اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
رییس سازمان برنامه‌ریزی خوزستان گفت: خسارت‌هایی که در حال جبران آن‌ها هستیم در دو بخش خسارت مردمی و خسارت زیرساخت‌ها است.
امید حاجتی امروز 3 تیرماه در ششمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوزسازی مناطق سیل زده خوزستان اظهار کرد: خسارت‌هایی که در حال تامین و جبران آن‌ها هستیم در دو بخش خسارت مردمی و خسارت زیرساخت‌ها قابل پرداخت است.

وی افزود: 926 میلیارد تومان در بحث پرداخت خسارت‌های کشاورزی تخصیص 50 درصدی داده شده اما تامین نقدینگی آن به استان داده نشده است و در این زمینه هر زمان که نقدینگی تامین شود، نسبت به پرداخت خسارت‌های حوزه کشاورزی اقدام خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به بحث خسارت مردمی تصریح کرد: بحث خسارت‌های کشت و صنعت‌های نیشکر از قلم افتاده بود و در این زمینه با توجه به همکاری‌های انجام گرفته، قرار است تا از طریق تسهیلات ارزان قیمت خسارت‌های وارد شده به این بخش جبران شود.

حاجتی عنوان کرد: در بخش زیرساختی برای بخش تاسیسات آب کشاورزی، بخش آب و فاضلاب اهواز و روستایی، راه و عمران شهری و روستایی 1474 میلیارد تومان تعیین شده است و تفکیک بخش استانی و ملی آن در حال انجام است تا بتوان نسبت به پرداخت این خسارت‌ها اقدام کرد.

وی ادامه داد: در بحث بنیاد مسکن جدای از هماهنگی‌های انجام گرفته برای تامین آهن و سیمان، سر جمع پرداخت بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت حدود 70 میلیون تومان به ازای هر واحد است و این میزان در نظر گرفته شده می‌تواند اتفاقات خوبی را برای تکمیل واحدهای روستایی رقم بزند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان عنوان کرد: هماهنگی‌ها با بانک‌ها انجام گرفته تا تسهیلات بانک‌ها در کنار کمک‌های بلاعوض به بازسازی مناطق سیل زده کمک کند و شاهد تسریع روند بازسازی مناطق سیل زده خوزستان باشیم.

حاجتی ادامه داد: در بحث اعلام خسارت زیرساخت‌ها دقت نظر مطلوب توسط برخی از دستگاه‌های اجرایی انجام نگرفته است. در این زمینه بعضا مشاهده می‌شود که اختلاف فراوانی میان میزان خسارت‌ها و آنچه از سوی دستگاه‌ها اعلام شده وجود دارد و انتظار داریم تا همکاری‌ها با دقت بیشتری انجام گیرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار