اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
اعضای شورای شهر اهواز در هفتاد و ششمین جلسه علنی شهر اهواز ضمن ارائه تذکراتی به شهردار اهواز خواستار مدیریت شرایط شهر در دوره پساسیل شدند.
عبدالزهرا سنواتی در هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (8،اردیبهشت‌ماه) با حضور شهردار اهواز به مناسبت گراميداشت روز شوراها در سالن جلسات علنی شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراها است، روزی که به فرمان امام راحل(ره) به عنوان تبلور حاکمیت مردم بر خود، به عنوان روز شوراها تعیین شده است.

وی افزود: با تشکیل شوراها 20 سال است که مردم حاکمیت بر سرنوشت خود را در شهرها و روستاها متبلور کرده‌اند و امیدواریم بتوانیم از نقاط قوت تشکیل شوراها استفاده کنیم و در آینده نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: قطعا سال‌های طولانی تشکیل شوراها تجربه خوبی بود. امیدواریم در آینده مدیران شهرداری که در طول این سال‌ها همگام با شوراها در شهرها و روستاها خدمت کرده‌اند، با کارهای بزرگ‌تر خدمت بهتری داشته باشند.

به گزارش ایسنا در ادامه محمدجعفر فلسفی عضو شورا، در نطق پیش از دستور جلسه با تبریک سالروز تشکیل شوراها اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در این جایگاه منشاء خدمت باشیم و انتظارات بحق مردم را به نحو احسن انجام دهیم.

وی تصریح کرد: شرط اجرای درست قانون که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بسیار اهمیت دارد. اجرای درست قانون در دو بُعد نظارت و قانون‌گذاری بسیار اهمیت دارد که اگر این وظیفه را به درستی انجام دهیم، وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌ایم. یک‌سوم دوره چهار ساله این شورا گذرانده شده و طبیعی است که عملکرد خودمان را ارزیابی کنیم البته این ارزیابی عملکرد باید در فضای آرام انجام شود.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: در آینده باید هیات رئیسه، زمینه و شرایط را برای نشست با افراد صاحب‌نظر فراهم کنند تا با برنامه‌ریزی دقیق‌تر بتوانیم نقشه راهی با بهره‌مندی از نظرات و دیدگاه‌ها تبیین کنیم.

فلسفی با اشاره به اتفاقات خوب در طول یک سال و نیم گذشته، گفت: در این دوره رویکرد شورا و شهرداری، توجه به مناطق محروم بوده است. اینکه صرفا نقاط ضعف پررنگ شود هنر نیست و باید نقاط قوت و ضعف بیان شود. تلاش باید جهت حاکمیت فضای مثبت باشد و در عین حال نقدها بیان شوند.

فلسفی افزود: اعضای شورا ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است، اینکه اعضای شورا با مردم مواجه می‌شوند و حرف‌ها و نقدهای مردم را می‌شنوند و تحمل می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است. در حالی که اعضای شورا می‌توانند از مردم فاصله بگیرند و حرف‌های آنها را گوش ندهند. با توجه به ارتباط تنگاتنگی که با مردم وجود دارد، امیدواریم در عمل نیز خواسته‌ها به صورت عینی برآورده شوند و در جایی که امکان آن وجود ندارد، به صورت شفاف مشکلات مطرح شود.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: در حال حاضر در شورا و شهرداری تلاش شبانه‌روزی و جهادی انجام می‌شود و مصداق آن در سیل مشاهده شد. حدود یک ماه، تمام انرژی شورای شهر و شهرداری در این زمینه بود تا خطری اهواز را تهدید نکند. همچنین موضوع دریافت حق آلایندگی به 10 سال پیش بر می گردد اما در این دوره شورا و شهرداری به صورت جدی در حال پیگیری است و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: سیل آثار مخرب زیادی داشت اما حضور مردم، نیروهای جهادی و اتحاد و همدلی موجب شد تا حدودی مساله حل شود. اینکه در این بین، نگاه به مناطق محروم معطوف شد و توجه به مشکلات آنها موضوعیت پیدا کرد، بسیار حائز اهمیت است. عبور از این شرایط سخت، کار ساده‌ای نبود. امیدوارم در مرحله پساسیل نیز این روند ادامه یابد و شاهد مشارکت، همدلی و توجه به مناطق آسیب‌دیده باشیم.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: همچنین موضوع خسارت‌های وارده به شهر در دستور کار شهرداری است که امیدوارم هر چه زودتر جمع‌بندی انجام و مشخص شود که این خسارت‌ها از چه مجموعه‌ای قابل پرداخت و وصول خواهد بود. همچنین روز گذشته، شهرداری با شرکت آبفا خوزستان در خصوص وضعیت فاضلاب جلسه‌ای تشکیل داد که تصمیمات خوبی در این زمینه اخذ شد.

وی خطاب به شهردار اهواز تذکر داد: یکی از خواسته‌های اصلی اعضای شورا، بحث طرح تفکیک از مبدأ (زباله) است. از شهردار می‌خواهیم علت طولانی شدن اجرای این طرح بررسی شود زیرا قرار بود که این طرح انتهای سال گذشته اجرایی شود.

فلسفی با اشاره به دیگر موارد تذکر خود افزود: با توجه به اینکه شورای شهر اهواز در 23 مهرماه سال گذشته اعلام کرد که مناقصه احداث تقاطع غیرهمسطح ریل آهن تا 18 متری چهارم کیان‌آباد تجدید شود چرا این پروژه محقق نشد و شورا مجبور شد در هشتم اسفندماه سال گذشته تصمیم دیگری اتخاذ کند. همچنین موضوع برخورد با تخلفات و فساد مالی مورد تأکید رهبر انقلاب اسلامی است اما بعضا شاهد مواردی هستیم که علاوه بر اینکه می‌تواند منشاء نارضایتی و بدبینی شود، منابع مالی شهرداری را نیز تهدید می‌کند. بنابراین برای برخورد با چنین مواردی، باید بیان شود چه تمهیداتی اندیشیده شده و اقداماتی انجام شده است؟ 

به گزارش ایسنا در ادامه  فتح‌اله حاجتی دیگر عضو شورای شهر اهواز با تسلیت فوت دو تن از جوانان اهواز حین خدمت‌رسانی به مناطق سیل زده اظهار کرد: از مردم بابت تلاش همه‌جانبه در زمان خطر تشکر می‌کنیم. همچنین روز شورا، روز کارگر و روز معلم را تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: زمانی که آب از چهار طرف اهواز را محاصره کرده بود، اگر نیروهای بسیج، مردمی، جهادی و همه و مخصوصا جوانان مناطق عین 2، ملاشیه، گلدشت و گلبهار، کوت عبدالله و زرگان و سایر ممناطق درگیر سیلاب نبودند، قطعا اهواز زیر آب می‌رفت. این جوانان با تلاش شبانه‌روزی و با سپر کردن خود در مقابل سیلاب، مانع از ورود آب به مناطق مسکونی اهواز شدند که این اقدامات جای تشکر و قدردانی دارد.

به گزارش ایسنا، در ادامه مهران باباپور دیگر عضو شورا نیز اظهار کرد: اعضای شورا باید چشم‌انداز چهار ساله‌ای از این دوره شورا داشته باشند و همچنین هر کدام از اعضا، چشم‌اندازی از خود داشته باشند و مشخص کنند که پس از این دوره شورا چه جایگاه اجتماعی، سیاسی، مردمی و حتی جسمی خواهند داشت.

وی با اشاره به وقوع سیل بی سابقه اخیر، افزود: اگر همکاری مردم و مسئولین نبود، کنترل این سیل سخت بود که جا دارد از همه مردم و مسئولین که پای کار بودند، تشکر کنم. 

باباپور خطاب به شهردار اهواز گفت: این سیلاب نباید باعث شود که وظیفه ذاتی شهرداری فراموش شود.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: باید مشخص شود پیامدهای سیل اخیر را چه کسی در شهرداری پیگیری می‌کند؟ همچنین باید از بحران اهواز و نحوه عملکرد در این شرایط ارزیابی شود و  چگونگی بهره‌مندی از این فرصت‌ها و تهدید‌ها عنوان شود. آیا برنامه‌ای برون‌رفت از این معضلات و بحران‌ها برنامه‌ای وجود دارد؟
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار