اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
شاید بتوان اوج نا هماهنگی و اختلاف بین اعضای شورای شهر بخصوص لیست جمنا را در انتخاب موسی شاعری معاون شهردار پیشین اهواز دید زیرا دیگر از مشت های گره کرده خبری نبود و وی با 11 رای موافق و 2 رای مخالف از سرلیست های جمنا (فلسفی و حیدری) بر کرسی شهرداری اهواز تکیه زد.

شوشان - مصطفی حلالی:

روز هشتم شهریور ماه سال 1396 بود که جلسه فوری شورای شهر اهواز آغاز شد و منصور کتانباف با مشت های گره کرده همه اعضای شورای شهر به عنوان تنها گزینه با 13 رای قاطع به عنوان شهردار اهواز انتخاب شد.

پس از انتخاب کتانباف همه بر این تصور بودند که دیگر از سهم خواهی های جناحی و گروهی در دوره های گذشته شهرداری خبری نیست و می توان شاهد پیشرفت پروژ های عمرانی در اهواز بود.

اما متاسفانه در شروع کار شورای پنجم اهواز تمرکز شورا بر روی فشار بر شهردار اهواز گذاشته شد تا با انتصابات حزبی و گروهی گزینه های خود را به کتانباف تحمیل کنند و عملا استارت فعالیت های انتخاباتی آینده با انتصابات تحمیلی به شهردار کلید بخورد.

البته کتانباف با وجود فشارها از سوی اعضای شورای شهر زیر بار انتصابات تحمیلی نرفت و این مساله اختلافات را در درون شورا بخصوص لیست منتصب به جمنا که حامی اصلی کتانباف در شهردار شدنش بود بالا برد و این اختلافات تا جایی پیش رفت که تعدادی از اعضای شورا که عمدتا از جناح حامی شهردار بودند طرح استیضاح کتانباف را به بهانه های مختلف مطرح کردند، از آنجایی که سایر اعضای شورا بر روی گزینه انتخابی خود تاکید داشتند طرح استیضاح کتانباف با شکست مواجه شد.

این نکته نباید فراموش شود از ابتدا ترکیب اصلی شورای پنجم خروجی یک لیست منتصب به جناح خاص بود که برگرفته از صنف ها، مواضع و عملکردهای مختلف با دورنمای فکری متفاوت بود که همین مساله بر مشکلات شورای شهر در تصمیم گیری های کلان شهری تاثیر بسیاری داشت.

این اختلافات کتانباف شهردار وقت اهواز را به واکنش واداشت و در جلسه استیضاح خود به صراحت از تسلط نداشتن برخی از اعضای شورای شهر بر امور شهری اذعان داشت و دلیل انشقاق و فاصله در بین اصولگرایان را تصمیمات شورای شهر فعلی عنوان کرد که با واکنش دیگر اعضای شورای شهر منتصب به جمنا روبرو شد.

همه اختلافات و تنش ها در جلسه استیضاح کتانباف گویای دو دستگی و یا چند دستگی در بین اعضای شورای شهر بخصوص لیست منتصب به جمنا را دارد، که نشان از راه سخت و پرپیچ و خم شاعری شهردار جدید با سهم خواهی های اعضای شورای شهر باشد.

همچنین شاید بتوان اوج نا هماهنگی و اختلاف بین اعضای شورای شهر بخصوص لیست جمنا را در انتخاب موسی شاعری معاون شهردار پیشین اهواز دید زیرا دیگر از مشت های گره کرده خبری نبود و وی با 11 رای موافق و 2 رای مخالف از سرلیست های جمنا (فلسفی و حیدری) بر کرسی شهرداری اهواز تکیه زد.

این نکته را نمی توان نادیده گرفت که کتانباف با آن حمایت قاطع شورای شهر و لیست جمنا در ابتدای شروع کار خود و کارنامه گذشته اش، در گرداب سهم خواهی های برخی از اعضای شورا به بن بست رسید و همه دوستان و همه جناحی هایش با چرخش 180 درجه ایی رای به استیضاحش دادند.

حالا باید دید شاعری که هم کارنامه اش و هم سوابقش سبک تر از کتانباف است و پیش از این فقط می توان به معاونی امور فرهنگی شهرداری اهواز در دوره قبل و در زمان شهرداری سید خلف موسوی اشاره کرد چگونه بدون حمایت قاطع و مشت های گره کرده همه اعضای شورای شهر بخصوص لیست جمنا می تواند هم پاسخگوی انتظارات مردم باشد و هم انتظارات اعضای شورای شهر را پاسخ دهد و تا پایان کار شورای پنجم بر کرسی شهرداری اهواز تکیه بزند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار