اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
خوزستان از لحاظ قومیتی و گرایشات سیاسی بسیار متکثر و متنوع است و انگاره بخشی قومیتی و یا گرایشی به امور تخصصی بخصوص برگزاری انتخابات مجلس یازدهم امری بسیار غلط است.

در اخبار جسته و گریخته شنیدیم که قرار است جناب آقای حبیب الله فضل الله پور مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان را که مدیری مجرب، کارکشته و استخواندار وزارت کشوری
 است بدلیل این که در ترکیب هیات اجرایی انتخابات از یک قومیت خاصی، نماینده ای وجود ندارد تغییر داده شود و باید جایش را به یک نیروی صفر کیلومتر بی تجربه بدهد.
البته خدا کند که این خبر صحت نداشته باشد زیرا،
این کار به چند دلیل عمده موجب وهن سیاست و انتخابات پیش رو در مجلس یازدهم است.

1- اولا، تغییر و تحول مناصب بعد از صدور احکام با فرض این گونه بهانه های عهد ارباب و رعیتی نشانه ی خوبی برای توجیه سلامت انتخابات نیست.

2- اگر فرمانداران و دیگر متولیان تازه به منصب نشسته که دست اندرکار انتخابات هستند را بخواهند با یک هیات اجرایی تازه کار و غیر مجرب مدیریت کنند آیا این خود مصداق مثال قدیمی قوز بالا قوز نیست!؟.

3- اگر قرار باشد لابی یک گرایش سیاسی قومی نیرو خود را به عنوان نماینده کل آن قوم به هیات اجرایی دیکته کند، آیا آن فرد مورد نظر می تواند براستی نماینده ی  امین و منتخب کل برای دیگر گرایشات سیاسی قومی خودش باشد.

4- اگر قرار باشد فضل الله پور به بهانه ی تخصیص بخشی سهمیه قومیتی هیات اجرایی انتخابات بر کنار شود پس تکلیف اکثریت قومی که اکنون در هیات اجرایی هستند در قبال سایر قومیت های دیگر  که هیچ نماینده ای در هیات اجرایی ندارند چیست.!؟

5- آیا این تخصیص بخشی سهمیه های قومیتی در هیات های اجرایی انتخابات مشی جدید وزارت کشور است پس سهمیه بقیه اقوام و دیگر گرایشات این وسط چگونه لحاظ می شود.!؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار