اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
شوشان -   زمان بابادی شوراب :
اهمیت نقش معلمان در هدایت و روشنگری جامعه و تربیت فرزندان به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم،تحت الشعاع چیزهای دیگر قرار گرفته است. ولی امروز جشن کوچکی در مدرسه  محله ما به همت بعضی از اولیاء(خانواده ی کارگری) برگزار گردید، گویی غم همدردی کارگران و معلمان است که از بی پناهی و همدردی هم در شادی،به سوگواری نشسته اند!
هیچ خبری از آماده‌سازی فضای شهری و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی از جمله بیلبوردها و پرتابل‌ها و... به مناسبت هفته معلم نیست،
گویی مدیرانی که جایگاه فعلی خود را مدیون زحمت معلمانند،این موضوع را فراموش کرده اند و برگزاری مراسم تجلیل و تقدیر از معلمان فرهیخته و متعهد را از یاد برده اند.
چرا کسی از معلم یاد نمی کند؟فضای تبلیغاتی شهر پر شده از تبلیغ انواع و اقسام آگهی های مادی،اما روح معنویت و سپاس از زحمتکشان جامعه معلمان و کارگران وجود ندارد!
شاید در نظر مسئولین شهر،فقط پول و سرمایه است که باید قدر دانست،
شاید این ایراد نزد معلم بود که به ما یاد نداد که در موضوع انشاء علم بهتر است،یا ثروت؟ 
چه چیز ارزشمندی از قلم افتاده؟شاید محبت و معنویتی که ناخواسته برایم انجام می داد را از قلم انداخته بود و عشق و معنویت برایم خرج می کرد ولی برایم توضیح نداده بود و شاید بهمین دلیل است که جامعه امروزی ما آن را نفهمیده کنار گذاشته است و ما هم با آرزوی کودکانه خود،برتری علم از ثروت را انتخاب کرده اند.
چرا کسی نگفت معنویت و عشق به همنوع و احترام به انسان و زمین بعد از ستایش خداوندمتعال از همه چیز برتر است و شاید این انشاء آن دانش آموز دیروزی که وقتی می گفت علم بهتر است یا ثروت و همه می نوشتند علم بهتر و دریغ از اینکه حتی یک نفر هم بنویسد ثروت! همه خوشحال بودیم و اگر کسی توان مقایسه هم داشت و می نوشت ثروت،مورد تنبیه و بی مهری قرار می گرفت و از این پنهانکاری حتی معلمان مان نیز خوشحال بنظر می رسیدند، چون به فکر آینده بهتری با خواسته های خوب برای جامعه بودند،غافل از اینکه ما نمیدانستیم که آنها درد جامعه خود را می دانند و جامعه رودخانه خروشان و سرکشی ست که با استفاده از علم به سمت ثروت می رود و توجه به آرزوهای کودکانه ما نخواهد کرد و این ثروت است که با  پرچم همیشه پیروز در رقابت با علوم و معنویت،همواره برافراشته خواهند ماند.
معلمان من روزتان مبارک ، اگر هستید و درس می دهید و یا بازنشسته شده اید و یا به رحمت خدا رفته اید،خدا اجرتان دهد، روزتان مبارک.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار