اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
استاندار خوزستان نیز بر تشکیل کارگروه‌های فرهنگی توسط اهالی فرهنگ و هنر استان به منظور تقویت روحیه و ایجاد نشاط و امید در آسیب‌دیدگان در سیل تاکید کرد.
و میزان خسارات را به حداقل برسانیم. 

وی با بیان این که شرایط استان به حالت عادی برگشته است افزود: کمیته‌هایی جهت برآورد و پرداخت خسارت وارده به برخی سیل‌زدگان تشکیل شده و تمامی این خسارات پرداخت خواهد شد. 

استاندار خوزستان با بیان این که بعد از بحران سیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی به زنان و کودکانی که در این سیل آسیب‌های روحی دیدند کمک کنند تا شرایط به حالت عادی برگردد تاکید کرد: از نخبگان فرهنگی و هنری، اهالی فرهنگ و رسانه و همچنین متخصصان امور اجتماعی انتظار داریم گروه‌هایی را در جهت کمک‌رسانی به نقاط آسیب‌پذیر و روستایی تشکیل دهند. 

شریعتی از تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری روز خوزستان در نمایشگاه کتاب تهران قدردانی کرد و گفت: برگزاری این روز می‌تواند ظرفیت‌ها و توانایی‌های خوزستان را به بهترین شکل معرفی کند و باید قدردان برگزارکنندگان این مهم باشیم. 

همچنین دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: خواستگاه بسیاری از دانشمندان، علما، رزمندگان، نویسندگان، شعرا، فیلمسازان و بسیاری از شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور خوزستان است. 

سید محمدرضا موالی‌زاده یادآوری کرد: اقوام مختلف با لهجه‌های گوناگون به زیبایی هر چه تمام‌تر در کنار یکدیگر و در خوزستان زندگی می‌کنند و ارتباطات عمیق عاطفی دارند. این موضوع را می‌توان یکی از جاذبه‌های این استان دانست. 

او با اشاره به این که خوزستان مهد علم است افزود: توجه به کتاب در میان مردم خوزستان و همچنین وجود دانشگاه جندی شاپور و شهید چمران نشان دهنده ظرفیت بالای علمی جوانان این است. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اظهار این که خوزستان پایتخت دفاع مقدس است ادامه داد: شهدای بسیاری از این سرزمین عروج کردند و حماسه‌ای که در شهرهای این استان خلق شد در تاریخ ماندگار بوده و خلق حماسه یکی از ویژگی‌های ممتاز خوزستان است. 

وی با بیان این که خوزستان قطب عمده پزشکی، فرهنگی و ورزشی در کشور است گفت: خواستگاه بسیاری از دانشمندان، علما، رزمندگان، نویسندگان، شعرا، فیلمسازان و بسیاری از شخصیت‌هایی که در عرصه ایثار، مقاومت، فرهنگ، هنر، ادب، اندیشه، رسانه، سازندگی و خدمت به مردم نام آور هستند، خوزستان است. 

موالی‌زاده با اشاره تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش فرهنگ کتابخوانی گفت: در صورت رشد فرهنگ کتابخوانی سرمایه اجتماعی کشور افزایش پیدا می‌کند. 
  
نماینده مردم شریف اهواز، حمیدیه، کارون و باوی هم در یین گرامیداشت روز خوزستان در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: توسعه فرهنگی خوزستان با تشویق جوانان به کتاب و کتابخوابی رقم خواهد خورد. 

علی ساری بیان کرد: بر خلاف سایر استان‌ها، خوزستان در این چند روز هنوز درگیر سیل بوده و نیازمند نگاه و توجه ویژه هم از نظر تخصیص بودجه و هم از نظر تامین نیازهای ضروری و مهم برای سیل‌زدگان است.
 
وی به ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی خوزستان اشاره کرد و افزود: خوزستان ظرفیت‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی بسیاری دارد و باید بعد از فروکش کردن سیل و عمق آب به بهترین شکل استفاده شود. 

ساری با بیان این که وضعیت استان و کلانشهر اهواز در حال عادی شدن است تصریح کرد: دولت و مجلس به صورت جدی به دنبال جبران خسارات وارده به سیل زدگان هستند. 

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که جوانان و نوجوانان جذب کتابخانه‌های عمومی شوند گفت: باید پله‌پله با جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان کار شود تا به نتیجه مطلوب برسیم و شاهد ارتقای فرهنگ مطالعه در استان باشیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار