اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
هشتادویکمین جلسه شورای شهر اهواز صبح امروز با تصویب افزایش 20 درصدی نرخ تاکسی و سرویس مدارس از مهرماه سال 98 در شهر اهواز تشکیل جلسه داد.
هشتادویکمین جلسه شورای شهر اهواز صبح امروز با 8 دستور کار و بررسی بودجه سال 98 برخی سازمان‌ها تشکیل جلسه داد.

رحیم کعب عمیر عضو شورای شهر اهواز در این جلسه با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال گذشته، اظهار کرد:  با توجه به افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف نرخ کارشناسی افزایش قیمت تاکسی برای امسال باید ۴۰ درصد باشد اما به دلیل رعایت حال مردم، افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی و سرویس مدارس در شهر اهواز مصوب شد.

وی افزود: به دلیل هماهنگی در زمان اجرای تغییرات افزایش نرخ کرایه تاکسی و سرویس مدارس از ابتدای مهرماه سال ۹۸ اجرایی می‌شود.

کمبود تاکسی زرد در اهواز

محمد رستم منش مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز با اشاره به وضعیت نامناسب و کمبود تاکسی در شهر اهواز، اظهار کرد: هم‌اکنون یک هزار و ۹۱۱ دستگاه تاکسی زرد که پرونده تکمیل شده دارند در سطح شهر وجود دارد و یک هزار و ۵۰۵ دستگاه خودرو شخصی نیز سامان‌دهی شده است.

وی افزود: مقرر بود که ۵۰۰ دستگاه خودرو اروندی از طریق منطقه آزاد اروند به سیستم تاکسیرانی اهواز وارد شود که تاکنون ۱۱۷ دستگاه در بخش فرودگاه، راه‌آهن و تاکسی بی‌سیم وارد شهر اهواز شد اما به دلیل مشکلات کار ورود خودروها متوقف شد.

هزینه متوسط دفن در اهواز در هر طبقه بین ۳ تا ۳.۵ میلیون تومان

سیاوش محمودی رئیس سازمان آرامستان‌های اهواز با اشاره به محوطه‌سازی و حل مشکل روشنایی در آرامستان قدیم اهواز، اظهار کرد: عمده پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده محوطه‌سازی، فضای سبز، روشنایی و سیستم فاضلاب در باغ فردوس است.

وی افزود: بنا به درخواست صابئین تا امروز ۸۰ درصد دیوار حائل بین قبرستان آن‌ها و مسلمانان انجام شد؛ همچنین برای فضای سبز اقدامات لازم صورت گرفت.

محمودی با اشاره به مساحت ۱۶۲ هکتاری باغ فردوس، عنوان کرد: درحالی‌که در قانون فاصله آرامستان‌ها از شهر ۵ کیلومتر درج شده است اما باغ فردوس با مرکز شهر حدود ۳۰ کیلومتر فاصله دارد و در شرایطی که هزینه متوسط دفن در اهواز در هر طبقه بین ۳ تا ۳.۵ میلیون تومان است و کفن‌ودفن در باغ فردوس را رایگان کردیم اما مردم همچنان رغبتی برای استفاده از این محل ندارند.

وی افزود: سالیانه حدود ۵ هزار فوتی در شهر اهواز وجود دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها در بهشت‌آباد اهواز دفن می‌شوند و مابقی در آرامستان‌های محلی به خاک سپرده می‌شوند.

ثبت سفارش 20 دستگاه اتوبوس برای سال جاری

سید کوروش حسینی زاده مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی با اشاره به قطع یارانه سوخت و بلیت از سوی دولت از سال ۹۲، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده سال گذشته فاز اول یارانه به مبلغ ۸۷۰ میلیون تومان دریافت شد و برای امسال نیز ۲ میلیارد تومان است که منتظر دریافت آن هستیم.

وی افزود: خط یک BRT شهر اهواز که مطالعات آن انجام شده بود تا پایان سال جاری اجرایی می‌شود.

حسینی زاده با اشاره به افزایش چند برابری قیمت اتوبوس، عنوان کرد: قیمت تمام شده هر اتوبوس یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که برای سال جاری ۲۰ دستگاه اتوبوس ثبت سفارش شده است.

وی گفت: تعدادی از اتوبوس‌های فرسوده که در توقفگاه‌ها هستند به‌عنوان تعویض برای تعمیر کامل اتوبوس‌های دیگر معاوضه می‌شوند که تاکنون ۱۱۳ دستگاه اتوبوس فرسوده برای تعمیر ۸۰ دستگاه اتوبوس معرفی شده است.

دولت یارانه حمل‌ونقل را پرداخت نمی‌کند

محمود دلف لویمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به عدم پرداخت یارانه حمل‌ونقل عمومی توسط دولت، اظهار کرد: اگر قرار است ترافیک سطح شهر کاهش پیدا کند باید حمل‌ونقل عمومی توسعه پیدا کند و در شرایطی که ما سیستم اتوبوس‌رانی، مترو و تاکسی‌رانی مناسبی نداریم نباید از مردم انتظار همکاری داشته باشیم.

وی افزود: به دلیل استهلاک بالای خودرو در استان خوزستان برای سرمایه‌گذار صرفه اقتصادی ندارد که وارد حوزه حمل‌ونقل در خوزستان شود.

لویمی عنوان کرد: هزینه جابه‌جایی هر نفر با اتوبوس در سطح شهر اهواز ۴ هزار تومان است درحالی‌که پول اخذ شده از مسافر بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ تومان است و طبق قانون باید یک‌سوم هزینه توسط شهروند، یک‌سوم از شهرداری و یک‌سوم توسط دولت پرداخت شود.

وی گفت: اگر ماهیانه یک میلیارد تومان به سیستم حمل‌ونقل شهری اهواز تزریق شود مشکل اتوبوس‌رانی و پایانه‌های سطح شهر به مرور حل می‌شود.

افزایش سرقت درب فاضلاب و جعبه‌های آلومینیومی مخابرات

محمدرضا ایزدی عضو شورای شهر اهواز در این جلسه، اظهار کرد: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر اهواز قرار بود در آخر اسفندماه انجام شود اما علی‌رغم اقدامات انجام شده همچنان نتیجه مطلوب در این خصوص به دست نیامده است.

وی افزود: تفکیک زباله از مبدأ مقرر بود که ابتدای مهرماه سال گذشته اجرایی شود ولی تا امروز این موضوع اجرایی نشده است.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: تعداد زیادی مرکز جمع‌آوری ضایعات در سطح شهر و در کوچه‌ها وجود دارد که چهره زشتی را برای شهر ایجاد کرده‌اند بهتر است محلی را به عنوان مکان جمع‌آوری ضایعات از طریق شهرداری پیگیری شود تا نظارت بر روی آن‌ها دقیق‌تر انجام شود.

وی گفت: در سه هفته اخیر سرقت درب فاضلاب و جعبه‌های آلومینیومی مخابرات بسیار افزایش یافته است که باید از طریق دستگاه‌های قضایی پیگیری شود و شهرداری نیز نظارت بیشتری بر محل جمع‌آوری ضایعات داشته باشد.

آغاز عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد از هفته آینده

محمد مالی معاون فناوری و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت پسماند اهواز در این جلسه با اشاره به اهمیت طرح تفکیک از مبدأ در شهر اهواز، اظهار کرد: در حال حاضر حدود چند هزار نفر در سطح شهر به‌صورت سنتی در حال تفکیک زباله هستند که ۲۰ درصد از زباله‌ها در مبدأ به این شیوه تفکیک می‌شوند؛ مناقصه برای این موضوع برگزار شد و پیمانکاران شرق و غرب اهواز مشخص شدند.

وی افزود: بین ۱۵۰ تا ۳۲۰ انبار ضایعات در شهر اهواز وجود دارد که هر کدام بین ۵۰۰ تا ۲ هزار مترمربع مساحت دارند اما این مراکز اجازه تفکیک زباله خانگی را ندارند.

مالی با اشاره به دفن پسماند به شیوه اصولی در صفیره، عنوان کرد: در کنار سلول اول حوضچه شیرابه به عمق ۳ متر پیش‌بینی شده است و در سلول اول نگرانی از نظر مهندسی و بهداشت وجود ندارد و شیرابه آن بازچرخش می‌شود.

معاون فناوری و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت پسماند اهواز با اشاره به آغاز عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد از هفته آینده، اظهار کرد: در مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد اتاق عمل، ریکاوری و قرنطینه پیش بینی شده است و چرخه عقیم‌سازی سگ‌ها در هر ۲ هفته ۴۰ قلاده سگ را عقیم می‌کند که با توجه به جمعیت ۶ هزار سگ اهواز به حدود ۲ سال زمان نیاز است.

مالی گفت: به دلیل اینکه در شهر اهواز حدود ۷۰ درصد زباله‌ها را زباله‌های تر تشکیل می‌دهند تولید کود و کمپوست اهمیت بسیار دارد و موردنیاز در بخش ریزگردها و کشاورزی استان است؛ همچنین دفع زباله را به یک‌سوم کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه بودجه سال 98 سازمان‌های مدیریت پسماند به مبلغ 211 میلیارد ریال، سازمان اتوبوس‌رانی به مبلغ 441 میلیارد ریال و سازمان آرامستان‌ها به مبلغ 176 میلیارد ریال مصوب شد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار