اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کشاورزان محصولشان را به مراکز خرید تحویل دهند
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: حدود۷۰۰ هزارتن گندم مازاد برمصرف کشاورزان خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود میزان خرید نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.
کیخسرو چنگلوایی با بیان اینکه علیرغم همه مشکلات و از دست دادن ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع آبی استان روند خرید گندم و کلزا رضایت بخش بوده است، اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد از سطوح زیر کشت برداشت شده است.

وی افزود: حدود۷۰۰ هزار تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود میزان خرید نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.

چنگلوایی از کشاورزان درخواست کرد در شرایطی که کشور در تحریم قرار دارد از هرگونه قاچاق گندم و همکاری با دلالان این محصول استراتژیک بپرهیزند و محصول خود را فقط به مراکز خرید تحویل دهند.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۷ درصد از بهای گندم و ۸۰ درصد بهای کلزا پرداخت شده و این نوع پرداخت سریع و یکجای این دو محصول بی سابقه بوده است.

چنگلوایی با بیان اینکه همه دستگاه‌های امنیتی، نظامی و قضایی در امر خرید و جلوگیری از قاچاق گندم سازمان را یاری می‌کنند، تصریح کرد: هرگونه عدم مشارکت با سودجویان و واسطه‌گران حفاظت از امنیت غذایی کشور است چه بسا دلالان پس از خرید گندم این محصول را امحا کنند و این شیوه جدید دشمن برای از بین بردن بخش کشاورزی و تولید است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار