اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
شوشان - داود مدرسی یان :
یکی از دانشجویان ایرانی مقیم هلند تعریف می‌کند چندسال پیش در جمعی از دانشجویان و اساتید هلندی بحثی شد درباره ایران؛ می‌گفت یک هلندی برای تحقیر ما گفت: ما نمیدونیم ایران کجاست! درجواب گفتم ایران در قاره آسیا و خاورمیانه است.

هلندی گفت: حکومت ایرانی دیکتاتوری و سلطنتی است. گفتم: ایران ۴۰ سال است که دموکراسی و جمهوری شده و میانگین هرسال یک انتخابات داشته و انگلیس و عربستان هنوز پادشاهی و سلطنتی‌اند!

هلندی ادامه داد: ایران دچار جنگ داخلی است. گفتم ایران نیست، عراقه! وی تکرار کرد: مردم ایران گرسنه‌اند؛ گفتم ایران جزو ثروتمندترین کشورهاست.

دانشجوی هلندی گفت: آها، ایرانی نژادپرستند! من در جواب دادم ایرانی ها هزاران سال تمدن دارند و اقوام و ادیان مختلف، هزاران سال زندگی مسالمت‌آمیز دارند، اسرائیل و اروپا و آمریکا دچار نژادپرستی‌اند هنوز!

 تا اینکه این فرد هلندی گفت: ایرانی‌ها هیچ بویی از علم و فن‌آوری و تکنولوژی نبرده‌اند؛ من محکم گفتم ایران هزاران سال در علم از جهان جلوتر بوده‌، میدونی ایران کجاست؟ میدونی سطح علمی ایران چیه؟ ایران یعنی #آرکیو۱۷۰اوباما!!

دانشجوی ایرانی تعریف می‌کند طرف قفل شد و فقط گفت: آها فهمیدم، RQ-170 اوباما!

شاید نمیدانید ولی فاجعه شکار RQ-170 اوباما توسط سپاه ایران، چنان آبرویی از آمریکا در آمریکا و اروپا برده که خودشان اعتراف می‌کنند ابهت ابرقدرتی‌مان شکست!

بعد از آرکیو۱۷۰، نوبت ترامپ بود تا بعد از چندماه قمپز دَر کردن و تهدید به جنگ و ارسال ناوهای جنگی به خلیج فارس و فرستادنِ آلمان و ژاپن بعنوان دو کشوری که خلع سلاح شدند، برای تسلیم شدن ایران، حالا با گلوبال هاوک‌ اقتدار امنیتی ایران را آزمایش کند!

شاید ندانید ولی صید گلوبال هاوک ترامپ، نقطه عطفی است در نگاه جهانیان و دولت‌های منطقه که سال‌ها بعلت عملکرد ذلیلانه دستگاه دیپلماسی دولت روحانی، از ایران تصویری ضعیف و ذلیل دیدند؛ پالس‌های ضعیفی که باعث شد حتی #جیبوتی علیه ما بیانیه دهد! حالا اما بعد از اقتدار رهبر هوشمند انقلاب در برابر #شینزو_آبه نسخت‌وزیر ژاپن که جهانیان شگفت‌زده شدند، اقتدار در عرصه عمل را هم چشیدند! شکار یک غول ۲۰۰ میلیون دلاری کار آسانی نیست!

گلوبال هاوک ( #RQ_4 ) دور بردترین پهپاد عملیاتی جهان و هواپیمای بدون سرنشینی است.

این هواپیما دارای مخازن سوخت داخلی در درون بال و بدنه بوده، بدنه هواپیما آلومینیومی است. توان حمل یک محموله ۹۰۰ کیلوگرمی داشته و می‌تواند تا ارتفاع ۶۵ هزارپایی پرواز کند و ۴ خدمه آنرا کنترل میکنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار