اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور با بیان اینکه خوزستان بیشترین سهم تولید و خرید گندم را در میان سایر استان‌های تولیدکننده داشته است، گفت: خرید تضمینی گندم در خوزستان به بیش از یک میلیون و 150 هزار تن رسید.
خدارحم امیری زاده با افزایش خرید بیش از یک میلیون و 150 هزار تنی گندم، خوزستان را پیشرو در تولیدات کشاورزی خواند و اظهار کرد: مقدار محصولات تولید شده استان خوزستان در سال گذشته حدود 16 میلیون تن بوده است که گندم یکی از پرافتخارترین تولیدات کشاورزی استان است.

وی خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف سال گذشته استان خوزستان را یک میلیون و 130 هزار تن اعلام کرد و افزود: خوزستان بیشترین سهم تولید و خرید گندم را در میان سایر استان‌های تولیدکننده داشته است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میزان خرید به یک میلیون و 300 هزار تن افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار اظهار کرد: وجه حاصل از خرید گندم کشاورزان به روز و با عاملیت بانک کشاورزی استان در حال پرداخت است.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی گندم خریداری‌شده بیش از 17 هزار و 971 میلیارد ریال است که تا کنون بیش از 14 هزار و 527 میلیارد ریال آن به حساب کشاورزان پرداخت و باقیمانده آن به دلیل مشکلات فنی در مراکز خرید امکان پرداخت میسر نشده است. 

امیری زاده با بیان اینکه علی‌رغم تشدید گرما در فصل برداشت، مقدار وعرضه گندم توسط کشاورزان قابل توجه است، پرداخت بموقع و بروز وجه کشاورزان را گامی مهم و تاثیرگذار در خرید سال جاری عنوان کرد.

وی با اشاره به شروع خرید گندم به نرخ تضمینی از ابتدای اردیبهشت‌ماه افزود: پایان فصل خرید با وجود حجم بالا و عرضه گندم توسط کشاورزان بسیار کوتاه است. البته مدت زمان خرید متناسب با میزان عرضه ممکن است تا پایان تیرماه ادامه بیابد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار