اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
عضو شورای شهر اهواز در خصوص الحاق برخی مناطق حاشیه به شهر در طرح جامع گفت: در حال حاضر این مناطق به اهواز الحاق نشده‌اند که باید تکلیف مردم مشخص شود و مردم بدانند چه کسی باید خدمات لازم را به آنها ارائه دهد.
رحیم کعب‌عمیر اظهار کرد: هر شهری نقشه راهی به نام طرح جامع دارد. کارکرد طرح جامع برای مدت زمان 20 ساله است اما معمولا کارکرد آن به 30 سال نیز می‌رسد. 

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: طرح جامع اهواز مربوط به سال 67 بود که تا سال 97 ادامه داشت. بنابراین سال گذشته بازنگری طرح جامع، تصویب و اجرای آن در سال جاری ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه الحاق مناطق حومه به شهر باید طبق طرح جامع انجام شود، افزود: بنابراین جزو ضروریات شهرهای در حال توسعه داشتن طرح جامع است.

کعب‌عمیر در خصوص الحاق برخی مناطق به اهواز گفت: در بازنگری طرح جامع جدید اهواز، مناطق جدیدی به طرح جامع شهر افزوده شد که این موضوع طبیعی است زیرا شهر بزرگ‌تر شده و نمی‌توانیم بگوییم محدوده شهر باید ثابت بماند.

وی بیان کرد: بنابراین در بازنگری طرح جامع اهواز، مناطق کوی ملاشیه، کوی گلدشت، کوی گلبهار، کوی سادات، کوی مندلی، کوی سیاحی، عین 2، چنیبه، خبینه، بخشی از زرگان، کوی علی‌آباد، بخشی از فرهنگیان و کوی فدک به اهواز الحاق شدند.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: البته در تقسیمات کشوری، محدوده اهواز از سمت شهرستان کارون از پل ششم به سمت شمال است. یعنی مناطق شکاره، اسلام‌آباد، مشعلی و مهدیس باید در حوزه اهواز قرار بگیرند که اکنون تنها مهدیس به اهواز الحاق شده است.

وی گفت: در حال حاضر این مناطق به اهواز الحاق نشده‌اند که باید تکلیف مردم مشخص شود و مردم بدانند چه کسی باید خدمات لازم را به آنها ارائه دهد.

کعب‌عمیر بیان کرد: پس از الحاق مهدیس به اهواز، خدمات لازم از سوی شهرداری به این منطقه ارائه می‌شود. در مناطق کم برخورداری مانند علی‌آباد هم خدمات لازم ارائه می‌شود به شکلی که اکنون 98 درصد خیابان‌های علی‌آباد آسفالت شده است. 

وی گفت: باید متولی این مناطق مشخص شود که این موضوع را باید وزارت کشور و استانداری مشخص کنند.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مخالفت برخی مسئولان با الحاق مناطق جدید مخصوصا مناطق حاشیه‌ای به اهواز بیان کرد: مسئولان نظر خود را ارائه می‌دهند اما من به عنوان یک عضو شورا معتقد هستم که مناطقی که کنار اهواز هستند باید در زمینه ارائه خدمات در اولویت قرار بگیرند.

کعب‌عمیر ادامه داد: برخی مناطق مانند کوی سیدخلف یا زویه قدمتی بسیار طولانی‌تر از مناطقی مانند کوروش یا کیانپارس دارند. در گذشته مناطق کیانپارس و زیتون محل زراعت این مناطق بودند اما اکنون می‌بینیم که کیانپارس و کیان‌آباد به مناطق برخوردار تبدیل شده‌اند اما مناطقی با این قدمت جزو مناطق حاشیه‌ای شده‌اند. مشخص است که عدم توجه در سال‌های طولانی گذشته موجب شده این مناطق، خدمات لازم را دریافت نکنند.

وی گفت: اگر به این مناطق رسیدگی نشود، پدیده وندالیسم رخ می‌دهد. وندالیسم پدیده‌ای است که به موجب آن، یک فرد نسبت به منطقه خود احساس مالکیت نمی‌کند و حس بی‌هویتی پیدا می‌کند و زمانی که به مرکز شهر می‌رود، شروع به شکستن شیشه‌های اتوبوس یا تخریب فضای سبز و فصاهای عمومی دیگر می‌کند. بنابراین اگر توزیع عادلانه امکانات انجام شود، شاهد نارضایتی عمومی نخواهیم بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار