اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
نماینده ولی فقیه در خوزستان:
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه سختی‌هایی که تحمل می‌کنیم باعث رشد ما می‌شود، گفت: رهبری فرمودند زندگی شاهانه و اشرافی‌گری نمی‌تواند کشور را به سعادت برساند و اگر بنا باشد زندگی ما و سفره ما همان سفره شاهانه باشد، به تعبیر رهبری تنها عمامه عوض کرده‌ایم و محاسن گذاشته‌ایم.
حجت‌الاسلام والمسلیمن سید عبدالنبی موسوی‌فرد در آیین گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید که امروز (دوم تیرماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شهادت نقطه قرب الهی است. برای اینکه انسان‌ها در این مسیر خود را به نقطه مطلوب برسانند، چهار ویژگی لازم است.

وی افزود: در این مسیر فرد باید مدام به یاد مبدا، یعنی خدای متعال باشد. یاد معاد ویژگی دوم است. وقتی انسان جایگاهی را محبوب خود فرض کرد، عشق و محبت به آن جایگاه است که انسان را وادار به حرکت می‌کند. محاسبه‌گر بودن و در نظر گرفتن رضایت خدا نیز ویژگی‌های بعدی هستند. 

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: خداوند برای آزمون، در مسیر انسان‌ها بن‌بست‌ها و سختی‌هایی قرار می‌دهد، اگر انسان در این راه مقاومت و تلاش کند، خدا این گِره‌ها را باز می‌کند. حتی در چنین شرایط سخت و بن‌بست‌هایی نیز خدا از خط قرمز‌های خود که همان تکلیف الهی است، نمی‌گذرد.

موسوی‌فرد تصریح کرد: نظام اسلامی با هر نظامی متفاوت است. این سختی‌هایی که تحمل می‌کنیم باعث رشد ما می‌شود. تفکر همه ما تفکر شیعی است و ما باور داریم که ظهور ولی‌عصر بزودی اتفاق می‌افتد. همچنین می‌دانیم که سختی‌های دوران غیبت به مراتب آسان‌تر از سختی‌ها و دشواری‌های حکومت جهانی امام زمان(عج) است. اگر در این سختی‌ها خود را آب‌دیده کنیم، می‌توانیم سختی‌های آن دوران را نیز تحمل کنیم.

وی افزود: رهبری فرمودند زندگی شاهانه و اشرافی گری نمی تواند کشور را به سعادت برساند. اگر بنا باشد زندگی ما و سفره ما همان سفره شاهانه باشد، اگر ماشین‌های ما همان ماشین‌های سلطنت طلبان باشند، به تعبیر حضرت آقا تنها عمامه عوض کرده‌ایم و محاسن گذاشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه همچنین محمد راضی جلالی، رئیس بسیج اساتید خوزستان گفت: در یکی دو سال اخیر به واسطه مشکلاتی که گریبان‌گیر سیستم‌های مدیریتی کشور به ویژه در عرصه‌های اقتصادی است، رویکرد بسیج اساتید تا حدی تغییر کرده است.

وی افزود: با هدف رفع مشکلات، تلاش می‌کنیم با رویکردی یکسان و جدا از هرگونه جهت‌گیری سیاسی، مشکلات کشور را که بخشی از آن به واسطه تحریم‌ها و بخشی به واسطه مشکلات داخلی پیش آمده است، پشت سر بگذاریم.

رئیس بسیج اساتید خوزستان گفت: اندیشکده شهر سالم و اندیشکده جریان‌های انحرافی توسط بسیج اساتید ایجاد شده‌اند. اندیشکده شهر سالم در قالب کارگروه‌های مختلف معماری، فضای سبز و مسائل فرهنگی و ... فعالیت می‌کند. این اندیشکده‌ها آمادگی پذیرش پیشنهادات و انتقادات همکاران را دارد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار