اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
دکتر محمود شکیب‌انصاری، استاد گروه زبان و ادبیات عربی و عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز، درگذشت.
مرحوم شکیب‌انصاری دارای مدرک دکتری رشته زبان و ادبیات عرب از دانشگاه آزاد اسلامی مرکز تهران بود و در سال ۱۳۶۳ به استخدام دانشگاه شهید چمران اهواز درآمد و در سال ۱۳۹۷ بنا به درخواست خود، با مرتبه استادی بازنشسته شد.

همچنین در ۲۰ ارديبهشت‌ ۸۹ در دانشگاه شهيد بهشتی تهران به عنوان استاد نمونه كشوری در رشته زبان و ادبيات عربی برگزيده شد و از سوی رئیس‌ جمهور وقت با اهدای لوح تقدير قدردانی شد.

وی دارای هشت عنوان كتاب درسی و پژوهشی،‌ مربوط با علوم قرآنی و بیش از ۲۰ مقاله به زبان عربی و فارسی و مطالعات قرآنی از جمله كتاب «بررسی علمی خداشناسی در قرآن كريم» بوده است. مرحوم شکیب‌انصاری همچنین از سوی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به عنوان خادم قرآن معرفی شده بود.

غلامحسین خواجه، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، در پیامی درگذشت دکتر شکیب‌انصاری را تسلیت گفت.

«با کمال تأسف باخبر شدیم که استاد پیشکسوت دانشکده الهیات و معارف اسلامی دکتر محمود شکیب‌انصاری دعوت حق را لبیک گفته‌اند.

این استاد فرهیخته که عمر پربار خود را در عرصه علم، دانش و ایمان در راه اعتلای معارف ارزشمند اسلامی و علوم قرآنی سپری کرده است، علاوه بر فعالیت‌های علمی و آموزشی، نیز تألیفات ارزشمندی در حوزه علوم قرآن و زبان و ادب عربی از خود به یادگار گذاشته است که در زمره کارهای نیک و ماندگار در کارنامه علمی و آموزشی او به شمار می‌آید.

اینجانب مراتب تأسف و همدردی خود را با خانواده ارجمند این استاد گرانقدر و دانشگاهیان عزیز ابراز داشته، از درگاه پروردگار یکتا برای آن مرحوم مغفور رحمت الهی را آرزو می‌کنم».
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار