ آن کمتر از یک میلیون است. 
  
خدادی با بیان این که هویت رسانه نیز مساله‌ای ویژه‌ای است تاکید کرد: رسانه باید اطلاع‌رسانی و گردش اطلاعات را در کشور توسعه دهد. اساس تشکیل رسانه برای گردش اطلاعات در حوزه‌های مختلف در جامعه است. رسانه باید زاویه‌های پنهان را پیدا کند. رسانه باید هم بستگی و پیوستگی ایجاد کند و زندگی مردم ایران را در ابعاد مختلف رونق دهد.   
  
وی ادامه داد: مساله کارکرد رسانه در دنیای امروز نیز نیاز به توجه دارد. مجوزهای ما در رسانه‌ها باید ساماندهی شوند. در عین رقابت رسانه‌ای ما باید رفیق باشیم و رفاقت را فراموش نکنیم. رسانه‌ها باید هدف داشته باشند. باید دنیای جدید رسانه را شناخت. 
  
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدل رسانه‌ای ما متعلق به دهه 60 است. باید این شرایط را تغییر دهیم. نسخه‌های سراسری دیگر برای رسانه جواب نمی‌دهد. باید رسانه‌ها را تخصصی کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار