اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
نماینده مردم اهواز در مجلس:
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات مردم همواره از دغدغه های اصلی نمایندگان استان بوده و تلاش ها برای احقاق حقوق مردم ارتباطی به فضای انتخاباتی ندارد.


شوشان: علی ساری عصر چهارشنبه در نشست اندیشی با فعالان رسانه‌ای خوزستان در محل پایگاه خبری شوشان اظهار کرد: برای ارزیابی یک موضوع ورودی و خروجی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بررسی کنیم که تاکنون در زمینه های مختلف چه عملکردی داشته ایم.

وی افزود: در موضوع استیضاح وزیر کشور در یکی از جلسات شورای تامین مطرح شد که در انتخابات اکثر استان ها معترض نبودند اما به  او گفتیم که در خوزستان شاهد اعتراضات زیادی بوده ایم.

*استیضاح وزیر کشور در کمیسیون رای آورد اما فشارها مانع ورود آن به صحن علنی شد 

نماینده مردم اهواز، باوی حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استیضاح وزیر کشور در کمیسیون رای آورد اما زمانی که باید در صحن علنی مجلس ارائه می شد یک سری موارد رخ داد که دیگر از کنترل خارج بود و عده‌ای با تخلف قانونی سعی کردند این استیضاح برگزار نشود.

وی گفت: موضوع بعدی این بود که خوزستان رده هفتم بودجه استانی را داشت اما دولت اعلام کرد که خوزستان اولین بودجه استانی را دارد که کاملا خبر غیر واقعی بود که منعکس شد .

ساری بیان کرد : موضوع سوم این بود که ردیف ریزگرد ها و مباحث مربوط به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که تلاش‌های زیادی برای آن صورت گرفته بود چرا باید حذف شود.



*رسانه ها در انعکاس موضوعات کشور شفاف سازی کنند

وی ادامه داد: رسانه ها باید شفاف باشند و در موضوعات سیاسی کشور نظیر برجام ،مسائل مربوط به خصوصی سازی و استیضاح وزرا و همچنین اتفاقات سال۹۶ که هیچکس از یاد نمی برد ، واقعیت ها را منعکس کنند.

نماینده مردم اهواز، باوی حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: از همان ابتدا اصرار ما به وزیر کشور این بود که وقتی در جایی از کشور هزاران بار اعتراض صورت گرفته پس بی شک یه جای کارش می لنگد.



* کدورتی با هیچ شخصی در دولت نداریم

وی تصریح کرد: ما که کدورت با کسی در دولت نداریم و همواره در کلیات سعی کردیم از حق و حقوق مربوط به مردم دفاع کنیم ؛ ما نمی‌گوییم این مجلس و مجمع نمایندگان استان در این دوره شاهکار کرده اند اما در یک سری امورات اساسی مجلس در کنار مردم نقش داشته است.

ساری بیان کرد: همچنین در حوزه های مختلف خروجی مطلوب و آنچه را که می‌توانستیم با صداقت از طریق رسانه ها مطرح کرده ایم.

* هرنماینده ای به دنبال منافع برای خانه خود است

وی ادامه داد: ما می‌توانستیم بگوییم ۵۰ درصد فروش نفت را برای محل فروش آن خواستاریم اما آیا سایرنمایندگان آن را قبول می‌کردند؟ هرکسی به دنبال منافعی برای خانه خود است .

نماینده مردم اهواز، باوی حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: ما اصرار داشتم از وزیر نیرو که شفاف سازی کنند و بگویند که چه مقدار حق تالاب های استان را داده اند و میزان ورودی و خروجی آب به سدهای استان را اعلام کنند.



* بی شک در سیلاب اخیر در مدیریت آب اشتباهاتی صورت گرفت

وی افزود: بی شک در سیلاب اخیر مدیرت آب اشتباهاتی صورت گرفت که به این موضوع نیز به صورت تخصصی و ویژه پرداخته ایم.

ساری گفت: وزیر نیرو باید پاسخ سوالات ما را در مجلس بدهند چرا که این موضوع بی شک سیاست سد سازی و انتقال آب را زیر سوال خواهد برد.

وی بیان کرد: در حوزه سیلاب بیشتر به موضوع پیک سیلاب پرداختند اما کسی در خصوص مدت زمان باقی ماندن سیل صحبتی نکرد.



*تلاش برای حقوق مردم ارتباطی به فضای انتخاباتی ندارد

نماینده مردم اهواز، باوی حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اعتراضات خشکسالی در سال آخر دولت مطرح می شد خیلی ها آن را به سمت موضوع فضای انتخاباتی سوق می دادند به همین جهت اگر ما نیز در خصوص دغدغه های مردم و امتیازاتی برای استان تلاش می کنیم هیچ ارتباطی به موضع انتخابات ندارد.

وی بیان کرد: اکنون در زمینه موضوع آب در داخل شهرها مشکلاب آب و فاضلاب زیاد است و ما می‌گوییم آمار مربوط به پروژه ها را به صورت شفاف ارائه دهند تا مردم بدانند در شهرها چه اتفاقاتی رخ می دهد.

ساری تصریح کرد: همچنین در جریان افتتاحیه تصفیه خانه شرق اگرچه اقدامی صورت گرفت اما تصفیه خانه بدون تکمیل کلکتور نمی تواند بهره برداری لازم را داشته باشد.



*80 پروژه آب و فاضلاب در حال پیگیری است

وی تصریح کرد:  اکنون ۸۰ پروژه آب و فاضلاب در اهواز در حال پیگیری است چرا یکی از دغدغه های اصلی مردم است.

نماینده مردم اهواز، باوی حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در انتخابات مطالعات زیادی از ما داشتند اما استخدام هایی که از بیرون استان صورت می گرفت موجبات اعتراضات آن ها را فراهم کرد.

وی ادامه داد: برخی از پیمانکاران و شرکت ها می گفتند که فضایی برای توسعه ندارند اما با فشارهای زیاد ناچار به جذب نیرو شده اند با این وجود ما تلاش‌های زیادی داشتیم تا بتوانیم حقوق مردم بومی را افزایش دهیم و سهم آنها را از استخدام ها بیشتر کنیم.



*برای منافع استان تعامل خوبی بین نمایندگان است 

ساری اظهار کرد: در دوره های قبلی نمایندگان ارتباط زیادی با یکدیگر نداشتند اما در این دوره برای مطالبات مردم و منافع استان تعامل خوبی بین نمایندگان استان وجود دارد.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار