اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
شوشان - دکتر ایرج مزارعی ، کارشناس مسایل نظامی و استراتژیک و مدرس دانشگاه :
روز گذشته شاهد اتفاقی نادر در تجاوز آمریکا به کشورمان بودیم که به جهت عمق استراتژیک و کاربرد آخرین تکنولوژی دنیا در آن کاری بس منحصر بفرد و خاص بود . از طرفی واکنش جمهوری اسلامی ایران در کوتاه ترین زمان ممکن به این اتفاق هم بس منحصر بفرد و خیره کننده بود ، بطوری که انگشت حیرت همه جهانیان را در پی داشته است . 
صحبت از پهپاد عقاب جهان  " گلوبال هاوک "  با نام اختصاری RQ-۴ و مشخصات و  ویژگی‌های بارزی چون مداومت بیش از ۳۲ ساعت پرواز  بدون سوختگیری ،  ارتفاع ۱۸ کیلومتر از سطح زمین و  نقشه برداری و اسکن به مساحت ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع میباشد . 
این اتفاق من را به یاد جنگ ستارگان بین شوروی سابق به فرماندهی گورباچف و آمریکا به فرماندهی ریگان در سال ۱۹۸۵ میلادی می اندازد که هر دو به جهت پیشرفت تکنولوژی نظامی خود صحبت از جنگ دو کشور در فضا و انهدام موشکهای بالستیک همدیگر را مطرح کردند . اتفاقی که ایران توانست با  اقتدار کامل و بااستفاده از  توان داخلی و جوانان انقلابی خود بعد از حدود  ۳۵ سال مجددا آن را  عقیم و ناکام نماید . 
از نکات برجسته این اتفاق به سخره گرفتن توان نظامی آمریکا در قالب سنتکام در منطقه خلیج فارس در بعد هوا و فضا بود . چرا که انهدام این پهپاد نشان داد نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از  افسانه ترین ،  هوشمندترین ،  سری ترین و فنی ترین تکنولوژی هوا و فضای جهان برخوردار بوده است که میتوان گفت تازه آمریکایی ها متوجه این هنر صنعت در کشور ایران شده اند . هنر صنعتی که تمام معادلات نظامی جهان و بویژه سیاست خارجی آمریکا در قالب برجام  ، تحریم  ، جنگ و صادرات نفت از تنگه هرمز را  میتواند به هم بریزد و از طرفی دیگر آمریکا بیش از بیش به شرایط دفاعی و آمادگی نیروهای مسلح ایران پی برد و متوجه این مهم شد  که ایران از چه تجهیزات نظامی فوق محرمانه ای برخوردار بوده است . 
به عبارتی دیگر و کوتاه اگر روزی افکار عمومی جهان از شکست آمریکا در جنگ ویتنام سخن میگفت ،  امروز باید از شکستی دیگر برای آمریکا سخن بگوید ، مخصوصا اینکه اگر بپذیریم که سنتکام و نیروهای مسلح آمریکا مستقر در منطقه خلیج فارس به  پیشرفته ترین سلاحهای فوق مدرن جهان مجهز بوده اند . بنابراین این یک فاجعه خفت بار برای سنتکام و ارتش امریکا میباشد که بجای تهدید ایران از حالا باید با چشم باز بخوابند و از ترس ایرانی ها در منطقه آرامش را به خود  نبینند .‌
در پایان باید اذعان نمایم که این ماجرا  فقط حاوی پیغام برای آمریکا نیست بلکه برای تمام متحدین آمریکا در منطقه خلیج فارس هم میباشد که دفاع از مرزهای ایران یک امر مقدس برای حافظان آسمان ولایت و ایران اسلامی میباشد که در  مسیر  دفاع از مرزهای کشور با هیچ کشوری در جهان مسامحه و شوخی ندارند . 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار