اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵
شوشان - منصور فاضلی :
این روزها در فضای مسموم و غیر واقع از تخریب ، دشمنی ها و عناد ورزی ها قرار گرفته ایم . ناجوانمردانه قلم برداشته و تیشه به ریشه ای میزنیم که میتوانیم با همیاری و همگرایی ان را استوار نگه داریم . اما این نگاه کج فهمانه در فرهنگ عده ای قلیل عجین یافته و با اغواگری و غوغا سالاری در پی تخریب یک شخص یا سازمان به معرکه می ایند . کج فهمان هیچ نگاه کارشناسانه ای به موضوعات نداشته و از لنز دوربین خویش عملکرد ها را مینگرند .
منطقه ازاد اروند در نقطه ای استقرار یافته که همزمان باید در چند جبهه فعالیت نماید . ابتدا خرابی ها و یرانی های بجا مانده از جنگ را سامان دهد و سپس توسعه زیر ساخت ها و پس از ان تولید و صنایع کوچک ومتوسط و در کنار ان موضوعات فرهنگی و گردشگری را بسط و گسترش دهد ، موقعیت این منطقه با مناطق دیگر متمایز است، زیرا ما در منطقه ازاد انزلی یا ارس با خرابی های جنگ روبرو نبوده ایم و انها بصورت خداد دادی جزو استان های های هستند که فرصت های بسیار برای گردشگری دارند این جاذبه ها بصورت ناخوداگاه سرمایه گذار را جذب کرده و بالا بودن شاخص اقتصادی استان های فوق گواهی بر این مدعاست .
فلسفه ایجاد مناطق ازاد در دنیا به یک موضوع اصلی خلاصه می شود . ایجاد صنایع کوچک ومتوسط و بهسازی تولید و ایجاد خط صادرات و واردات و این فلسفه یک هدف را دنبال میکند ، وقتی در یک منطقه تولید و صنایع کوچک و بزرگ رشد پیدا کرد و جاذبه های سرمایه گذاری ایجاد شود ، قطعا اشتغال پايدار پدیدار میگردد و به تبع ان گردش مالی و چرخ اقتصادی به گردش در میاید کالا های تولید شده در فرایند صادرات قرار گرفته و سپس واردات مواد اولیه شکل می پذیرد و به تبع ان شاخص های اقتصادی بالا رفته و شاهد شكوفايي رونق اقتصادي و در پی ان جاذبه های گردشگری ایجاد خواهد شد گردشگری نیز به همان میزان در جوار صنایع کوچک و متوسط و بزرگ به رشد منطقه منجر می شود اما تمامی این فرایند ها مستلزم داشتن توان تولید و صنایع پویا و ماندگار است .در دنیایی امروزی برای سرمايه گذاري و توليد  ارزش خاصی قائل هستند و به تمامی ادارات و‌سازمان ها ابلاغ گشته که در روند حرکتی صاحبان سرمایه و یا صاحبان صنعت خللی وارد نگردد .
اما این موضوع در منطقه آزاد اروند کمی کمرنگ ظاهر گشته و نیاز است عزم جدی و صیانت از تولید در دستور کار قرار گیرد. اینکه جذب سرمایه گذار صورت نمیپذیرد حمایت از تولید به معنای واقعی دیده نمی شود باز می گردد به عدم تفکر مدیران مربوطه که هیچ برنامه ای و هیچ راهکاری برای برون رفت از این موضوع ارائه نکرده اند . تولید رو به احتضار رفته در منطقه یک دلیل دارد انهم عدم حمایت ، عدم برنامه ریزی ، عدم برگزاری جلسات با صاحبان صنایع ، عدم برگزاری جلسات رفع موانع تولید انهم بصورت جدي و عملگرا ، و در نهایت عدم وجود مشاورانی کاردان و واقف بر امور ، که هیچگاه مدیران مربوطه نخواسته اند در این زمینه از افراد صاحب سبک و طراح و ایده پرداز کمک گرفته و  دقیقا پاشنه اشیل و ضربه پذیری منطقه از عدم وجود مشاورانی در حوزه تولیدی و سرمایه گذاری میباشد . زیرا معضل کنونی منطقه در این نقطه مشاهده می گردد و عدم اشراف مدیران بر تولید و صنعت باعث گردیده بار روانی بر منطقه فزونی یابد اغوا گران دست به تخریب کل منطقه بزنند . 
البته باید پذیرفت وقتی یک تار از یک الت موسیقی ساز ناهموگونی بزند قطعا صدای هارمونی جذابی را نخواهیم شنید و همان یک تار کل ضرب اهنگ یک موسیقی را به چالش خواهد کشید .اگر برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار و ایجاد جاذبه های سرمایه گذاری و رفع موانع تولید برنامه ای مدون نشود دیری نخواهد پاید که کل منطقه درگیر نابسامانی خواهد شد و اگر محور سرمایه گذاری در منطقه ازاد بصورت قوی و فعال و جهادی پا به عرصه بگذارد قطعا منطقه ازاد در خط پیشرو ترین مناطق ازاد تجاری نمود پیدا خواهد کرد ، البته باید اذعان داشت شاید توان و پتانسیل آنها در همین حد است و فراتر از ان چیزی برای ارائه ندارند ، حال چرا مدیران مربوطه از مشاورینی مجرب، مبرز، کاربلد، متخصص و با تجربه در این امر استفاده نمی کنند، الله اعلم ، شاید هم قصدشان ادامه همین بلیه برای به چالش کشیدن کل منطقه باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار