اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
خطر تعطیلی در حوالی واحدهای تولیدی؛
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تأکید کرد صنایع کوچک و متوسط استان به دلیل پرداخت نشدن مطالبات از شرکت‌های ملی حفاری و مناطق نفت خیز جنوب دچار مشکلات متعددی شده‌اند.
شوشان : سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تأکید کرد صنایع کوچک و متوسط استان به دلیل پرداخت نشدن مطالبات از شرکت‌های ملی حفاری و مناطق نفت خیز جنوب دچار مشکلات متعددی شده‌اند.

«نورالله حسن‌زاده» شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه، در اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان در دوره نهم اتاق بازرگانی در سالن جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان، با اشاره به دولتی بودن این صنایع بزرگ، از دولت خواست تا در قبال مطالبات بخش خصوصی پاسخگو باشد.

وی افزود: نمی‌شود دولت وقتی از بخش خصوصی طلب دارد از ابزار جریمه استفاده کند اما همزمان دستگاه‌های اجرایی در پرداخت مطالبات این بخش تعلل کنند.
به گفته این مقام مسئول، مطالبات بخش خصوصی از این شرکت‌ها، حدود چهار هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که طی ۲ سال گذشته پرداخت نشده‌است.
حسن‌زاده به فشارهای ناشی از جرایم مالیاتی، بیمه ای و بانکی نسبت به این واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد و پیش از اینکه این واحدها به حالت تعطیلی درآیند فکری اساسی صورت بگیرد.
حسن‌زاده از به‌کارگیری ظرفیت‌های استانی و ملی برای پرداخت این مطالبات از سوی دولت اشاره کرد و گفت: علاوه بر این موضوع بدهی شرکت‌های نفتی به صنایع کوچک و متوسط استان از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

خوزستان وضعیت نامناسبی در فضای کسب و کار دارد
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه با بیان اینکه باید راهکاری برای استفاده واحدهای تولیدی از تسهیلات بانک‌ها در حوزه‌های مختلف اتخاذ شود، عنوان کرد: استان خوزستان بر اساس آمارها وضعیت نامناسبی در بحث فضای کسب و کار دارد و یکی از اساسی‌ترین شاخص‌های این مسئله نیز عملکرد بانک‌ها در بحث پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی است.

 نسبت تسهیلات به سپرده‌ها در خوزستان بسیار پایین است
حسن‌زاده ادامه داد: در خوزستان نسبت تسهیلات به سپرده‌ها یک نسبت بسیار پایین است و در این زمینه با بانک‌ها درگیر هستیم تا تجدید نظری در بحث پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی داشته باشند.
وی اضافه کرد: مسئولان کشوری بانک‌ها قول همکاری داده‌اند اما علیرغم این مسئله درگیر مسایل بسیار جزیی با بانک‌ها هستیم و در این زمینه امیدواریم تا بانک‌ها عملکرد مناسب تری را در بحث پرداخت‌ها داشته باشند تا مشکلات به جاهای باریک کشیده نشود.

ضرورت تجدیدنظر در موضوعات شورای گفتگو
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار کرد: باید پایشی جدی بر روی جلسات گذشته شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، مصوبات و اجرایی شدن آن‌ها داشته باشیم تا بتوانیم بر این اساس جلسات آینده این شورا را برگزار کنیم.
وی با اشاره به وجود کارگروه‌های مختلف رسیدگی به مشکلات در حوزه‌های متفاوت، افزود: ظرفیت‌های فراوانی در کارگروه‌های استان وجود دارد که از آن ظرفیت‌ها باید استفاده شود تا در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بتوانیم مسایل کلان تری را مطرح و آن‌ها را حل کنیم.
حسن‌زاده در پایان اظهار کرد: باید آیین‌نامه‌ها، مصوبات و اثرگذاری آن‌ها را مجدداً بررسی و در خصوص مطرح شدن مسایل در جلسات شورای گفت و گوی دولت تجدید نظر کنیم و مسایل را در بعد کلان تری مورد بررسی قرار دهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار