اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
شوشان - نوید قائدی :
می دانم شاید وقت مناسبی برای نگارش این بخش از دغدغه ذهنی من نباشد،اما احساس می کنم چاره ای نیست و باید مطالبی را گفت چون دارد دیر می شود.چون زبان گویا و ماندگار هنر نتوانست حق مطلب در سیلاب اخیر خوزستان را ادا کند.
سیلاب اخیر خوزستان از دید هنری برای من مظهر صحنه های واقعی ترسیم سبک های هنری بود،هم توانستم رئالیسم را ببینم و هم اکسپرسیونیسم و.... در مراحل اولیه وقوع حادثه که ثبت آن ها و لحظه ها و مستند سازی ها توسط لنز دوربین گوشی های همراه ثبت می شد فرصت مناسبی برای تحلیل نبود،قدری که زمان گذشت و به خود آمدم کلسکیون و رنگین کمانی گستره و عریان از حقایق اخلاقی و حسی و معرفتی را بین مردم خوزستان، خصوصا کسانی که در بطن سیلاب بودند دیدم.
چهره هایی عریان از اضطراب،امید،تلاش،ایثار و .... همه و همه چیز که در مجموع قابل شمارش نیست.هزاران هزار سوژه ناب و بکر که می تواند زمینه ساز زایش آثار ناب و بکر هنری و ادبی در تمام ابعاد باشند،از فیلم و عکس و نقاشی گرفته تا رمان و تئاتر و موسیقی و ... حیف است این همه منابع و مآخذ به ورطه فراموشی سپرده شوند.
ایثار جوانان در بستن سیل بندها در تاریخ جهان جز بهترین ها و بی نظیرترین هاست یا ایثار و کمک همه اقوام در کمک و یاری به سیل زدگان و تلاش گروه های هنری برای کاستن از دردها و آلام روحی این عزیزان، البته اکتساب هنری نباید خدایی ناکرده ناشیانه و خشن باشد که موجب آزار جماعت شود.بلکه در محیطی امن و آرام و همراه و همسو با طبیعت افراد حاضر پیش رود تا بتواند حقاق را به منصه ظهور برساند.
خدا می داند سوژه ها یا به قول اهالی هنر آبژه ها آن چنان وسیع و عریان و قوی و بی بدیل هستند که بهشت هنری اکنون برپاست.
دینی بر دوش هنرمندان مردمی قرار دارد که باید تا دیر نشده و گرد فراموشی بر حقایق ننشسته،باید به فوریت و با تمام وجود ذهن های خلاق فعال و مستند سازی و خلق آثار نمایند.
شایسته مردم خوزستان است که باری دیگر غیرت و شجاعت و همدلی آنان به رخ جهانیان کشیده شود تا بدانند این مردم در دنیا اگر بی نظیر نیستند اما کم نظیرند.
اگر دید نافذی در کشور حاکم باشد حال که تحریم بر پیکره مردم فشار مضاعف وارد می کند و مسئولان باید کمر همت ویژه ببندند تا از این برهه سخت تاریخی گذر نمایند،تبیین مشی و روش و مقاومت مردم خوزستان می تواند الگویی جهادی برای آنان باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار