اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
نقش صیانتی مجمع نمایندگان در توسعه استان
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
دیروز 20 اردیبهشت ماه 1398 راس ساعت 6 عصر جلسه ی هماندیشی جناب آقای دکتر  قاسم ساعدی رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با فعالان سیاسی، اجتماعی و رسانه ای در پایگاه خبری شوشان برگزار شد.

نکات مهم مطرح شده در آن جلسه، بحث مهم جنبش حمایت از خوزستان و نقش صیانتی مجمع نمایندگان در توسعه استان بود که البته پیوست های قابل توجه ای نیز به شرح زیر داشت.

1- مجمع نمایندگان استان خوزستان، تا کنون نتوانسته فصل مشترکی مبنی بر حمایت از منافع استان و موکلین خود  تعریف، ترسیم و تالیف نمایند.

2 - اشتغال نمایندگان خوزستان به امورات شخصی و خاص حوزه ی نمایندگی و غفلت آشکار  آنها، نسبت به آن دسته از وظایف کلانی که در سطوح محلی، منطقه‌ای
 و ملی مطرح هستند و ایضا، نقش صیانتی و حمایتی در بردارند که پرمسلم در جریان بحران های چندگانه ی بحران زا چون انتقال آب، هجوم ریزگردها، آسیب پذیری مناطق شهری در مقابل سیلاب ها، مخاطرات مربوط به شوری آب کارون بواسطه ی احداث سد گتوند، وجود آلایندگی های هیدروکربوری ناشی از فعالیت های نفتی و پتروشیمی، گسترش بیماری های صعب العلاج و مصری ... که در هنگام بروز هر بحرانی، متاسفانه نهادی چون مجمع نمایندگان استان خوزستان  هیچ طرح و برنامه ی خاصی ندارد و معمولا منفعل عمل می کند.

3 - مجمع نمایندگان خوزستان در برقراری ارتباط با متخصصین، اصحاب تفکر و قلم، نخبگان، اساتید، نهادهای مدنی و سایر سازمان های مردم نهاد، بسیار ناتوان و غیر شائق عمل می کند و اصولا، نمی تواند از انرژی فرصت ساز این سرمایه ی مردمی استفاده نماید.

4 - نارسائی مفهوم وکالت و عدم درک رسالت موکلین در کسب و احیای منافع محلی، منطقه‌ای و ملی که می توانند از نظام پارلمانی بهره مند گردند و نیز تقلیل این سازوکار حیاتی و مهم به یک بنگاه عقبه پروری معطوف به تحرکات پوپولیستی نازل که دایم در ایجاد رقابت منفی، تخریب جایگاه نمایندگی بوسیله ی عناصر تشکیل دهنده این آسیب اجتماعی، سبب شده که استان خوزستان روزبروز تحت ستم  سیستم تمرکزگرایی افسارگسیخته دولتی، عقب مانده و بحران خیز تر گردد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار