اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
شوشان - سید نشعان البوشوکه : 
مجمع نمایندگان استان خوزستان دارای ظرفیت فوق العاده بلقوه است که متاسفانه تا کنون این پتانسیل عظیم به مرحله فعلیت نرسیده! ، برای اینکه مصداقی برای گفته خود داشته باشم خوانندگان عزیز را به اماری جالب توجه جلب میکنم؛ ابتدا اما مجمع استانهای همجوار را مرور میکنم، استان بوشهر با 4 نماینده، استان کهگیلویه وبویر احمد با3 نماینده، استان چهار محال وبختیاری با4 نماینده، استان ایلام با 3 نماینده واستان لرستان با 9 نماینده!، بعباربی مجموع نمایندگان پنج استان همجوار ما 23 نماینده است، دقت بفرمایید پنج استان، جمعا 23 نماینده دارد در حالیکه مجمع نمایندگان استان خوزستان 18 نماینده را در دل خود جای داده، نکته جالب توجه چهار استان منهای استان لرستان در مجموع 14 نماینده دارد یعنی مجموع نمایندگان چهار استان همجوار ما از تعداد نمایندگان استان خوزستان کمتر است!!!.
نکته جالب توجه دیگر در مورد تعداد نمایندگان استانها این است که کلا 10 استان کشور تعداد نمایندگان ان دورقمی است واز این 10 استان فقط 6 استان کشور تعداد نمایندگان انها از 18 نماینده بالاتر است، نگاهی به این امار برای خوانندگان خالی از لطف نخواهد بود، استان تهران35 نماینده، استان اصفهان 19 نماینده، استان اذربایجان شرقی 19 نماینده، استان خراسان رضوی 18 نماینده، استان استان فارس 18 نماینده واستان خوزستان 18 نماینده دارند، بعباربی از 31 استان کشور این 6استان بیشترین تعداد نمایندگان مجلس را دارند. سوالی که اینجا مطرح میشود این است که استانهای ذکر شده از این ظرفیت چه استفاده هایی در جهت پیشرفت وابادانی وتربیت نیروی انسانی خود کرده اند؟
اگر به فراکسیونهای که در مجلس تشکیل میشوند کمی دقت کنید متوجه میشوید که ستون این فراکسیون ها را نمایندگان همان شش استان البته به استثنای استان خوزستان تشکیل میدهند، در این میان مجمع نمایندگان استان تهران و اذربایجان شرقی واصفهان پررنگترین نقش را دراین فراکسیونهای ایفا میکنند وحتی نقش اساسی را در تعیین هیئت رئیسه نیز بازی میکنند، تعیین وانتخاب اعضاء کمیسیونها که انگار حق مسلم انها شده و عمده کمیسیونهای مهم را این مجامع قدرتمند تصاحب میکنند ، این پنج استان همیشه ودر هر دولتی سهم خود را از کابینه دولت گرفتند و حداقل سه وزیر را در سبد خود داشته اند!
اکنون سوال مهم واساسی که مطرح میشود این است که چرا مجمع نمایندگان استان خوزستان درحالیکه از نظر ظرفیت جزء همان 6 استان قدرتمند بحساب می اید، اما عملا از این گردونه خارج است و هرگز تنوانسته در حد واندازه استانی با تعداد 18 نماینده مجلس ظاهر شود؟!!! جالب توجه اینکه استانهایی با تعداد نمایندگانی بسیار کمتر از نمایندگان استان ما توانسته اند نقشی بسیار پررنگتر از مجمع نمایندگان استان خوزستان ایفا کنند، استانهای مثل قم با 3 نماینده، یزد با 4 نماینده، مرکزی با7 نماینده و کرمان با 10 نماینده توانستند در معادلات ملی نقشی اساسی ایفا کنند و علاوه و تربیت نیروی انسانی وعمران در استانهای خود در معادلات ملی نیز حضوری موثر داشته باشند!!! مشکل مجمع نمایندگان استان خوزستان چیست چرا مجمع نمایندگان در طول دوره های مختلف همیشه در گوشه رینگ باقی مانده؟ ایا با این تعداد نماینده نمیتوان در تصویب ویا رد لوایح و طرحها تاثیرگذار بود؟

لطفا به این دو نکته مهم دقت بفرمایید؛

طرح های قانونی مجلس به پیشنهاد حداقل 15 نفر از نمایندگان در مجلس قابل طرح است

استیضاح وزیران با امضای حداقل 10 نماینده به مجلس تقدیم می شود

این دو پاراگاراف فوق را بدقت بخوانید واین نکته را در ذهن خود بیاد داشته باشید، مجمع نمایندگان استان خوزستان تعداد 18 نماینده دارد
وقتی بحث و غایت، ابادانی و عمران استان است و همه قاعدتا براین نکته اتفاق نظر دارند، چرا این تعداد نماینده، وزیر که هیچ، حتی نمیتوانند یک استاندار یاغی و سرکش را مطیع و فرمانبر قانون که همان قوه مقننه است، کنند؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار