اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
با وجود فروکش آب؛
بخشدار مرکزی اهواز با اشاره به فروکش سیلاب در این بخش، گفت: هنوز راه ارتباطی سه روستای سید یدیم، سید ظاهر و سادات قطع است.
علی بلمچی در خصوص آخرین وضعیت روستاهای بخش مرکزی اهواز اظهار کرد: این بخش به علت محاصره شدن در بین سه رودخانه کرخه، دز و کارون تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت. در حال حاضر از 32 روستای بخش مرکزی اهواز تنها راه ارتباطی سه روستا قطع است.

وی با اشاره به بازگشایی مسیر ارتباطی روستاهای این بخش که در مدت اخیر قطع شده بود و تردد در آن با قایق امکان‌پذیر بود، افزود: تلاش می‌شود امروز راه ارتباطی روستای سید ظاهر بازگشایی شود اما بازگشایی راه ارتباطی دو روستای دیگر زمان می‌برد زیرا حجم آب در جاده روستاهای سادات و یدیم بالا است. در حال حاضر اهالی روستای یدیم با قایق تردد می‌کنند و روستای سادات تخلیه شده است. 

بلمچی بیان کرد: اکنون سیلاب با کاهش دبی رودخانه‌ها تا حدودی فروکش کرده است و اردوگاه اسکان اضطراری سیل‌زدگان در بخش الهایی جمع‌آوری شده‌اند و اغلب مردم در حال بازگشت به منازل خود هستند. هنوز تعدادی از سیل زدگان روستاهای بخش مرکزی اهواز در اردوگاه اهواز زندگی می‌کنند.

بخشدار مرکزی اهواز عنوان کرد: احتمالا بخش مرکزی اهواز بیش‌ترین خسارت‌های ناشی از سیلاب فروردین‌ماه خوزستان را متحمل شده است. در حال حاضر ۹۰ درصد آب شرب روستاها برقرار است اما برای مدت کوتاه و نه به صورت شبانه‌روزی. در حالی که پیش از سیلاب آب شرب این روستاها قطع نمی‌شد.

وی ادامه داد: همچنین برق و گاز روستاها تأمین شده است اما متأسفانه جاده‌های دسترسی روستایی زیر آب رفته و 50 درصد تخریب شده‌اند که نیاز به اصلاح و بازسازی اساسی دارند. همچنین با توجه به اینکه دشت‌ها زیر آب بودند تامین علوفه احشام این روستاییان یکی از خواسته مردم است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار